loading...

مجله علم و فناوری

ترند دکوراسیون 2024: اشکال منحنی

یکی از این ترندها شامل استفاده از خطوط منحنی در طراحی مبلمان و میزها و پارتیشن اداری است. در حالی که در گذشته بیشتر از مبل‌ها و میزها با شکل‌های مربعی و مستطیلی طراحی می‌شدند، در سال 2024 این ترند تغییر کرده و طراحان به صورت گسترده‌تر از خطوط منحنی استفاده می‌کنند.

طراحان داخلی معتقد هستند، که خطوط منحنی بیشتر بیوفیلیک و بیومورفیک می باشند و به ما احساس نزدیکی به طبیعت را القا می‌کنند. آنان اعتقاد دارند که این تغییرات طراحی به فضا آرامش بیشتری می‌بخشد و انرژی و لطافت خاصی به آن می دهد. از این رو، استفاده از خطوط منحنی در مبلمان و میزها از جمله ترندهای مهم دکوراسیون اداری داخلی برای سال 2024 خواهد بود.

ترکیب فلزات در دکوراسیون داخلی 2024

یکی از ترندهای دکوراسیون داخلی برای سال 2024 استفاده از فلزات مانند میز اداری فلزی و یا صندلی اداری فلزی در ترکیب وسایل داخلی منزل است. امسال به نظر می‌رسد بیشتر چراغ‌های فلزی با جنس‌های برنج و رنگ‌های سیاه، برنج و نیکل در دکوراسیون‌ها مشاهده خواهند شد.

 این فلزات با پوشش پودری، در تمام رنگ‌های مختلف در بازار موجود خواهند بود. اما بهتر است در استفاده از این ترند، از زیاده روی پرهیز کرد و با دقت و اندازه‌گیری مناسب آن‌ها را به دکوراسیون منزل خود اضافه کنید.

ترند دکوراسیون داخلی 2024 : طرح شلوغ

برعکس مدل مینیمالیست یا ساده که توسط بسیاری محبوب است، سال 2024 به نظر می‌رسد که سالی از دکوراسیون شلوغ خواهد بود.

استفاده از سبک دکوراسیون شلوغ در منزل باعث می‌شود، که شما را وادار به فکرکردن کند، که طراحی داخلی منزل خود را از سادگی قبلی آن خارج کنید و به فکر خریدن وسایل بیشتری بیفتید.

ترند دکوراسیون داخلی 2024: استفاده از رنگ بنفش تیره

استفاده از رنگ بنفش تیره مورد علاقه بسیاری از افراد قرار گرفته و این محبوبیت منجر به انتخاب آن به عنوان یکی از رنگ‌های معمول در دکوراسیون سال 2024 شده است. بهتر است برخی از دیوارهای داخلی خانه را با رنگ بنفش یا ارغوانی تزئین کنید.

 همچنین، استفاده از رنگ‌های گیلاسی تیره و سرخابی نیز می‌تواند جذابیت و شکوه بیشتری به طرح دکوراسیون داخلی شما اضافه کند. این تغییرات باعث زیبایی و تازگی در فضای خانه شما خواهد شد.

دکوراسیون طبیعی، ترند دکوراسیون 2024

دکوراسیون طبیعی، یکی از ترندهای دکوراسیون برای سال 2024 است که علاوه بر استفاده از خطوط منحنی برای ایجاد ارتباط با طبیعت، از طرح‌های طبیعی، گل و گیاه در دکوراسیون استفاده می‌شود.

 طرفداران مد و استایل اکنون علاقه‌مند به استفاده از محصولات و لوازم آرایشی طبیعی و ارگانیک هستند. همچنین، استفاده از عناصر طبیعی مانند میز و صندلی‌های چوبی نیز جزء ترندهای رایج این روزها محسوب می‌شود. بنابراین، پیشنهاد می‌شود که برای میز ناهارخوری، انتخابی چوبی را در نظر بگیرید.

پالت رنگ‌های دکوراسیون خاکی و کرم

طبیعت با رنگ‌های زیبا و متنوعی که دارد، همیشه همه را شگفت‌زده می‌کند. رنگ‌های خاکی و کرم به خصوص بیشتر از همه جذابیت خاصی دارند و در دکوراسیون سال 2024 بسیار مورد توجه خواهند بود.

 پیشنهاد می‌شود که در بازسازی اداری و منزل بیش از پیش به استفاده از رنگ‌های آرام و زمینه‌ای مانند کرم و سبز ملایم توجه کنید، زیرا این رنگ‌ها احساس آرامش و دلپذیری را برای شما و سایر افراد منزل به ارمغان می‌آورند.

حمام‌های مجهز به سونا و دوش بخار

بنا به گفته چندین معمار و طراح داخلی، ساخت حمام‌های مجهز امروزه به یکی از اولویت‌های ساخت و بازسازی خانه‌ها تبدیل شده است. حمام‌های مجهز و پیشرفته از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردارند.

بسیاری از افراد اکنون تمایل دارند، حمام خود را با سه امکان سونای گرم، سونای سرد و دوش بخار مجهز کنند، زیرا این امکانات نه تنها هزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر دارند، بلکه راحتی بیشتری نیز فراهم می‌کنند.

 همچنین از نورپردازی ملایم، آینه‌های دارای نور پس‌زمینه و نورپردازی سقف مشابه آنچه در سوناها و استخرها استفاده می‌شود، استفاده می‌کنند.

طراحی باز، ترند دکوراسیون 2024

یکی از ایده های جالب برای دکوراسیون 2024، طراحی فضای باز است. شما نیازی به تغییرات بزرگی در دیوارها یا پنجره ها ندارید، بلکه می‌توانید با جابجایی کمی از وسایل، احساس فضای بزرگتری را ایجاد کنید.

به عنوان مثال، از پرده های جمع شو، چیدمان منطقی تر و تغییر مکان کتابخانه خود استفاده کنید. سعی کنید مبلمان یا میز تلویزیون را جابجا کرده و پنجره های جلویی را خالی بگذارید. با این کار، خانه شما به نظر بزرگتر و دلپذیر تر خواهد نمود. همچنین برای ایجاد چنین فضایی از رنگ های آرام و متنوعی مانند سبز و سفید استفاده کنید.

دکوراسیون جسورانه

دنیای طراحی داخلی در سال 2024 بسیار جریان‌زا و پرجنب و جوش است، جایی که قطعات مبلمان دیگر فقط پس‌زمینه نیستند، بلکه به شکلی هنری و تجریدی در فضا ظاهر می‌شوند. هر چیز از یک میز کناری منحصر به فرد تا یک صندلی پرجنب و جوش یا یک لامپ چشم‌نواز، با طراحی جدید و انتخاب رنگ‌های جسورانه، توجه را به خود جلب می‌کنند.

به عنوان مثال، یک صندلی نئون که در یک محیط آرام تضاد ایجاد می‌کند، یا یک میز قهوه که به تنهایی یک اثر هنری جذاب است. این زندگی مدرن که بازشناخته شده، بخشی از بازی و جسورانه و کاملا بیان‌دهنده است. این عناصر بیشتر از مبلمان عادی عناصر دکوراسیون هستند. آن‌ها نمایانگر استعداد و خلاقیت طراحان هستند.

استفاده از وسایل قدیمی و عتیقه

این مطلب فقط درباره دکوراسیون نیست، بلکه درباره ایجاد یک خانه با روح و داستان است. قطعات قدیمی و اثرات عتیقه جذابیت منحصر به فرد و تماسی با گذشته را ارائه می‌دهند که مبلمان مدرن اغلب نمی‌توانند با آن رقابت کنند.

با توجه به پلتفرم‌های دیجیتال، دسترسی به این تاریخچه‌های بی‌پایان از همیشه آسان‌تر است. این رویکرد به همان اندازه جذابیت دارد که ترکیبی از فضاهای قدیمی و نو به منظور ایجاد فضاهای شخصی و از طبیعت عمیق است.

صندلی اداری یکی از مهم ترین تجهیزات در هر محیط کاری است. کارمندان به طور متوسط ​​روزانه ۸ ساعت یا بیشتر را بر روی صندلی خود می گذرانند، بنابراین انتخاب صندلی استاندارد که ارگونومیک و راحت باشد، برای حفظ سلامتی آنها ضروری است. صندلی های اداری را طوری انتخاب کنید که برای نیازهای شما از نظر کارکردی هم مناسب باشند.

انواع صندلی های اداری

صندلی اداری در انواع مختلفی موجود هستند که هر کدام برای نیازها و نوع کاربری خاصی طراحی شده اند، برای خرید صندلی اداری باید موارد مختلفی را مورد بررسی قرار دهید، برخی از انواع صندلی های اداری را می توان به صورت زیر نام برد:

 صندلی های مدیریتی

این صندلی ها معمولا از مواد با کیفیت تر ساخته شده اند و دارای ویژگی های بیشتری مانند تنظیم گودی کمر، تنظیم زیرپایی و ... هستند.

صندلی های کارمندی

ساده تر و ارزان تر نوع صندلی های مدیریتی که ارگونومیک و راحت است. صندلی های کارمندی انواع مختلفی از جمله صندلی های چرخدار، ثابت، ارگونومیک، مدیریتی و... دارند.

صندلی ارگونومیک زانویی

صندلی ارگونومیک زانویی برای کاهش فشار بر کمر و پاها به خوبی طراحی شدند. در این صندلی ها به جای اینکه مانند صندلی های سنتی بر روی نشیمنگاه بنشینید، روی زانوهای خود قرار می گیرید.

صندلی ارگونومیک زین اسبی

نوعی صندلی که طبق شبیه سازی حالت سوار شدن بر اسب طراحی شده اند. این صندلی ها به کاهش فشار بر روی کمر، باسن و پاها کمک می کنند.

صندلی انتظار

صندلی انتظار برای استفاده در مکان های عمومی مانند مطب ها، دفاتر، فرودگاه بیشتر به کار می روند. این صندلی ها باید راحت باشند و از مواد بادوام ساخته شود تا بتوانند در برابر استفاده مکرر مقاومت کنند.

صندلی های کنفرانسی

صندلی های کنفرانسی نوعی صندلی مقاوم و راحت هستند که برای استفاده در اتاق های کنفرانس و جلسات طراحی شده اند. انواع مختلف آن از جمله صندلی های چرخدار، ثابت، با پشتی و بدون پشتی و ... را می توان در بازار پیدا کرد.

ویژگی های مهم یک صندلی اداری خوب

انتخاب صندلی اداری مناسب برای حفظ سلامتی و افزایش بهره وری کارکنان بسیار مهم بوده و باید باید دارای ویژگی های زیر باشد:

 تنظیم ارتفاع: صندلی باید متناسب با قد هر فرد تنظیم شود. این کار به فرد کمک می کند تا پاهایش را به طور صاف روی زمین بگذارد و زانوهایش در زاویه ۹۰ درجه خم شود.

تنظیم پشتی: پشتی صندلی قابل تنظیم بوده و برای جلوگیری از کمردرد است. این قسمت را باید بتوان در زاویه ای که برای شخص راحت تر است قرار داد.

تنظیم زیر دستی: زیر دستی های قابل تنظیم به فرد این کمک را می کنند تا بتوانند آن را در ارتفاعی قرار دهند تا به راحتی از آن استفاده کنند. مزیت این ویژگی این است که آرنج ها در زاویه ۹۰ درجه خم شده و از فشار بر روی شانه ها و گردن جلوگیری می شود.

 نشیمنگاه: صندلی اداری باید متناسب با فضای موجود باشد. نشیمنگاه صندلی باید از مواد نرم و با کیفیت ساخته شود تا در طول ساعات طولانی کار عرق نکنید.

 پشتی: پشتی صندلی استاندارد از قوس کمر به خوبی پشتیبانی می کند. همچنین به اندازه کافی بلند ساخته شده و سر و شانه های را پوشش می دهد.

 زیر دستی ها: زیر دستی های نرم و با کیفیت به اندازه کافی عریض بوده تا فرد آرنج های خود را به راحتی روی آنها بگذارد.

 پایه ها: پایه ها را از مواد محکم و بادوام می سازند و به اندازه کافی پهن هستند تا مانع از واژگونی صندلی شوند.

 چرخ ها: چرخ های روان و محکم از آسیب دیدن در برابر سطوح مختلف جلوگیری می کند.

نکات مهم خرید صندلی اداری

انتخاب صندلی اداری مناسب نه تنها برای سلامتی و راحتی کارکنان، بلکه برای زیبایی و کارآمدی فضای اداری نیز مهم است. در هنگام انتخاب علاوه بر فاکتورهای ارگونومیکی و راحتی، باید به طراحی داخلی و معماری فضای اداری نیز توجه کنید. یک صندلی اداری خوب می تواند مانع کمردرد، گردن درد و سایر مشکلات مربوط به سلامتی شود. صندلی های اداری در طیف وسیعی از قیمت ها موجود هستند. قبل از خرید، بودجه خود را تعیین کنید و به دنبال صندلی باشید که در محدوده قیمتی شما باشد. مطمئن شوید که صندلی دارای گارانتی است. این کار به شما این اطمینان را می دهد که در صورت بروز مشکل می توانید آن را تعویض کنید.

با نصب یک پرده اداری مناسب روی پنجره اتاق‌ها و شیشه به کار رفته در پارتیشن‌های اداری می‌توانید امکان کنترل نور محیط را فراهم کرده و از حریم خصوصی کارکنان‌تان به دقت حفاظت کنید.

اکثر مشاغل امروزی با کامپیوتر سر و کار دارند و به همین خاطر برای کنترل نوری که در محیط در جریان است؛ بهترین راه نصب پرده روی پنجره‌هاست. پرده علاوه بر اینکه با کنترل نور محیط و جلوگیری از تابش آن به مانیتورها، باعث بهبود بهره‌وری کارکنان می‌شود؛ راهی عالی برای حفظ حریم خصوصی افراد است. اما  آیا هر پرده‌ای قابل استفاده در محیط‌های اداری است؟ قطعا پاسخ این سوال منف

ست. پرده‌هایی که در این مقاله معرفی کرده‌ایم از نظر کارایی بهترین محصولاتی هستند که می‌توانید در دفاتر اداری از آنها استفاده کنید.

پرده‌های پارچه‌ای ضخیم و تیره

اگر پنجره دفتر کارتان بزرگ است و باعث می‌شود نور خورشید بیش از حد وارد ساختمان شده و چشم شما هنگام کار با رایانه تحریک شود؛ بهترین مدل پرده برای پنجره‌ها، پرده دوخته شده با پارچه‌های تیره رنگ و ضخیم مانند کتان است. این مدل پرده علاوه بر کنترل نور، میزان ورود سر و صدای بیرون به داخل اتاق را نیز کاهش می‌دهد.

پرده کرکره فلزی

پرده کرکره یک ویژگی بسیار عالی دارد و آن هم امکان تنظیم ورودی نور با باز و بسته کردن آن و تغییر زاویه پنل‌هایش است. اگر می‌خواهید نور اتاق را به دلخواه تنظیم کنید و یا هر وقت که خواستید با بستن و مسدود کردن پنجره یا پارتیشن اداری یک حریم خصوصی برای خود ایجاد کنید؛ پرده کرکره فلزی گزینه خوبی است. از این مدل پرده که قابلیت تولید با متریال مختلف را دارد هم می‌توانید برای پنجره اتاق‌های رسمی و هم قسمت‌های غیر رسمی ساختمان استفاده کنید.

پرده زبرا

این محصول نوعی پرده با پنل‌های افقی است که یکی در میان تیره و روشن هستند. انتهای این پنل‌های پارچه‌ای به ابزاری وصل است که امکان روی هم افتادن قسمت تیره و روشن پرده را فراهم می‌کند. بنابراین شما می‌توانید با چرخاندن اهرمی که به ابزار تکان‌دهنده پنل‌ها وصل شده؛ محیط را تاریک و روشن کنید. این مدل پرده هم تنوع بالایی دارد و هم قابل شستشوست و امکان تنظیم نور را برای شما فراهم می‌کند.

پرده سیلوئت

این مدل پرده اداری از نظر ظاهری بسیار شبیه به پرده زبرا سه بعدی است و به صورت بالارو جمع می‌شود. برای دوختن این مدل پرده از دو تکه پارچه حریر به صورت عمودی و تک‌هایی از یک جنس پارچه ضخیم‌تر به صورت افقی استفاده می‌شود. پرده سیلوئت قابلیت تنظیم نور را دارد؛ مثل پرده کرکره می‌توانید آن را کاملا ببندید و پنجره را پوشش دهید؛ قابل سفارش در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف است و حتی می‌توان به سفارش مشتری روی آن چاپ کرد و نسبت به سایر مدل‌ها موجب زیبایی بیشتر طراحی دکوراسیون اداری دفتر کارتان می‌شود. این مدل پرده در مقایسه با پرده زبرا محصول جدیدتر و مدرن‌تری محسوب می‌شود.

پرده کرکره چوبی

همانطور که اشاره شد پرده کرکره را می‌توان با متریال مختلفی تولید کرد که چوب یکی از آنهاست. استفاده از این ماده طبیعی در تولید پرده باعث می‌شود که محصول برای نصب در مکان‌های عمومی و فضاهای اداری بسیار مناسب شود. برای ساخت کرکره چوبی، الوارهای نازک چوب با عرض‌های 25 یا 50 میلی‌متر را کنار هم قرار داده و برای شکل دادن به مکانیزم حرکتی آن، از ابزار خاصی استفاده می‌شود. گرچه چوب متریال بسیار خاص و زیبایی برای تولید پرده است؛ اما به همان میزان وزن این محصول را افزایش می‌دهد و باعث سنگینی پرده می‌شود. به همین خاطر پرده‌های کرکره‌ای چوبی باید به دقت و به صورت اصولی نصب شوند.

کرکره چوبی از نظر مکانیزم حرکتی در دسته پرده‌های بالارو قرار می‌گیرد و اگر مکانیزم برقی برای آن تعبیه شود امکان سایه روشن کردن آن نیز وجود دارد. این محصول خودش به چند زیرمجموعه تقسیم می‌شود که هر کدام کارایی خاصی دارند. به عنوان مثال برای محیط‌هایی که نیاز است به هیچ عنوان نور نداشته باشند و تاریک مطلق باشند؛ پرده شید بلک اوت بهترین انتخاب است. در مقابل برای اتاق‌هایی که صرفا جهت جلوگیری از ورود مستقیم نور نیاز به پرده دارند و همزمان باید دید به بیرون نیز وجود داشته باشد؛ بهتر است پرده شید سان اسکرین استفاده شود. به آن دسته از مشتریانی که قصد دارند لگوی برندشان روی پرده چاپ شود تا در مواقع بسته بودن پرده در معرض دید مشتری قرار بگیرد؛ استفاده از پرده شید چاپی را بیشتر توصیه می‌کنیم. پرده‌های شید اداری هم مدرن هستند و هم بدنه‌ای یکدست و یکپارچه دارند. ضمن اینکه دوام و ماندگاری‌شان نیز بالاست و از نظر ظاهری یکی از زیباترین پرده‌های ادرای بازار محسوب می‌شوند.

پرده لوردراپه یا عمودی

لوردراپه یکی از قدیمی‌ترین پرده‌های اداری است که هنوز هم به وفور شاهد محبوبیت آن در بین مشتریان هستیم. این پرده از پنل‌های مجزایی تشکیل شده است که به صورت عمودی در کنار قرار گرفته و با استفاده از زنجیر وصل شده به ابزار جمع‌کننده‌اش به صورت افقی در طرفین پنجره جمع می‌شود. بنابراین از نظر نوع جمع شدن، این پرده کناررو است. یکی از مزایای این مدل پرده اداری، قابلیت تنظیم نور با تعویض زاویه قرارگیری پنل‌هاست. ضمن اینکه لوردراپه تقریبا ارزان‌ترین مدل پرده‌ای است که در بازار می‌توانید پیدا کنید. با این وجود اگر به دنبال پرده‌ای خاص هستید که تا حالا نمونه آن را جایی ندیده باشید؛ استفاده از این مدل پرده را به شما توصیه نمی‌کنیم.

گرچه لوردراپه محصولی کلاسیک و ارزان است و ممکن است زیاد روی خاص شدن طراحی دکوراسیون اداری دفتر کارتان تاثیر نداشته باشد؛ اما از  نصب سریع و قیمت مناسب، شستشوی آسان، مقاومت خیلی بالا در برابر رطوبت و نور، تنوع رنگی گسترده، امکان باز و بسته شدن به چپ و راست و قابلیت چاپ عکس می‌توان به عنوان مهم‌ترین مزایای این محصول نام برد.

اکثر پرده‌هایی که در این مقاله به شما معرفی کردیم هم قابلیت نصب روی پنجره‌های ساختمان را دارند و هم در صورت استفاده از پارتیشن اداری شیشه‌ای برای جداسازی فضاها، می‌توانید به عنوان پوششی موقت برای شیشه‌های پارتیشن از آنها استفاده کنید.

برندهای مبلمانی در طراحی دکوراسیون اداری که در ادامه معرفی خواهیم کرد، با تمرکز بر کیفیت ساخت، استفاده از مواد اولیه با کیفیت و طراحی منحصر به فرد، توانسته‌اند در بازار مبلمان راحتی ایران، جایگاهی ویژه را به خود اختصاص دهند.

  • مبلیران
  • الدورادو
  • نیلپر
  • نیک آذین
  • بافی
  • رندی (طراحان مبل مشهد)
  • هرمس (مشهد)
  • سالونی
  • بهار نارنج (آمل)
  • یاشیل
  • تولیکا (مشهد)
  • رست (شیراز)
  • خوش نشین
  • یاتاش
  • فارست مبل
  • کمجا چوب
  • پاپلی جیوانی

علاقمندید از مدلهای متنوع و جدید مبل راحتی اطلاع داشته باشید، بازدید از بخش سرویس مبل راحتی سایت به شما کمک زیادی خواهد نمود.

در ادامه تلاش کرده‌ایم تا اطلاعات مفیدی از برخی از این برندها را در اختیار کاربران قرار دهیم.

 

  • الدورادو

الدورادو یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولید مبلمان است که از دهه 80 فعالیت خود را شروع کرده است. مبلمان راحتی الدورادو یکی از معروف‌ترین برندهای مبل ایرانی بحساب می‌آید. بعد از سال کارخانه گروه مبلمان الدورادو در شهر جاجرود ، منطقه صنعتی کمرد قرار دارد. فروشگاه مبل الدورادو نیز نزدیک کارخانه این برند در جاده کمرد است. 

  • مبلیران

برند اصلی مبلیران که پیش از سال 57، متعلق به برادران خیامی بود، نخستین کارخانه مبل سازی ایران به حساب می‌آید. این برند معروف مبل راحتی در سال‌های بعد توسط بنیاد تصاحب شد. در حال حاضر نیز تعدادی از کارخانه‌های تولید مبل راحتی با نام مبلیران فعالیت می‌کنند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها مبلیران اصل یا مبلیران 1459 است. کارخانه این شرکت در شهرک صنعتی بهسازی (احمدآباد مستوفی) واقع شده است. شعب فروش مبلیران تهران در بلوار میرداماد و بازار مبل ایران شماره یک قرار دارد.

  • نیک آذین

گروه مبلمان نیک آذین یکی از برندهای مبل راحتی است که در سال‌های اخیر شهرت پیدا کرده و اکثر مدل‌های این شرکت توسط طراحان مبل ترک و با ایده گرفتن از بروزترین مدل‌های مبل راحتی ساخته و اجرا می‌شوند. کارخانه مبل نیک آذین در شهرک صنعتی صفادشت قرار گرفته است.

  • نیلپر

نیلپر را می‌توان بزرگترین تولیدکننده مبلمان اداری در ایران دانست. چند سالی می‌شود که نیلپر پا به عرصه تولید مبلمان خانگی نیز گذاشته و با ارایه طیف گسترده‌ای از مدل‌های مبل راحتی، سهم بسزایی از بازار مبل راحتی ایران را به خود تخصیص داده اند. کارخانه تولید مبل راحتی نیلپر در حوالی شهر رباط کریم واقع شده است و مدل‌های مبل راحتی این شرکت در برخی از فروشگاه‌های نیلپر چیدمان شده است.

  • بافی

نام تجاری بافی که برگرفته از عبارت بهین افرافیروز است، فعالیت خود در زمینه تولید مبل راحتی را در سال ۱۹۷۲ آغاز کرد. برند مبل راحتی بافی با بکارگیری روش‌های نوین در طراحی و ساخت مبلمان با تلاش فراوان ادامه کار داده و در حال حاضر به عنوان یک برندی مبل ایرانی، قابل اعتماد خریداران است. کارخانه مبل بافی نیز در احمدآباد مستوفی، شهرک صنعتی بهسازی قرار دارد.

  • رندی (طراحان مبل مشهد)

گروه طراحان مبل مشهد با نام تجاری رندی، یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان مبل راحتی مدرن در شرق کشور بحساب می‌آید. در حال حاضر برند رندی مبلمان تولیدی خود را در فروشگاه‌های سراسر کشور پخش نموده و الگوی بسیاری از برندهای مبل راحتی ایرانی است.

 

مقاله شیک ترین مدل مبلمان جدید نکات جالبی در مورد ویژگی عمومی یک مبلمان شیک بیان میکند که برایتان جالب خواهد بود.

 

  • سالونی

برند سالونی همانند نام خاصی که دارد، یکی از عرضه‌کننده‌های مبلمان راحتی خاص و لوکس در بازار مبلمان ایران به شمار می‌رود. مجموعه مبل سالونی در شهرک صنعتی بهسازی فعالیت کرده و با توجه به تعداد بالای شعب فروش، در شهر تهران برند شناخته شده‌ای بشمار می‌رود.

 

  • بهارنارنج

گروه مبلمان بهار نارنج در ابتدا با نام “گروه صنعتی بهار” و در سال ۱۳۸۰، به عنوان اولین تولیدکننده‌ مبلمان راحتی و مصنوعات چوبی به‌صورت کارخانه‌ای و صنعتی در شمال کشور در شهرستان بابل به بهره‌برداری رسید. برند بهار نارنج را می‌توان معروف‌ترین برند مبل راحتی ایرانی دانست که خارج از محدوده پایتخت فعالیت می‌کند.

 

  • مبل یاشیل

گروه مبلمان یاشیل با ارایه مدل‌ها و طرح‌های خاص، الگوی بینظیری برای خیلی از تولیدی‌های مبل راحتی ایرانی است. محصولات خاص این برند باعث شده تا طرفداران زیادی در سراسر کشور داشته باشد و با وجود زمان تحویل سفارشات طولانی، خریداران باز هم اقدام به ثبت سفارش مدل‌های مبل راحتی این شرکت نمایند.

  • رست

شرکت آرایه های داخلی آشیانه با نام تجاری رُست، یکی از مجموعه‌هایی است که مسیر پیشرفت را بسیار سریع طی نموده است. این برند از سال 1391 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز نمود.

  • فارست مبل

برند فارست مبل در سال 1376 فعالیت خود را با نام صنایع چوبی افتخاری در زمینه تولید وارایه مبلمان خانگی شروع کرد و بعد از نزدیک به یک دهه تلاش در این زمینه، در سال 1382 نام تجاری فارست را برای ادامه فعالیت خود انتخاب نمود. این شرکت در گذشته نماینده انحصاری برند نیلز ترکیه بود و همانند سایر نمایندگان مبل راحتی خارجی، پس از اعمال محدودیت واردات، اقدام به تولید مبل راحتی با کیفیت بالا و مشابه شرکت نیلز در ایران نمود. کارخانه برند مبل راحتی فارست هم در شهرک صنعتی بهسازی (احمدآباد مستوفی) واقع شده است.

  • یاتاش

یاتاش یک برند مبلمان راحتی تٌرک است که به بسیاری از کشورهای دنیا صادرات دارد. شرکت مبلمان خانگی ایرتاش، نماینده انحصاری محصولات یاتاش ترکیه در ایران بوده که پس از محدودیت‌های اعمال شده برای واردات مبلمان، اقدام به تولید مبل راحتی یا کیفیت ساخت بالا و مشابه مدل‌های مبل راحتی برند یاتاش ترکیه نموده است. برند باتاش با بیش از چندین نمایندگی و فروشگاه در سراسر ایران محصولات خود را با قیمت مصوب عرضه می نماید.

 

  • کمجاچوب

مجموعه کمجا چوب شرکتی است که فعالیت خود را با تولید تخت‌های تاشو در سال 1378 شروع کرد. حضور برخی از مدیران شرکت مبلیران سابق در گروه کمجاچوب، باعث پیشرفت چشمگیر آن شد و در ادامه فعالیت خود اقدام به تولید و عرضه انواع مبل راحتی مدرن نیز نمود. مدل‌های مبل راحتی کمجاچوب همانند سایر تولیداتش مورد اقبال مشتریان زیادی قرار گرفته است.

صندلی گیمینگ نوعی صندلی کامپیوتر است که با توجه به استانداردهای طراحی ارگونومیک، آن را ارتقاء دادند. استفاده از این نوع صندلی نیازهای کاربر را تامین می‌کند و گیمرها علاوه‌بر ارائه بهترین عملکرد خود حین بازی، می‌توانند از خود و سلامتشان تا حد زیادی محافظت کنند و خرید صندلی گیمینگ خود را با خیال راحت انجام دهند.

استفاده از صندلی‌ اداری های معمولی، خستگی گیمر را به‌دنبال دارد، در نتیجه نمی‌تواند حواس خود را به بازی معطوف کند. این موضوع  در عملکرد فرد تاثیر منفی می‌گذارد.

 در کنار این موضوع، استفاده از صندلی‌های نامناسب برای نشستن‌های طولانی آسیب‌های بسیار جدی به ستون فقرات و گردن وارد می‌کند.

 به همین دلیل است که هنگام خرید فقط به صندلی گیمینگ ارزان نبایست نگاه کرد و عوامل مهم دیگری مانند ارگونومی و … بسیار موثر است تا انتخابی مطمئن داشته باشید.

 صندلی گیم با طراحی خاصی که دارد تا حد زیادی جلوی آسیب به کمر و گردن را گرفته و همچنین در حفظ سلامت دست و حتی پاها نیز تاثیر دارد. 

خرید صندلی گیمینگ + قیمت

در کنار آشنایی با برندها لازم است برای خرید صندلی مناسب گیم به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه به شرح آنها می‌پردازیم:

  • برخی صندلی‌های گیمینگ برای نشستن پشت سیستم‌های کامپیوتری مناسب‌تر هستند و برخی را باید برای بازی‌های کنسولی خریداری کرد. برای تهیه صندلی به نوع آن نیز توجه داشته باشید.
  • قیمت صندلی  یکی از فاکتورهای اساسی برای شما محسوب می‌شود و لازم است قبل از هر اقدامی بودجه خود را بررسی کنید تا دامنه انتخاب برایتان محدودتر شود.
  • صندلی مناسب گیم بهتر است از قابلیت تنظیم پشتی، ارتفاع و دسته برخوردار باشد. این موضوع در راحتی گیمر نقش بسیار مهمی دارد.
  • صندلی مناسب است که پس از اعمال تنظیمات دل‌خواه بتوان آنها را قفل کرد تا در هر بار استفاده نیازی به تنظیم مجدد نباشد.
  • در کنار طراحی ارگونومیک لازم است جنس رویه صندلی نیز دارای استاندارد و کیفیت مناسب باشد. برای این صندلی‌ها معمولا چرم مصنوعی استفاده می‌شود که بهترین آنها چرم‌ ضدتعریق است.
  • برای خرید صندلی حتما به میزان تحمل وزن آن دقت کنید و در صورت عدم تناسب وزن شما با توان آن، بهتر است صندلی دیگری انتخاب کنید.
  • ابعاد صندلی را می‌توان با درنظر گرفتن ابعاد اتاق مشخص کرد. هرچه اتاق کوچک‌تر باشد بهتر است صندلی کوچک‌تری انتخاب شود.

یکی از جدیدترین محصولات در زمینه پارتیشن اداری، پارتیشن هوشمند است. با وارد شدن این پارتیشن‌ها به بازار تحولی عظیم در این صنعت ایجاد شده است.

پارتیشن هوشمند یکی از مدلهای پارتیشن اداری است که نسبت به سایر مدلهای مشابه دارای قیمت بالاتری است. این مدل از پارتیشن‌ها با استفاده از شیشه های هوشمند الکتروکرومیک ساخته می شوند و در مکان‌های مختلفی قابل استفاده هستند. اما دقت نمایید که پارتیشن‌های مورد استفاده در منازل با محصولات اداری دارای طراحی متفاوتی هستند.

قیمت پارتیشن اداری هوشمند نسبت به سایر محصولات متفاوت تر است. برای استعلام قیمت تماس بگیرید.

پارتیشن هوشمند چیست؟

پارتیشن هوشمند یکی از انواع پارتیشن‌های اداری است که امروزه در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران بسیار زیادی را نیز دارا است. این پارتیشن ها به تازگی وارد ایران نیز شده اند و افراد زیادی علاقه مند به استفاده از آنها در محیط های اداری و محل کار خود هستند. با وجود این که افراد زیادی علاقه مند به خرید پارتیشن اداری هوشمند هستند ولی کمتر کسی اطلاعات کاملی درباره این پارتیشن های اداری دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این پارتیشن نوظهور بیشتر آشنا شوید.

ساخت پارتیشن با شیشه هوشمند

پارتیشن‌های اداری از نوع پیشرفته و هوشمند نسل جدید هستند که با استفاده از شیشه‌های هوشمند ساخته شده اند. این محصول با قابلیت منحصر به فردی که دارد فضای بسیار جالب و زیبایی را در دکوراسیون اداره‌ها ایجاد کرده است. این محصولات به دلیل ظاهر شیک و مدرن خود فضای به روز تری را در یک اداره به نمایش می گذارند.

نحوه کارکرد پارتیشن های اداری هوشمند

در ساخت متریال به کار رفته در پارتیشن های اداری هوشمند مقداری کریستال مایع وجود دارد که به منظور تنظیم رنگ آن به حال مات می توان با استفاده از جریان برق  این کار را براحتی انجام داد. به عبارت ساده تر جریان الکتریکی باعث مات شدن کریستال مایع و به دنبال آن مات شدن رنگ شیشه می شود.

 

پرگولا چیست

پرگولا  Pergolaساختمانی است که از طریق ستون‌ها و تیرهای خود، یک سقف باز را ایجاد می‌کند که معمولاً برای سایه‌بانی در فضای باز استفاده می‌شود. پرگولاها اغلب در باغ‌ها، حیاط‌ها یا فضاهایی که می‌خواهند یک فضای زیبا و راحت برای نشستن و استراحت فراهم کنند، نصب می‌شوند. این ساختمان‌ها معمولاً از چوب، فلز یا سنگ ساخته می‌شوند و می‌توانند به شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی طراحی شوند، از پرگولاهای کوچک و ساده تا پرگولاهای بزرگ و زیبا که با پیچیدگی‌های زیادی آراسته شده‌اند. برای طراحی دکوراسیون اداری پرگولا را می توانید در پلان فضای باز استفاده کنید.

کاربرد پرگولا

پرگولاها دارای مجموعه‌ای از کاربردهای متنوع هستند که شامل موارد زیر می‌شود:

·         سایه‌بانی: یکی از کاربردهای اصلی پرگولاها ایجاد سایه و محافظت از افراد در فضای باز در مقابل نور مستقیم آفتاب است. این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا در طول روز در فضای باز به راحتی و با آرامش به وقت خود بگذرانند.

·         تزیین و زیباسازی: پرگولاها می‌توانند به عنوان یک عنصر زیبایی و تزیینی در فضای باز مورد استفاده قرار گیرند. از طریق افزودن گلدان‌های گل، بوته‌ها، باغچه‌های عمودی و یا پوشش‌های گیاهی متنوع، می‌توان زیبایی فضا را افزایش داد.

·         ساخت فضایی برای نشستن و استراحت: پرگولاها معمولاً فضایی را ایجاد می‌کنند که افراد می‌توانند در آن نشسته و استراحت کنند. این فضاها می‌توانند برای قرار دادن میز و صندلی، فرش و پتوهای راحتی یا حتی آب نباتی و سایر امکانات رفاهی استفاده شوند.

·         پشتیبانی از گیاهان پیچیده: پرگولاها محیط مناسبی برای رشد گیاهان پیچیده مانند وین‌ها و باغچه‌های عمودی ایجاد می‌کنند. با استفاده از تیرها و چهارچوب پرگولا، گیاهان مختلف را می‌توان در آنها پرورش داد و از زیبایی و سبزی فضا لذت برد.

·         تعریف محدوده‌ها و مرزها: پرگولاها می‌توانند به عنوان عنصری برای تعریف محدوده‌ها و مرزهای فضای باز مورد استفاده قرار گیرند. این می‌تواند معماری محیط را تا حدی تعریف کند و فضا را به بخش‌های مختلفی تقسیم کند.

مبلمان اداری که برای استفاده در پرگولا مناسب است، باید با شرایط محیطی فضای باز سازگار باشد و از جنس‌ها و موادی ساخته شده باشد که مقاومت مناسبی در برابر عوامل جوی داشته باشند. در ادامه، مواردی را که باید در نظر گرفته شوند برای انتخاب مبلمان مناسب برای پرگولا آورده‌ام:

مقاومت در برابر عوامل جوی: مبلمان باید از جنس‌هایی مانند چوب با پوشش مقاوم در برابر آب، فلزات مقاوم به زنگ‌زدگی یا موادی مانند چوبی مصنوعی باشد که مقاومت مناسبی در برابر باران، نور خورشید و رطوبت داشته باشد.

راحتی و راحتی استفاده: مبلمان باید اراحتی مناسبی برای استفاده در فضای باز داشته باشد. مبلمان با صندلی‌هایی که دارای پشتی بلند و نرم هستند و میزهایی که ارتفاع مناسبی دارند، برای استراحت و نشستن آسان و راحت می‌باشند.

زیبایی و سلیقه: مبلمانی که با طرح و رنگ‌های متناسب با دکوراسیون پرگولا و محیط فضای باز هماهنگی دارند، زیبایی فضا را افزایش می‌دهند. انتخاب مبلمان با طرحات مدرن، کلاسیک یا روستیک به سلیقه شما و بهترین تطابق با محیط پرگولا بستگی دارد.

قابلیت شستشو و نگهداری: مبلمانی که قابلیت شستشو و تمیز کردن آسان دارند، برای استفاده در فضای باز مناسب‌تر هستند. مواد مصنوعی مثل راتان، پلی‌وود یا آلومینیوم معمولاً به عنوان گزینه‌هایی که نیاز به نگهداری کمتری دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پوشش محافظتی: محافظت از مبلمان در برابر نور مستقیم آفتاب و باران با استفاده از پوشش‌های محافظ مانند چترهای گرمایشی یا پوشش‌های ضد آب و ضد UV مهم است تا عمر مفید مبلمان را افزایش دهد.

با در نظر گرفتن این موارد، می‌توانید مبلمانی را انتخاب کنید که بهترین تطابق را با پرگولای شما داشته باشد و برای استفاده در فضای باز مناسب باشد.

رنگ‌های مناسب برای میز اداری مدرن معمولاً به سلیقه شخصی و محیط کاری وابسته است، اما برخی رنگ‌ها به طور عمومی مورد توجه برای میز اداری عبارتند از:

  1. سفید: سفید یک رنگ کلاسیک برای میز اداری است که باعث ایجاد یک حس تمیزی و فضای باز می‌شود و می‌تواند با هر دکور و استایل دیگری ترکیب شود.

  2. خاکستری: خاکستری یک رنگ متعادل و حرفه‌ای است که احساس ثبات و اعتماد را القا می‌کند. این رنگ می‌تواند با رنگ‌های دیگر مانند آبی، سبز و حتی صورتی هماهنگ شود.

  3. آبی: آبی یک رنگ آرامش‌بخش و معنوی است که می‌تواند به خلق یک محیط کاری راحت و متمرکز کمک کند. آبی به طور خاص با رنگ‌های نیرومند مانند سفید و خاکستری همخوانی دارد.

  4. قهوه‌ای: رنگ‌های قهوه‌ای و چوبی نشان‌دهندهٔ گرما و دوست‌داشتنی بودن هستند و می‌توانند یک حس اداری باحال و غیررسمی ایجاد کنند.

  5. سبز: سبز به عنوان یک رنگ طبیعی و آرامش‌بخش شناخته می‌شود که می‌تواند به خلق یک محیط کاری آرام و منعش کمک کند.

در نهایت، انتخاب رنگ مناسب برای میز اداری باید با توجه به سلیقه شما، نوع کاری که انجام می‌دهید و استایل کلی دکوراسیون دفتر شما صورت گیرد.

پارتیشن شیشه‌ای هوشمند، یک تکنولوژی نوین در زمینه ساختمان‌های هوشمند و طراحی داخلی مانند میز اداری ، صندلی اداری است که با استفاده از جدیدترین فناوری‌های الکترونیکی و مهندسی، توانایی تغییر شفافیت و شفافیت شیشه را به صورت اتوماتیک فراهم می‌کند. این نوع پارتیشن‌ها از شیشه‌های خاص تشکیل شده‌اند که قابلیت تغییر حالت از شفاف به غیر شفاف را دارند، اما در عین حال، با فشار دادن یک دکمه یا با استفاده از کنترل‌های الکترونیکی، می‌توانند از شفافیت به حالت غیر شفاف (مات یا محافظتی) تغییر کنند.

این پارتیشن‌ها از راهکارهای نوری یا الکترونیکی برای کنترل تغییر حالت شفافیت استفاده می‌کنند. به طور معمول، یک سیستم فشار دادن دکمه، کنترل از راه دور یا حسگرهای نوری مانند سنسورهای مادون قرمز استفاده می‌شود تا کاربران بتوانند به آسانی حالت شیشه را تغییر دهند.

استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای هوشمند در فضاهای مختلف از جمله دفاتر، محیط‌های کنفرانس، هتل‌ها، رستوران‌ها و حتی منازل، به دلیل زیبایی ظاهری، امکان ایجاد حالت‌های مختلف فضا، و افزایش انعطاف‌پذیری در استفاده از فضاها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این پارتیشن‌ها علاوه بر اینکه امکان تنظیم حریم خصوصی را فراهم می‌کنند، به دلیل قابلیت تغییر حالت، نورپردازی و طراحی داخلی فضاها را نیز بهبود می‌بخشند.

با توجه به پیشرفت‌های فناوری، انتظار می‌رود که استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای هوشمند در طراحی ساختمان‌ها و فضاهای داخلی، به دلیل مزایایشان در زمینه‌های انعطاف‌پذیری، زیبایی و کاربردی بودن، در آینده‌ی نزدیک همچنان به روند رشد خود ادامه خواهد داد.

کاربرد پارتیشن اداری شیشه ای هوشمند

پارتیشن‌ اداری شیشه‌ای یکی از راهکارهای محبوب برای تقسیم فضاهای اداری و ایجاد حریم خصوصی در محیط‌های کاری مدرن هستند. این پارتیشن‌ها از شیشه‌های شفاف یا نیمه شفاف ساخته شده‌اند که به دلیل طراحی زیبا و انطباق با استانداردهای طراحی داخلی معمولاً در فضاهای اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زیر به برخی از کاربردهای این پارتیشن‌ها در محیط‌های اداری اشاره خواهم کرد:

تقسیم فضا: پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری می‌توانند فضای باز را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنند، این امر به ترتیب، می‌تواند اجازه دهد تا فضای کاری بهتر سازماندهی شود و هر قسمت برای یک استفاده خاص مورد استفاده قرار گیرد.

افزایش حریم خصوصی: با استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای، امکان ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان فراهم می‌شود، در عین حال این پارتیشن‌ها به ایجاد احساس فضای باز و اتصال به دیگران نیز کمک می‌کنند.

افزایش نورپذیری: شیشه‌های استفاده شده در این پارتیشن‌ها به نور خورشید اجازه می‌دهند تا به راحتی از طریق فضا عبور کند، این موضوع منجر به افزایش نورپذیری فضاها می‌شود که می‌تواند به بهبود مزاج و کارایی کارمندان کمک کند.

طراحی زیبا: پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری اغلب به دلیل طراحی زیبا و شفافیتشان، به زیبایی فضاهای اداری اضافه می‌کنند و باعث ایجاد یک ظاهر مدرن و متناسب با محیط کاری می‌شوند.

بهبود صدا: شیشه‌های مورد استفاده در پارتیشن‌های اداری معمولاً صدا را از بین نمی‌برند، اما به دلیل انعکاس نور و شفافیتشان، حس تهویه و فضای باز را تقویت کرده و احساس استراحت را در محیط کاری افزایش می‌دهند.

به طور کلی، پارتیشن‌های شیشه‌ای اداری نقش مهمی در بهبود استفاده از فضاهای اداری، افزایش کارایی و رفاه کارمندان، و بهبود ظاهر کلی محیط کاری دارند.

طراحی پلان باز بستگی به ابعاد و شکل فضا دارد، اما در کل، طراحی دکوراسیون اداری یک فضای باز باید احساس آزادی و اتصال به محیط خارجی را به افراد ارائه دهد. در زیر چند مورد از ویژگی‌های طراحی پلان باز ذکر شده است:

استفاده از نور طبیعی: یکی از ویژگی‌های اصلی طراحی پلان باز، استفاده بهینه از نور طبیعی است. این به معنای داشتن پنجره‌های بزرگ، درهای شیشه‌ای و یا حتی استفاده از سقف‌های شیشه‌ای برای فراهم کردن ورود نور طبیعی به داخل فضا است.

ارتباط با فضای خارجی: طراحی پلان باز باید ارتباطی آسان و نزدیک با فضای خارجی داشته باشد. این می‌تواند از طریق استفاده از تراس، حیاط‌های داخلی یا فضاهای باز دیگر ایجاد شود.

فضای اجتماعی و تفریحی: یک پلان باز معمولاً شامل فضاهای اجتماعی و تفریحی نیز می‌شود، مانند محل‌های نشست و استراحت، مناطق گل‌کاری، باغچه‌ها و غیره.

محل‌های چندمنظوره: طراحی پلان باز باید فضاهای چند منظوره را در نظر بگیرد، به عنوان مثال فضاهایی که همچنین برای برگزاری جلسات، رویدادهای اجتماعی، و یا فعالیت‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تراز بین فضاهای داخلی و خارجی: طراحی باید به توازن مناسبی بین فضاهای داخلی و خارجی توجه کند تا افراد بتوانند به راحتی از هر دو استفاده کنند و احساس ارتباط و توازن را داشته باشند.

استفاده از مبلمان و دکوراسیون مناسب: انتخاب مبلمان و دکوراسیون مناسب نقش مهمی در طراحی پلان باز دارد. مبلمان و دکوراسیون باید با محیط خارجی سازگاری داشته باشند و به ایجاد حس آرامش و راحتی کمک کنند.

با توجه به نیازها و محیط خاص شما، می‌توانید طراحی پلان باز را به شکلی مناسب و جذاب انجام دهید که از ویژگی‌های فوق استفاده کند.

میز اداری - پارتیشن اداری

طراحی فضای باز برای محل کار و دکوراسیون اداری به ایجاد فضاهای باز و دسترسی آسان بین اعضای تیم و کارمندان در محیط کار اشاره دارد. این نوع طراحی بهبود ارتباطات و تعاملات بین اعضای تیم را تسهیل می‌کند و می‌تواند به افزایش همکاری، ایجاد انگیزه بیشتر و افزایش بهره‌وری کاری منجر شود. در زیر به برخی اصول و راهکارهای طراحی فضای باز برای محل کار اشاره می‌شود:

  1. طراحی فضای آزاد و باز:

    • ایجاد فضاهای باز و آزاد برای کارمندان باعث افزایش تعاملات اجتماعی و همکاری بین اعضای تیم می‌شود. این فضاها باید مناسب و جذاب باشند و از ویژگی‌هایی مانند نور طبیعی، تهویه مناسب و تجهیزات راحتی برخوردار باشند.
  2. استفاده از مبلمان مناسب:

    • انتخاب مبلمان اداری مناسب برای فضای باز می‌تواند به راحتی و راحتی کارمندان کمک کند. مبلمان باید انعطاف پذیر و قابل تنظیم باشد تا افراد بتوانند به راحتی فضا را تغییر دهند و برای مواقع مختلف استفاده کنند.
  3. ایجاد فضاهای کاری تیمی:

    • ایجاد فضاهای کاری تیمی به اعضای تیم امکان می‌دهد که با همکاران خود در یک محیط مشترک کار کنند و از تعاملات بیشتری بهره‌مند شوند. این فضاها می‌توانند شامل میزهای مشترک، صندلی‌های گروهی و تجهیزات مشترک باشند.
  4. استفاده از فضاهای استراحت:

    • فضاهای استراحت و راحتی برای کارمندان اهمیت بسیاری دارند. این فضاها می‌توانند شامل ناهارخوری، فضای بازی، فضای سبز یا زون‌های استراحتی باشند که افراد بتوانند در آن‌ها استراحت کنند و از فعالیت‌های دیگر خارج از کار لذت ببرند.
  5. استفاده از تکنولوژی:

    • استفاده از فناوری‌های مدرن مانند تجهیزات صوتی و تصویری، تلفن‌های هوشمند، تجهیزات مربوط به اینترنت اشیا و سیستم‌های هوشمند به کارمندان امکان می‌دهد تا به راحتی با همدیگر ارتباط برقرار کنند و همکاری کنند.
  6. توجه به حفظ حریم خصوصی:

    • در حالی که طراحی فضای باز می‌تواند تعامل بین کارمندان را تشویق کند، اهمیت حفظ حریم خصوصی هر کارمند نیز باید مورد توجه قرار گیرد. فضاهای خصوصی برای ملاقات‌های خصوصی یا کارهایی که نیاز به تمرکز بیشتر دارند، طراحی شود.

به طور کلی، طراحی فضای باز برای محل کار بهبود ارتباطات و همکاری بین اعضای تیم، افزایش انگیزه و بهره‌وری کاری، و ایجاد یک محیط کاری مثبت و دوستانه کمک می‌کند.

تفاوت‌های میان میز اداری کلاسیک و مدرن ممکن است از جنبه‌های گوناگونی نظیر طراحی، جنس استفاده شده، ارگونومی، و قابلیت‌های مختلف برخوردار باشد. در زیر تفاوت‌های اساسی بین این دو نوع میز اداری را بررسی خواهیم کرد:

 طراحی و استایل:

میز اداری کلاسیک: میزهای اداری کلاسیک عموماً طراحی‌های سنتی‌تر و کلاسیک‌تری دارند. آن‌ها ممکن است دارای پایه‌ها و ریزه‌کاری‌های چوبی یا متعلقات طرح‌های قدیمی‌تر باشند.

میز اداری مدرن: میزهای اداری مدرن معمولاً طراحی‌های ساده‌تر، منحنی‌های زیاد و جزییات کمتری دارند. آن‌ها اغلب از جنس‌هایی مانند فلز، شیشه، یا پلاستیک ساخته می‌شوند و بیشتر به استایل‌های مدرن و کنونی می‌پردازند.

جنس و مصالح استفاده شده:

میز اداری کلاسیک: میزهای کلاسیک معمولاً از جنس‌هایی مانند چوب اصلی، ممکن است با روکش‌های چرمی یا جلوه‌های معدنی باشند.

میز اداری مدرن: این نوع میزها معمولاً از جنس‌های فلز، شیشه، مصنوعی و یا سایر مواد مدرن ساخته می‌شوند که به طراحی مدرن آن‌ها می‌کمک کند.

ارگونومی:

میز اداری کلاسیک: ارگونومی در میزهای کلاسیک ممکن است به مقدار کمتری توجه شود و آن‌ها ممکن است برای استفاده طولانی مدت راحت نباشند.

میز اداری مدرن: میزهای اداری مدرن معمولاً طراحی‌های ارگونومیک دارند که به کاربر اجازه می‌دهند به صورت راحت و بهینه در محیط کار خود فعالیت کنند.

قابلیت‌ها و ویژگی‌ها:

میز اداری کلاسیک: این نوع میزها معمولاً قابلیت‌های کمتری دارند و ممکن است فقط به عنوان یک میز برای قرار دادن لوازم اداری عمل کنند.

میز اداری مدرن: میزهای مدرن معمولاً دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری هستند، از جمله سیستم‌های مدیریت کابل، قفسه‌ها و فضای ذخیره‌سازی، و حتی برخی از آن‌ها ممکن است قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند.

با این حال، میزهای اداری مدرن و کلاسیک معمولاً هر دو در بازار موجود هستند و انتخاب بین آن‌ها بسته به سلیقه شخصی، استایل داخلی محیط کار و نیازهای کاربر متغیر است.

مبلمان اداری

 انواع میز اداری متنوعی وجود دارند که بر اساس اندازه، شکل، جنس مواد و ویژگی‌های دیگر تفاوت دارند. در زیر، به مقایسه‌ی برخی از انواع میز اداری پرکاربرد اشاره خواهم کرد:

میز مدیریتی:

ویژگی‌ها: میزهای مدیریتی اغلب با طراحی شیک و ارگونومیک برای مدیران و افراد ارشد ساخته می‌شوند.

جنس مواد: معمولاً از مواد با کیفیت بالا مانند چوب گران قیمت یا فلز استفاده می‌شود.

ویژگی‌های اضافی: ممکن است دارای قسمت‌های ذخیره‌سازی، کشوها و قسمت‌های مخصوص کابل باشد.

میز کاری:

ویژگی‌ها: طراحی ساده و عملی برای استفاده روزانه در محیط کار.

جنس مواد: میزهای کاری ممکن است از چوب، MDF، یا فلز باشند.

ویژگی‌های اضافی: برخی از آن‌ها دارای سطح قابل تنظیم ارتفاع یا سیستم‌های مدیریت کابل می‌باشند.

میز کنفرانس:

ویژگی‌ها: این میزها برای جلسات کنفرانس و گفتگوهای گروهی طراحی شده‌اند.

جنس مواد: ممکن است از مواد متنوعی مانند چوب، شیشه، یا فلز ساخته شوند.

ویژگی‌های اضافی: برخی از میزهای کنفرانس دارای سیستم‌های صوتی و تجهیزات متنوع جهت ارتقاء جلسات هستند.

میز اداری ایستا:

ویژگی‌ها: میزهای ایستا طراحی شده‌اند تا به کاربران این امکان را بدهند که در حین کار ایستا باشند.

جنس مواد: از مواد مقاوم مانند فلز یا چوب ساخته می‌شوند.

ویژگی‌های اضافی: برخی از میزهای ایستا قابل تنظیم ارتفاع هستند.

میز کامپیوتری:

ویژگی‌ها: مخصوص استفاده با کامپیوتر و لپ‌تاپ.

جنس مواد: از مواد سبک و مقاوم مانند MDF یا پلاستیک ساخته می‌شوند.

ویژگی‌های اضافی: دارای قسمت‌های خاص برای قرارگیری کامپیوتر و کیبورد، ممکن است دارای قسمت‌های ذخیره‌سازی باشند.

راهنمای خرید بهترین میز اداری

هنگامی که میز اداری و یا  صندلی اداری  مناسب را انتخاب می‌کنید، احتیاجات شخصی و نیازهای کاری خود را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را د انتخاب بهترین میز اداری بستگی به نیازها، فضای کاری، و سلیقه شما دارد. در ادامه، چند نکته‌ای را برای انتخاب میز اداری مناسب بررسی می‌کنیم:

اندازه و فضا:

ابتدا اندازه محدوده فضای کاری خود را اندازه‌گیری کنید.

اطمینان حاصل کنید که میز انتخابی به اندازه کافی برای قرار گرفتن لوازم کاری شما مناسب است.

نوع کار:

اگر کارهای شما نیاز به استفاده از کامپیوتر دارد، مطمئن شوید که میز دارای فضای کافی برای قرارگیری لپ‌تاپ یا کامپیوتر شماست.

برای فعالیت‌های مدیریتی، میز مدیریتی با طراحی شیک و کیفیت بالا مناسب است.

ارتفاع میز:

اگر میز اداری شما برای استفاده ایستا است، مدلی با قابلیت تنظیم ارتفاع مفید است تا بتوانید آن را به ارتفاع مطلوب خود تنظیم کنید.

راحتی:

اهمیت بیشتری به راحتی کاری در طراحی میز اداری بدهید. مطمئن شوید که ارتفاع و طراحی میز با اصول ارگونومی هماهنگ است تا به شما کمک کند در طول روز بهتر کار کنید.

جنس مواد:

انتخاب جنس مواد میز نیز مهم است. میزهای با کیفیت از مواد مقاوم ساخته شده‌اند و می‌توانند درازمدت خدمت کنند.

قابلیت‌های اضافی:

بررسی کنید که آیا میز اداری دارای قسمت‌های ذخیره‌سازی مفید است یا خیر؟ آیا دارای سیستم‌های مدیریت کابل است؟

زیبایی و سلیقه شخصی:

طراحی و زیبایی میز اداری نیز مهم است. یک میز جذاب و به سلیقه شما می‌تواند احساس رضایت کاری را افزایش دهد.

پیشنهاد می‌شود قبل از خرید، اطلاعات بیشتری در مورد مدل‌ها و نظرات مربوط به میز اداری‌های مورد نظر خود جمع آوری کنید و با توجه به نیازها و سلیقه‌های خود، تصمیم‌گیری نمایید.اشته باشید.

محبوبیت خرید صندلی اداری ارگونومیک در حال افزایش است، زیرا بسیاری از افراد ساعات طولانی‌تری را در محیط خانه یا اداره کار می‌کنند، بنابراین نیاز به صندلی مناسب‌تری دارند. صندلی‌های ارگونومیک برای حمایت از شکل طبیعی ستون فقرات طراحی شده‌اند که به نوبه‌ی خود از افتادگی شانه‌ها جلوگیری می‌کنند و فشار را بر سایر قسمت‌های بدن کاهش می‌دهند. حتماً شما هم نام دیگر این صندلی‌ها را شنیده‌اید. این صندلی‌ها را با نام «صندلی 24 ساعته» می‌شناسند.

مزایایی مانند قابلیت تنظیم و پشتیبانی از کمر در مقایسه با انواع دیگر صندلی‌های اداری، نشان می‌دهد که خرید صندلی اداری در درازمدت مقرون‌به‌صرفه است به علاوه آن‌ها دوام بیشتری نسبت به صندلی‌های چرمی دارند.

صندلی اداری مشبک

صندلی اداری می‌تواند در مدل‌های مشبک خریداری شود. این صندلی‌ها رایج‌ترین نوع صندلی اداری هستند و پشتیبانی خوب و قابلیت تنفس دارند. ضمن اینکه با قیمت مناسبی خریداری می‌شوند.

منظور از قابلیت تنفس این است که صندلی اداری مشبک طوری طراحی شده که می‌تواند گردش هوا بین بدن شما و صندلی را تسهیل کند. همچنین اگر چیزی بر روی صندلی بریزید، تمیز کردن آن آسان است. از معایب صندلی‌های مشبک نیز باید به افتادگی آن بعد از استفاده طولانی مدت اشاره کرد.

صندلی اداری چرمی

خرید صندلی اداری چرمی نسبت به صندلی‌های مشبک کمتر رایج است. این صندلی‌ها برای نشستن‌های طولانی مدت مناسب هستند. ضمن‌ اینکه آن‌ها به‌راحتی با یک پارچه مرطوب یا آب و صابون پاک می‌شوند.

از معایب این صندلی باید به هزینه بیشتر آن نسبت به صندلی مشبک اشاره کرد. همچنین این صندلی بیش از صندلی مشبک، مستعد آسیب است که این آسیب می‌تواند خراشیدگی، سفید شدن یا ترک خوردن چرم در طول زمان باشد.

چقدر باید برای خرید صندلی اداری هزینه کنم؟

صرف هزینه بالا برای خرید صندلی اداری به معنای کیفیت بالای صندلی نیست. با این وجود، هنگام خرید صندلی صرفاً نباید بر روی ارزان بودن متمرکز شوید. چه بسا این ارزان بودن می‌تواند با عدم رعایت استانداردها یا استفاده از مواد بی‌کیفیت همراه باشد. واقعیت امر این است که اکثر صندلی‌های مقرون‌به‌صرفه به جای چرم از مش ساخته شده‌اند، بنابراین بهتر است نوع متریال استفاده شده در صندلی‌ها را نیز در نظر بگیرید.

صندلی‌های گران قیمت نیز به احتمال زیاد برای هر فردی قابل تنظیم هستند و محدوده وسیعی از پشتیبانی و تنظیم را بدون در نظر گرفتن اندازه یا وزن شما فراهم می‌کنند. آن‌ها اغلب با ضمانت‌های طولانی‌تر ارائه می‌شوند. بیشتر صندلی‌های اداری معمولاً در رنگ مشکی تولید می‌شوند، بنابراین اگر به دنبال رنگ متفاوت هستید، ممکن است نیاز به تعیین بودجه کمی بیشتر داشته باشید.

ما هر روز ساعات طولانی نشسته‌ایم، فرقی نمیکند کجا، در خانه یا محل کار. آیا تا به حال به عادت‌های بد نشستن‌تان دقت کرده‌اید؟ شاید این مسئله مهم به نظر نرسد، اما عادت‌های بد نشستن می‌تواند روی سلامت فیزیکی و روانی اثرات منفی بلندمدت داشته باشد.با طرز صحیح نشستن روی صندلی همراه ما باشید.

خطرات احتمالی بد نشستن شامل درد مزمن کمر، عملکرد ضعیف تنفسی و افزایش فشار خون می‌شود. اثرات دیگری مانند اضافه وزن و کمک به بیماری‌های مزمنی نظیر دیابت را هم می‌توان نام برد. حتی بد نشستن را به سلامت جنسی، افسردگی و مسائل گوارشی هم ربط داده‌اند.

به همین دلیل، دقت کردن به نحوه‌ی نشستن روزانه و اعمال اصلاحات لازم برای حفاظت از سلامت کلی دارای اهمیت زیادی است. در این مطلب با هفت عادت بد نشستن آشنا می‌شوید که در طولانی‌مدت روی بدن شما اثر می‌گذارند.

۱. قوز کردن در صندلی

یکی از اشتباهات در طرز صحیح نشستن روی صندلی قوز کردن است. مردم پشت میز کار، میز غذا، روی نیمکت و تقریباً هر جایی قوز می‌کنند! رایج‌ترین نتیجه‌ی منفی قوز کردن، بروز درد در ناحیه‌ی پایین کمر است. وقتی قوز می‌کنید، ستون فقرات شما از منحنی S طبیعی خود خارج شده و فشار بیشتری را متحمل می‌شود. این فشار افزوده به عصلات کمر فشار آورده و سیستم عصب سیاتیک را فشرده می‌کند. بد نشستن مانع جریان خون در سراسر بدن می‌شود. جریان محدودشده‌ی خون نیز منجر به ایجاد درد پا و زانو، تورم و خطر افزایش‌یافته‌ی ابتلا به بیماری قلبی-عروقی می‌شود. بد نشستن ارتباط مستقیمی با ضعف سلامت روان دارد.

یکی از بدترین اثرات نشستن نادرست، احتمال ابتلا به گوژپشتی بزرگسالی است. گوژپشتی بزرگسالی تغییر در انحنا و خمیدگی ستون فقرات از شکل s طبیعی به شکل C است. این وضعیت به دلیل افزایش فشار روی ستون فقرات، منجر به نقص عملکرد قلب و ریه و ضعف بخش پایینی بدن می‌شود. تا جای ممکن سعی کنید روی صندلی صاف بنشینید و قوز نکنید!

۲. استفاده نادرست از دسته صندلی

همه ما هر از گاهی به استراحت کردن نیاز داریم، مثلا با لم دادن روی دسته صندلی اداری ! اما استفاده مکرر از دسته‌ی صندلی می‌تواند آسیب‌زا شود. بهترین کار اینست که در صورت امکان روی صندلی بدون دسته بنشینید تا جلوی وابستگی ناخودآگاه به دسته صندلی را بگیرید. چون دسته‌های صندلی سبب می‌شود به طور ناخودآگاه سمت یکی از دسته‌ها خم شوید و این امر ستون فقرات را از توازن خارج می‌کند و به عضلات و ناحیه‌ی لگن فشار وارد می‌کند. این عادت اشتباه در صورتی که اصلاح نشود می‌تواند منجر به درد ناحیه‌ی پایین کمر شود. بالای ۸۰ درصد تمام بزرگسالان در طول عمرشان این درد را تجربه می‌کنند.

دسته‌های صندلی با ارتفاع ثابت هم مسئله‌ساز هستند: این قبیل صندلی‌ها زیر میز جا نمی‌گیرند. این حالت موجب می‌شود شما صندلی‌تان را عقب‌تر از حالت معمول ببرید و به سمت میز خم شوید. با این کار به ماهیچه‌های اصلی و کمر شما فشار اضافه وارد می‌شود. راه‌حل ساده‌ای که برای این قبیل صندلی‌ها وجود دارد این است: ارتفاع خود صندلی را کوتاه کنید. اما این مورد نیز دلیل اشتباه بعدی ما در نشستن است.

۳. ارتفاع نادرست صندلی

اگر صندلی شما بیش از حد کوتاه باشد روی تمام بدنتان اثر بد می‌گذارد، چون سبب درد کمر ناشی از انحراف ستون فقرات، کاهش گردش خون منتهی به تورم، افزایش فشار خون، افزایش فشار روی اندام‌های داخلی و خطر افزایش‌یافته‌ی حمله‌ی قلبی یا سکته در درازمدت می‌شود. به همین دلیل اطمینان از تنظیم درست ارتفاع صندلی اهمیت زیادی دارد.

۴. عدم تماس پا‌ها با زمین حین نشستن

در طرز صحیح نشستن روی صندلی باید بدانید نشستن روی صندلی بدون تماس پا‌ها با زمین اثرات بدی روی سلامت می‌گذارد. اگر پا‌های شما با زمین در تماس نباشد، پس آویزان است. این حالت سبب می‌شود لگن به عقب کج شود و عضلات اصلی برای جبران این وضعیت اضافه‌کاری کنند. پس فکر نکنید این طرز نشستن، عضلات بالاتنه‌ی شما را تقویت می‌کند، چون نه تنها این کار را نمی‌کند بلکه باعث فشار عضلانی و درد مزمن پایین کمر هم می‌شود! راه‌حل ایده‌آل اینست که ارتفاع صندلی را طوری تنظیم کنید که پاهایتان به زمین برسد و ران‌های شما با زمین موازی باشد. اگر این راه‌حل مناسبی برای ارتفاع میز شما نبود، از یک زیرپایی کوچک زیر میز استفاده کنید. بدون زیرپایی ما متوسل به تغییرات ناخودآگاه می‌شویم، مثلا قلاب کردن پاهایمان دور پایه صندلی یا چهارزانو نشستن روی صندلی که اشتباه بعدی فهرست ماست!

۵. پا روی پا انداختن

شاید پا روی پا انداختن عادت همیشگی شما باشد، اما این عادت جزو عادات بد نشستن است که در درازمدت روی بدن اثر می‌گذارد. وقتی پاهایتان را روی هم می‌اندازید، یک سمت باسن شما به سمت بالا کشیده می‌شود. این حالت سبب انحراف ستون فقرات و افزایش فشار روی عضلات و دیسک‌های کمر می‌شود. اگر این عادت بد اصلاح نشود موجب درد مزمن پایین کمر و فشار عضلانی می‌شود. برای اصلاح این عادت سعی کنید زانوهایتان را حین نشستن هم‌راستا نگه دارید. پس از مدتی، به این کار عادت می‌کنید.

۶. نشستن بیش از حد

در طرز صحیح نشستن روی صندلی باید بدانید  به طور متوسط، به ازای هر یک ساعت نشستن، بهتر است ۱۰ دقیقه بایستید. این توصیه برای کسانی که روزانه پشت میز اداری کار می‌کنند اهمیت زیادی دارد. شاید خودتان از نشستن طولانی‌مدت احساس راحتی کنید، اما این عادت بد ماهیچه‌های اصلی همینطور عضلات باسن و پا را ضعیف می‌کند. وقتی مرکز بدن شما ضعیف شود، فشار بیشتری به کمر و باسن وارد شده و در نتیجه دچار درد مزمن پایین کمر و علائم سیاتیک می‌شوید، حتی ممکن است درد ران و گردن را هم تجربه کنید! برای پیشگیری از درد ناشی از نشستن بیش از حد، به برنامه‌ی روزانه‌تان ورزش‌های ساده اضافه کنید.

نشستن طولانی مدت بر روی صندلی اداری، عوارض خطرناکی به جای می گذارد. برای اینکه با بروز این عوارض مقابله کنید، لازم است تا از یک صندلی مناسب استفاده کنید. در میان انواع صندلی ها، نمونه های ارگونومیک بهترین گزینه برای نشستن طولانی مدت هستند. این صندلی ها می توانند با خنثی کردن عوارض ناشی از نشستن، سلامت بدن را در بخش هایی همچون ستون فقرات، گردن و کمر تضمین کنند. با ما همراه باشید تا با مشخصات بهترین صندلی اداری ارگونومیک آشنا شوید.

اهمیت خرید صندلی اداری ارگونومیک

حتماً دقت کرده اید، زمانی که ساعات طولانی بر روی یک صندلی اداری عادی می نشینید، احساس درد و گرفتگی در ناحیه کمر و گردن شکل می گیرد. این حس درد می تواند به نقاط مختلف بدن منتقل شده و ریسک بروز عوارض جدی را بیشتر کند. برای مثال افرادی که به طور مستمر از یک صندلی غیر استاندارد استفاده می کنند، با بیماری هایی همچون آرتروز گردن، دیسک کمر و ... روبرو می شوند.

همچنین این کارمندان در اثر احساس درد در نقاط حساس بدن، راندمان کاری خود را از دست می دهند. آن ها ناچارند به طور مرتب از روی صندلی بلند شده و در محیط قدم بزنند تا حس درد کاهش یابد. خب پیداست که کار در این شرایط برای عموم کارمندان سخت و طاقت فرسا خواهد بود.

کلید حل این ماجرا، تعویض صندلی های اداری غیر استاندارد با نمونه های ارگونومیک و ایده آل است. شما می توانید با خرید یک صندلی ارگونومیک، مانع از تجمع فشار در نقاط حساس بدن شوید و بدین شکل از بروز عارضه های فیزیکی جلوگیری کنید. پیداست که با تعویض صندلی اداری غیر استاندارد، راندمان کاری و روحیه از دست رفته کارمندان خود را احیا کرده و بدین شکل هزینه های ناشی از تعویض مبلمان را جبران می کنید.

ناگفته نماند که شکل ظاهری صندلی های اداری استاندارد در مقایسه با نمونه های غیر ایده آل، زیباتر است. مشخصاً خرید این صندلی ها و تعویض نمونه های غیر استاندارد به افزایش کیفیت طراحی دکوراسیون اداری دفتر کار شما کمک خواهد کرد. این یعنی با خرید صندلی اداری ایده آل، با یک تیر چند نشان می زنید. هم کارمندانی سالم دارید و هم شرکتی زیبا با راندمان کاری بالا.

معرفی صندلی اداری ارگونومیک، بهترین صندلی برای نشستن طولانی مدت

حالا که با اهمیت خرید یک صندلی ارگونومیک آشنا شدید، لازم است تا با مشخصات صندلی های استاندارد آشنا شوید. تنها در این صورت است که می توانید در خرید یک صندلی ایده آل، موفق عمل کنید. یک صندلی استاندارد با مشخصاتی همچون موارد زیر شناخته می شود.

مجهز به ابعاد استاندارد

ابعاد صندلی اداری ارگونومیک به گونه ای در نظر گرفته می شود که کارمندان در زمان نشستن بر روی آن بیشترین حس راحتی را داشته باشند. برای مثال نشیمن صندلی ارگونومیک به قدری پهن است که فشار مضاعفی بر باسن وارد نکند و همچنین تحرکات اضافه کاربر را محدود کند. ارتفاع آن نیز به گونه ای در نظر گرفته می شود که کاربران با نشستن بر روی صندلی، با زانوهای 90 درجه بنشینند و کف پای آنان سطح زمین را لمس کند. می توان ابعاد استاندارد را در بخش های مختلفی همچون ارتفاع دسته ها، ارتفاع نشیمن و ... نیز دید

مجهز به قابلیت شخصی سازی

در صندلی های اداری ارگونومیک قابلیت هایی به منظور تنظیم مشخصات صندلی بر اساس نیاز کاربر در نظر گرفته می شود. کاربران صندلی اداری می توانند مشخصاتی همچون ارتفاع کلی صندلی، ارتفاع دسته ها، زاویه نشیمن و همچنین عرض آن را بر اساس نیاز خود تغییر دهند.

مجهز به متریال تنفس پذیر و مقاوم

در ساخت صندلی اداری ارگونومیک از انواع متریال های مقاوم به منظور به تعویق انداختن خرابی استفاده می شود. در واقع می توان گفت، صندلی های استاندارد بهترین، مستحکم ترین و مقاوم ترین صندلی های موجود در بازار هستند. برای مدیرانی که به خرید اجناس درجه یک علاقه مندند، خرید این نوع صندلی ها بهترین گزینه به شمار می آید.

تولیدکننده صندلی اداری استاندارد از رویه های تنفس پذیر برای بخش نشمین و تکیه گاه استفاده می کند. در برخی صندلی های نوین از یک شبکه پلیمری مش به منظور برقرار ساختن جریان هوا استفاده می شود.

خب پیداست که این ویژگی های خاص در هیچ یک از صندلی های اداری غیر استاندارد وجود ندارد. به همین خاطر است که کارمندان در مدت کوتاهی دچار حس تعریق شده و برای از بین بردن آن از صندلی خود بلند می شوند. پیشنهاد می کنیم به منظور افزایش راندمان کاری شرکت، خرید این نوع صندلی ها را در اولویت قرار دهید.

پیشتیبانی از نقاط حساس بدن

در صندلی اداری ارگونومیک بالشتک های مجزایی برای پشتیبانی از گودی کمر و همچنین گردن تعبیه شده است. زمانی که کاربر به طور مستمر بر روی صندلی می نشیند، این بالشتک ها نیروی وزن را از گردن و کمر گرفته و آن را به استراکچر اصلی صندلی منتقل می کنند. با کاهش تجمع فشار در این نقاط حساس، ریسک بروز عارضه های جسمی نیز کاهش پیدا می کند.

بسیاری از مدیران در زمان خرید مبلمان اداری، به دنبال خرید بهترین مبلمان اداری مدرن و لوکس در بازار هستند اما شاید ندانند این قبیل مبلمان ها با چه قیمتی به فروش می رسند. در این مقاله به بررسی قیمت بهترین مبلمان اداری مدرن و لوکس و نحوه محاسبه قیمت می پردازیم.

قیمت مبلمان مدرن اداری

مبلمان اداری مدرن به دسته ای از مبلمان ها گفته می شود که فاقد تزئینات اضافه بوده و با تکیه بر اصل سادگی و زیبایی ساخته شده اند. مبلمان های مدرن اداری ظاهری ساده، شیک و چشم نواز داشته و در طراحی دکوراسیون اداری های معاصر و مینیمال بهترین جلوه خود را به نمایش می گذارند.

انواع مبلمان های لوکس و مدرن تونالیته رنگی روشن دیده می شوند. متریال غالب در این مبلمان ها فلز، چوب خالص و شیشه است. فرم کلی طراحی نیز کاملاً ساده بوده و در مواردی به یک منحنی زیبا مجهز می شود. مجموع این ویژگی ها موجب شده تا انواع مبلمان های مدرن با قیمت مناسب تری به فروش برسند.

از آنجایی که تنوع در مبلمان های لوکس بسیار بالاست، نمی توان یک قیمت واحد برای این قبیل تجهیزات اداری عنوان نمود. در یک نگاه کلی می توان چند عامل مهم را در تعیین قیمت مبلمان های مدرن موثر دانست. این آیتم های تأثیرگذار شامل موارد زیر می شوند.

بهره مندی از استانداردهای ارگونومی

به طور معمول مبلمان های استاندارد و ارگونومیک با قیمت بیشتری نسبت به نمونه های غیر استاندارد به فروش می رسند. چرا که دارای ابعاد مناسب بوده و از قابلیت های ویژه ای برخوردارند. نشستن طولانی مدت و انجام مستمر فعالیت های اداری، بر روی مبلمان های ارگونومی، هیچگونه عارضه فیزیکی ایجاد نمی کند.

مبلمان های مدرن و استاندارد از قابلیت هایی مختلفی برای شخصی سازی مشخصات میز و یا صندلی برخوردار هستند. برای مثال در میز اداری ارگونومی، قابلیت تنظیم ارتفاع به وجود می آید تا کارمندان بتوانند ارتفاع میز اداری خود را در تناسب با قد خود تنظیم کنند.

در خرید میز اداری جدید با انواع سبک های کلاسیک و مدرن روبرو می شوید. تولید کننده میز اداری کلاسیک از متریال منبت کاری شده چوب برای ساخت میز اداری خاص و مجلل استفاده می کند. اینکار موجب شده تا میزهای اداری کلاسیک به یک عنصر تزئینی و فاخر تبدیل شده و بر ذهن مشتری و بیننده تأثیر مثبتی بگذارند.

این ویژگی شرایط مناسبی برای نشستن و فعالیت فراهم می کند. در صندلی های مدرن نیز امکان تنظیم ارتفاع و تنظیم زاویه تکیه گاه به وجود می آید. به کارگیری بالشتک مخصوص گودی کمر و یا بالشتک گردن نیز به اجرای قوانین ارگونومی کمک کرده و پشتیبانی مطلوبی از نقاط حساس بدن به عمل می آورد. بنابراین طبیعی به نظر می رسد که این دسته از مبلمان ها با قیمت بیشتری نسبت به نمونه های غیر استاندارد به فروش برسند.

نوع و کیفیت متریال

آیتم موثر دیگر، نوع متریال به کاررفته در مبلمان و کیفیت آن است. بهترین مبلمان های اداری مدرن و لوکس از بهترین مواد اولیه برای طراحی و ساخت بدنه مبلمان و اتصالات آن استفاده می کنند. از این رو قیمت بالاتری نسبت به نمونه های بی کیفیت دارند.

اما از آنجایی که بهره مندی از کیفیت بالا مانع از خرابی زودرس مبلمان و موجب تضمین دوام و ماندگاری آنان می شود، این تفاوت قیمت کاملاً توجیه می شود. بهره مندی از متریال اولیه با کیفیت، موجب بهبود ویژگی های ظاهری نیز می شود. مسلماً مبلمان های با کیفیت زیباتر نیز دیده می شوند. این مشخصه از دید مشتریان شما پنهان نمانده و به افزایش اعتبار شرکت در دید مشتری نیز کمک می کند.

بهره مندی از خدمات پس از فروش

در صورتی که بهترین مبلمان اداری لوکس را از برندهای معتبر و معروف خریداری کنید، از خدمات ارزشمندی به عنوان خدمات پس از فروش بهره مند می شوید. در صورتی که مبلمان منتخب شما دارای این مشخصه باشد، بهای بیشتری نیز خواهد داشت. اما همانطور که می دانید گارانتی و ضمانتنامه های پس از فروش خیال شما را از بابت خرابی و تعمیر مبلمان اداری راحت می کند.

به کارگیری فناوری های نوین

در بسیاری از مبلمان های مدرن و لوکس از تکنولوژی های نوین برای ارتقای سطح کیفیت مبلمان اداری استفاده می شود. این فناوری ها کمک شایانی به رفع نیاز کارمندان در طول فعالیت های اداری می کند. اما با اینحال قیمت مبلمان را نیز افزایش می دهد.

در خصوص این فناوری های جدید می توان به پشتی های مشبک در صندلی های اداری اشاره نمود. این شبکه های در هم تنیده پلیمری به عنوان تکیه گاه صندلی به کاررفته و وزن مبلمان را به شدت کاهش می دهند. همچنین از تعریق بیش از حد کمر جلوگیری می کند.

طراحی خاص و منحصربه فرد

آیتم موثر دیگر در تعیین قیمت بهترین مبلمان های لوکس و مدرن، نوع و کیفیت طراحی آن هاست. با نگاهی به انواع مبلمان های مدرن و لوکس متوجه می شوید که برخی از آنان دارای یک طرح خاص و منحصربه فرد هستند. این در حالیست که بسیاری از مبلمان های مدرن با یک طرح روتین و کلیشه ای ساخته می شوند.

هر قدر طراحی مبلمان اداری منتخب شما خاص تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر می شود. در اغلب موارد طراحی خاص به بهبود عملکرد و کارآیی مبلمان نیز کمک می کند. برای مدیرانی که دغدغه خلق دکوراسیون های خاص و متمایز را دارند، خرید این دسته از مبلمان های لوکس و مدرن با وجود قیمت بالا منطقی به نظر می رسد.

مبلمان اداری یا مبلمان محیط کار مجموعه‌ای از اثاثیه و تجهیزات است که در محیط‌های اداری استفاده می‌شود. این نوع مبلمان عمدتاً برای فضاهای اداری طراحی شده است و ویژگی‌هایی دارد که نیازهای کاربری و استفاده در محیط کار را تأمین می‌کند. در ادامه، برخی از ویژگی‌های مهم مبلمان اداری را بررسی می‌کنیم:

  • راحتی و ارگونومیک: مبلمان اداری باید به کارمندان امکانات راحتی و ارگونومیک فراهم کند تا به بهبود کارایی و سلامت فردی کمک کند.
  • طراحی و استایل: ظاهر مبلمان اداری نیز بسیار مهم است. طراحی مدرن و هماهنگ با محیط کار، می‌تواند افکت مثبتی بر روحیه و انگیزه کارکنان داشته باشد.
  • کیفیت ساخت: مبلمان اداری باید از مواد با کیفیت بالا و ساختار محکم استفاده کند تا بتواند به مدت طولانی خدمت کند
  • تنوع و انعطاف‌پذیری: محیط‌های اداری متفاوتی نیازهای مختلف دارند، بنابراین مبلمان باید انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم باشد تا بتواند به نیازهای متغیر پاسخ دهد.
  • فضای ذخیره‌سازی: مبلمان اداری شامل انواع مختلف میزها، صندلی‌ها، کمد‌ها و قفسه‌های ذخیره‌سازی است که به کاربران امکان ذخیره و مرتب‌سازی مدارک و وسایل را می‌دهد.
  • سیستم‌های مدیریت کابل: با توجه به استفاده از تجهیزات الکترونیکی در محیط کار، مبلمان اداری باید دارای سیستم‌های مدیریت کابل برای مدیریت بهینه کابل‌ها باشد.
  • مدیریت فضا: مبلمان اداری باید به کاربران امکان مدیریت بهینه فضا را بدهد تا از فضای محدود به بهترین نحو استفاده شود
  • متناسب با تکنولوژی: به‌روز بودن با تکنولوژی و امکان ادغام تجهیزات تکنولوژیکی به مبلمان نیز یکی از ویژگی‌های مهم می‌باشد.
  • هنگام انتخاب مبلمان اداری، نیاز است تا نیازها و مشخصات محیط کار مرتبط با نوع کسب و کار و فعالیت‌های اداری در نظر گرفته شوند.

معرفی انواع میز اداری

  1. میز اداری یکی از اجزای اصلی مبلمان اداری است و در انواع مختلف و با اشکال متنوع در دسترس است. انتخاب نوع مناسب میز اداری بستگی به نیازها و فضای محیط کار دارد. در زیر، برخی از انواع میز اداری را معرفی می‌کنم:
  2. میز مدیریتی: با طراحی شیک و معمولاً بزرگتر از میزهای عادی، برای مدیران و افرادی که به مساحت بیشتری نیاز دارند مناسب است.
  3. میز اجرایی: معمولاً دارای طراحی با کیفیت بالا و جزئیات دقیق برای افرادی که نقش اجرایی دارند.
  4. میز کار گروهی یا تیمی: برای افرادی که در یک تیم یا گروه کار می‌کنند و به فضای باز و همکاری نیاز دارند.
  5. میز کنفرانس: برای برگزاری جلسات و نشست‌های گروهی، معمولاً دارای فضای بزرگ‌تر و تجهیزات جلسه است.

طراحی دکوراسیون اداری به هنر و علم تزئین و تنظیم فضاهای اداری به گونه‌ای که هم به افراد کارکنان امکان انجام کارهایشان با کارآمدی و راحتی را فراهم کند و هم با ایجاد یک محیط جذاب و حرفه‌ای، ارتقاء تصویر و شخصیت شرکت یا سازمان را تسهیل می‌دهد، می‌پردازد. این نوع طراحی شامل انتخاب و ترتیب دادن به عناصر مختلف نظیر رنگ‌ها، مبلمان، نورپردازی، دیوارپوش‌ها، و تزئینات می‌شود.

یکی از مواردی که در هر اداره یا شرکتی بسیار مهم به شمار می آید و در واقع می توان گفت تاثیر بسزایی در نحوه عملکرد کارکنان به همراه می آورد و انتخاب درست مبلمان اداری می باشد؛ برای اینکه بتوان یک فضای آرامش بخش را برای کارمندان و کارکنان یک شرکت به وجود بیاوریم نیاز است که دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری مناسب را انتخاب کنیم چرا که زیباتر شدن محیط کاری می تواند نقش بسزایی در بهبود عملکرد کارکنان داشته باشد و همچنین منجر به زیباتر شدن فضای کار گردد. انتخاب مبلمان استاندارد و مناسب برای هر سازمان یا شرکت به عنوان یک انتخاب سخت به شمار می‌رود چرا که در زمان خرید باید نکات مهم را مد نظر بگیریم که می‌توان به میزان بودجه، سلامت و راحتی کارکنان، چگونگی محیط کاری و... اشاره کنیم. افرادی که مسئول خرید مبلمان اداری هستند باید بدانند که قبل از اینکه خرید را انجام بدهند نیاز به تحقیق داشته است. البته برخی از افراد برای اینکه انتخاب و خرید مبلمان اداری را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند از کارشناسان خبره در این زمینه استفاده می کنند و مشورت های لازم را به آنها انجام می‌دهد. مهمترین موضوعی که شاید از نظر هر مالک یا مدیر عامل شرکتی در خصوص خرید مبلمان اداری مطرح باشد قیمت است.

قیمت در انتخاب و خرید مبلمان اداری

شاید اینگونه تصور کنید که قیمت در خصوص مبلمان اداری یک گزینه مهم محسوب می‌شود اما با وجود اینکه تأثیرگذاری قیمت در زمان انتخاب مبلمان اداری بسیار مهم و تاثیر گذار است اما همه چیز نیست.

خرید مبلمان میز اداری پروسه دشواری دارد که باید در آن شما به درخواست های مختلف و نظرات متفاوت افراد گوش بدهید و سپس انواع مدلهای مبلمان اداری را مشاهده کنید و با توجه به خواسته های کارکنانخود بهترین مدل را انتخاب نموده و برای خرید آن اقدام کنید.

درمیان مبلمان های اداری انواع مختلف وجود دارد که می‌توان به مبلمان اداری کلاسیک مبلمان اداری مدرن و غیره اشاره نمود که در هر اداره باید با توجه به نوع دکوراسیون موجود مبلمان اداری انتخاب گردد.

مثلا اگر طراحی دکوراسیون اداری شما از نوع مدرن است نمی توانید مبلمان اداری کلاسیک را استفاده کنید زیرا ناهماهنگی که در شرکت یا اداره به وجود بیاید چندان جالب نیست و حتی میتواند در نگاه اول ارباب رجوع را دچار سردرگمی کند.

مهمترین موضوعی که در خصوص خرید مبلمان اداری وجود دارد این است که شما نباید قیمت را فدای خصوصیت ها کنید؛ چون چیزهای مهم تری در خصوص مبلمان اداری وجود دارد مثل کیفیت، دوام محصولات، اگونومیک بودن محصولات، راحتی و غیره که شما حتماً باید قبل از خرید آنها را مد نظر بگیرید.

تجهیزات و مبلمانی که شما برای یک شرکت میخرید به عنوان سرمایه ها برای آن سازمان محسوب می‌شود و شما نباید ریسک های تان را بر روی این سرمایه پیاده سازی کنید.

 

1. زیبایی شناسی را افزایش می دهد

تمرکز روزافزون بر طراحی فضایی زیبا و کاربردی است. طراحی عمدی به این معنی است که فرم و عملکرد برای ساختن فضایی زیبا ترکیب می شوند، فضایی که رفاه کارکنان را تشویق می کند، همکاری را افزایش می دهد و از مشتریان استقبال می کند. این فضاها تصادفی به وجود نمی آیند، آنها عمداً با انتخاب عناصری طراحی می شوند که هم نیازهای عملی و هم زیبایی شناختی شرکت و کارکنان آن را تکمیل می کنند.پارتیشن های اداری مدرن تا حد زیادی مسئول ایجاد این فضا هستند.

2. حس مشارکت را ایجاد می کند

همانطور که هر شرکتی می داند، کمک به کارکنان برای ایجاد حس مالکیت در شرکت برای کارکنان راضی و فرهنگ مثبت شرکت ضروری است. پارتیشن های اداری مدرن به کارمندان این امکان را می دهد که حسی از فضای خود داشته باشند تا به تنهایی بی سر و صدا کار کنند در حالی که هنوز احساس می کنند با فرهنگ بزرگ شرکت مرتبط هستند.

پارتیشن‌های اداری مدرن به جای قرار گرفتن در یک اتاقک سنتی یا دفتر کار با دیوار خشک با ارتباط کمی با افراد دیگری در دفتر، به کارمندان اجازه می‌دهند فضایی را ایجاد کنند که متعلق به خودشان است و در عین حال بخشی از دفتر بزرگ‌تر هستند.

3. ساختار و جریان ایجاد می کند

دفتر مفهوم باز در دفتر مدرن نیز ریشه دوانده است. با این حال، مشکل این طراحی این است که می‌تواند منجر به فضای گیج‌کننده‌ای شود که در آن کارکنان احساس می‌کنند با گزینه‌هایی برای محل کار غرق شده‌اند یا در ایجاد یک گردش کار در یک منطقه خاص مشکل دارند. در جایی که فضاهای کاری به وضوح مشخص نشده اند، سردرگمی می تواند وجود داشته باشد.

پارتیشن‌های اداری مدرن این امکان را فراهم می‌آورند که طراحی به مناطق خاصی که برای اهداف خاص در نظر گرفته شده‌اند شکسته شود و در عین حال جریان به فضا حفظ شود. کارمندان می توانند به طور یکپارچه بین فضاهای کاری خصوصی، مناطق مشارکتی و اتاق های کنفرانس حرکت کنند. احساس اینکه هر فضا یک هدف مشخص دارد می تواند به افزایش تمرکز و بهره وری کمک کند.

4. گزینه های مقرون به صرفه را یکپارچه می کند

طراحی یک فضای اداری می تواند پرهزینه باشد. سرمایه گذاری در زیرساختی که دائمی است می تواند در صورت نیاز به پیکربندی جدید، بعداً مشکلاتی ایجاد کند. هزینه و ضایعات اضافی متحمل می شود زیرا دفتر تلاش می کند تا پلان کف خود را برای برآوردن نیازهای جدید خود تنظیم کند.

یک راه حل آسان برای این مشکل نصب پارتیشن های اداری مدرن از همان ابتدا است. بسیاری از سیستم های پارتیشن اداری قابل جداسازی هستند، به این معنی که می توان آنها را از مسیر خود حذف کرد و برای رفع نیازهای فعلی دفتر پیکربندی مجدد کرد. برای یک اتاق کنفرانس بزرگ‌تر، افزایش تعداد ایستگاه‌های کاری خصوصی یا یک فضای باز برای کنفرانس یا گردهمایی بزرگ، سیستم‌های پارتیشن جداشدنی انعطاف‌پذیری را بدون هزینه اضافی فراهم می‌کنند.

5. راه حل های پایدار ایجاد می کند

پارتیشن های اداری مدرن به جای انجام بازسازی پرهزینه، راه حلی پایدار ایجاد می کنند که ضایعات و همچنین هزینه را کاهش می دهد. هنگامی که یک دفتر با دیوارهای سنتی تقسیم می شود، هر گونه بازسازی مقدار زیادی زباله ایجاد می کند که به محیط زیست آسیب می رساند و هزینه بیشتری را برای شرکت تحمیل می کند.

پارتیشن های اداری مدرن به جای تخریب و بازسازی دیوارها، امکان تنظیم مجدد فضای اداری را در صورت لزوم فراهم می کنند.

6. شکاف بین مفهوم باز و فضای اداری سنتی را پر می کند

در حالی که بسیاری از شرکت ها از ظاهر استاندارد مزرعه اطاقک خسته شده اند، برخی از آنها برای رفتن به یک طرح مفهومی کاملاً باز مردد هستند. پارتیشن های اداری مدرن به یک دفتر اجازه می دهد تا فاصله بین مسیر سنتی و پلان طبقه کاملا باز را پر کند.

سیستم‌های پارتیشن شیشه‌ای یک خط دید باز در سراسر دفتر ایجاد می‌کنند و نور طبیعی را به نفوذ در کل دفتر تشویق می‌کنند، اما همچنین امکان تشکیل فضاهای کاری خصوصی و مناطقی را که برای یک هدف خاص تعیین شده‌اند را فراهم می‌کنند.

 

1- ارزش های مثبت

در ابتدا باید توجه کنید که آیا محل کار شما جایی برای ارتقاء ارزش های مثبت است یا خیر. در صورتی که مدیریت، در محل کار، بر طبق دستورالعمل های درست و ارزش ها عمل کند، در ایجاد انگیزه در کارکنان تاثیر گذار خواهد بود. شرکتی که به کیفیت کار متعهد بوده و همچنین شیوه های اخلاقی و صادقانه کسب و کار را رعایت می کند، می تواند در ارائه یک محیط کاری پر انرژی و مثبت برای کارکنان بیشتر متعهد باشد.

2- باز بودن خطوط ارتباطی

عدم ارتباط بین کارکنان و یا فضای بسته کاری می تواند در محیط کار تاثیر گذار بوده و ناامید کننده باشد. حفظ خطوط ارتباطی برای کارمندان و کارفرمایان، در محیط کار بسیار مهم است. این موضوع، به کارکنان کمک می کند تا اعتبار خود را حفظ کرده و احساس رضایت مندی داشته باشند.

به این ترتیب، آن ها پی می برند که دیده و شنیده شده و مورد توجه قرار می گیرند. این نکته که، ایده ها و عقیده های آن ها به سازمان کمک می کند، می تواند روحیه کار را در محل کار به طور قابل توجهی افزایش دهد.

3- فضای کاری مناسب و کارآمد

اگر محل کار از فضای ضعیفی برخوردار باشد، هیچ کدام از کارکنان با میل و علاقه کار نخواهند کرد. کارکنان در محل کار، دوست دارند در فضایی دوستانه و مناسب کار کنند و اگر مشکلی در کار ایجاد شود، آن را به طور غیرمستقیم مطرح کنند. فضای بسته و نامناسب کاری تنها سبب ایجاد استرس، ترس و نگرانی در محل کار خواهد شد. یک محیط کاری پر انرژی و مثبت جایی است که افراد در آن به خلاقیت و بهره وری تشویق شوند.

4- تمرکز بر آموزش در محیط کاری پر انرژی و مثبت

شرکتی که نیروی کار خود را بر اساس تغییرات مداوم، به روزرسانی و مجهز کند، معمولا بازده بیشتری در کار خواهد داشت. بهترین شرکت ها از محیطی برخوردار هستند که در آن ، اهمیت ارائه آموزش به کارکنان، به روز کردن سیستم های قدیمی و ارائه ابزارهایی جدید به کارکنان را مد نظر قرار داده و از وقت خود بهتر استفاده کند.

به این ترتیب، چنین محیط های کاری به راحتی می توانند وارد رقابت در جهان امروز شود. همین موضوع می تواند سبب رضایت کارکنان، بهره وری و ایجاد یک محیط کاری پر انرژی و مثبت شود.

5- رهبری مثبت

رهبری، نقش مهمی در ایجاد یک محیط کاری پر انرژی و مثبت ایفا می کند. رهبران خوب نمونه ای مثبت برای کارکنان خود هستند که به دنبال ایجاد یک فضای آرام تر و مثبت هستند. رهبران خوب، خطوط ارتباطی را افزایش داده و تلاش می کنند تا اطمینان حاصل شود که کل عملیات به اندازه ای هموار است که راه را برای پیشرفت باز خواهد کرد.

6- کار گروهی

یکی دیگر از ویژگی های یک محیط کاری پر انرژی و مثبت ، فضای کار گروهی است. جایی که کارکنان از کار کردن در کنار یکدیگر، احساس خوبی داشته و در آنجا، مدیریت برای اطمینان از ایجاد فضای کار گروهی در مسیر آن ها کار می کند.

در یک محل کار ایده آل، همه از نقش خود آگاهی دارند و می دانند که چگونه به هدف نزدیک شوند. در این محیط کار، از کارکنان حمایت شده و هر کارمندی با هم به سمت یک هدف مشترک حرکت می کنند.

7- تعادل بین کار و زندگی

محیط کاری پر انرژی و مثبت ، بین کار و زندگی شما نوعی تعادل سالم ایجاد می کند، به طور کلی می تواند به عنوان یک محل کار مثبت در نظر گرفته شود. بهترین کارفرمایان می دانند که زمانی که کارکنان آن ها دغدغه زیادی در مورد زندگی شخصی خود، نداشته باشند، به همان اندازه، رضایت شغلی بیشتری داشته و در کار خود بیشتر تمرکز می کنند.

8- پیگیری مداوم

زمانی کارکنان قادر باشند که نیازها و اهداف مختلف زندگی خود را از قبیل خانواده، دوستان و غیره را بر آورده کنند، به این ترتیب، می توانند احساس اعتماد به نفس بیشتری داشته و از کار کردن در محیط کاری خود لذت ببرند. جدا از این، کارکنانی که در معرض تجربیات بیشتری در زندگی خارج از کار هستند می توانند از تجربیات خود در کار، استفاده کنند.روابط کاری که در آن صداقت و دوستی وجود داشته باشد و هر کسی به انجام صحیح و دقیق وظایف خود بپردازد از ویژگی های بارز یک محیط کاری است.

9- دکوراسیون اداری

از دیگر نکاتی که باعث داشتن محیط کاری دلنشین می شود و بسیار مهم است می توان به دکوراسیون اداری اشاره کرد. وجود میز اداری و مبلمان اداری متناسب باعث اسجاد روحیه در کارکنان می شود و راندمان کاری کارمندان را افزایش می  دهد.

زمانی که به یک فروشگاه برای خرید میز اداری  و یا شیشه‌ای مدیریتی مراجعه می‌کنید، احتمالا گزینه‌های مختلفی را پیش روی خودتان مشاهده خواهید کرد که هر کدام از نظر فروشنده منحصر به فرد و عالی هستند. فقط کافیست که دستتان را روی یکی از این میزها بگذارید تا فروشنده شروع به تمدید و تمجید از آن میز کند.

خصوصیات میز اداری خوب

اگرچه توصیه ما این است که بدون علم به کیفیت میزهای مدیریتی اقدام به خرید آن‌ها نکنید؛ اما باز هم اگر تخصص زیادی برای خرید میز خوب اداری ندارید، با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا خصوصیات میزهای اداری خوب را به شما ارائه کنیم.

داشتن ارتفاع مناسب

همانطور که یک صندلی اداری خوب باید دارای طراحی ارگونومیک برای کاهش کمردرد و پادرد باشد، میز mdf اداری نیز باید به همین شکل طراحی شود. وجود ارتفاع مناسب برای میز مدیریتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر این میزها ارتفاع بالایی داشته باشند، باعث کشیده شدن تنه به سمت بالا خواهند شد و کمردرد زیادی را به‌همراه خواهند داشت.

حال اگر ارتفاع میز اداری و مدیریتی کم باشد، کارمندان مجبور هستند که برای انجام کارها روی مانیتور و میز mdf خم شوند که این  موضوع نیز باعث ایجاد کمردرد و قوز در پشت آن‌ها خواهد شد. بهترین ارتفاع برای میزهای اداری از 70 تا 80 سانتی متر است. با این حال بهترین ارتفاعی که می‌توانیم برای میزهای اداری بیان کنیم، 75 سانتی متر است.

ساخته شدن با متریال مرغوب

یک میز اداری خوب باید با متریال مرغوب ساخته شده باشد. متریال‌های مختلفی برای ساخت میز مدیریتی استفاده می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به فلز، شیشه و چوب‌ام دی اف اشاره کرد. در میان تمامی این متریال‌ها، میز mdf محبوبیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که زیبایی این میزها بسیار فوق‌العاده بوده و امکان تولید آن‌ها در مدل‌ها و با رنگ‌بندی‌های مختلف وجود دارد.

مرغوب بودن متریال استفاده شده برای ساخت میز مدیریتی می‌تواند تاثیر زیادی روی طول‌عمر آن داشته باشد. هر چقدر میز اداری و مدیریتی مرغوب‌تر و باکیفیت‌تر باشند، برای استفاده در ادارات و شرکت‌ها به‌صرفه‌تر هستند. بنابراین، حتما هنگام خرید میز اداری مدرن به کیفیت آن‌ها توجه داشته باشید؛ چون عملا اگر میز کیفیت اولیه خود را از دست دهد از چرخه استفاده در اداره خارج خواهد شد.

داشتن ظاهر مناسب و متناسب با سبک دکوراسیون

یک میز mdf اداری خوب باید دارای ظاهر مناسب باشد. طراحی این میزها اهمیت بسیار زیادی داشته و می‌تواند روی ظاهر یک اداره و اتاق اداری موثر باشد. به همین خاطر باید در هنگام خرید میز mdf، باید به ظاهر آن نیز توجه داشته باشید. ظاهر هم شامل رنگ میز اداری می‌شود، هم شامل طرح و مدل آن.

هر چقدر چوب‌های‌ام دی اف با ظرافت بیشتری در کنار هم چیده شده باشند، زیبایی میز مدیریتی بیشتر خواهد شد. این میزها از نظر ظاهر با دو سبک مدرن و کلاسیک طراحی می‌شوند که هر کدام خصوصیات خاص خودشان را دارند. شما می‌توانید بر اساس سبک دکوراسیون اداره و شرکت، یکی از این میزهای اداری را انتخاب کنید.

داشتن طول و ابعاد متناسب با فضای اتاق

ابعاد میز مدیریتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همانطور که ارتفاع میز اداری باید به صورت استاندارد انتخاب شود تا از کمر درد جلوگیری شود، ابعاد میز نیز می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد. فاکتور اصلی شما برای انتخاب ابعاد میز، ابعاد و متراژ اتاقی است که قرار است میز مدیریتی در آن نصب گردد. هر چقدر متراژ اتاق بزرگ‌تر باشد، دست شما برای انتخاب میزهای بزرگ‌تر بازتر است.

 

ابعاد میز مدیریتی باید به گونه‌ای انتخاب شود تا بتوان مانیتور، مدارک و بسیاری از وسایل را روی آن قرار داد. بسته به نوع وسایل و تعدد آن‌ها باید ابعاد میز مشخص شود. به طور مثال در مواردی که نیازی به استفاده از مانیتور روی میز اداری نیست، می‌توان از میزهای کوچک‌تر که قیمت ارزان‌تری دارند نیز استفاده کرد.

دارای کشو و کمدهای متعدد

یکی از خصوصیات میز اداری خوب، وجود کشو و کمدهای متعدد در آن است. واقعیت این است که در این میزها باید محلی برای قرار دادن اسناد و وسایل شخصی هر یک از کارمندان باشند. بنابراین، برای جلوگیری از بهم ریختگی وسایل روی میز mdf مدیریتی، لازم است که برای آن‌ها کشوها و کمدهای متعددی در نظر گرفته شود.

تاثیر بر کارایی کارکنان

محل کار جایی است که کارکنان شما می توانند با هم فکر کنند و مشکلاتی را که در حین کار به وجود می آیند حل کنند. در حالی که عوامل زیادی بر توانایی حل مسئله کارمندان یک شرکت تأثیر می‌گذارند، دکوراسیون اداری و فضای کاری یکی از مهم‌ترین عوامل در ظهور استعداد و ارتقای مهارت است.

براساس تحقیقات، طراحی داخلی و فضای حاکم بر یک شرکت، پنجمین عامل رضایت شغلی است. پس با جرات می‌توان گفت به کمک طراحی داخلی، شما می‌توانید محیط کاری ایجاد کنید که کیفیت، کمیت و سبک کار را بهبود ببخشد. مثلا یک فضای کار خوب و اصولی می‌تواند میزان غیبت و مرخصی‌های کارکنان را به شکل قابل توجهی کاهش دهد چرا که کارکنان، دفتر کار خود را مثل خانه‌شان دوست دارند و در آن راحت هستند.

طی نظرسنجی‌هایی که از کارکنان کسب‌و‌کارهای مختلف در انگلیس انجام شده است، ۹۶ درصد از کارمندها عقیده دارند که طراحی مناسب فضای کار باعث بهبود عملکرد کلی افراد می‌شود و کمک می‌کند که یک کسب و کار توان بیشتری برای رقابت داشته باشد.

براساس نتایج این نظرسنجی‌ها، ۴۴ درصد از شرکت‌کننده‌ها اعتقاد داشتند که در صورت برطرف شدن مشکلات مربوط به طراحی داخلی، عملکرد آن‌ها بیش از ۵۰ درصد بهبود پیدا خواهد کرد. از بین این شرکت‌کننده‌ها فقط ۴ درصد اعتقاد داشتند که طراحی داخلی شرکت هیچ تاثیری روی عملکرد آن‌ها ندارد که نشان‌دهنده اهمیت طراحی دکوراسیون اداری روی عملکرد کلی کسب‌و‌کار است

تاثیر بر روی رضایت‌مندی مشتریان

از طرفی هر کسب‌و‌کاری به ارتباط صمیمانه با مشتری نیاز دارد. بخش زیادی از این ارتباط را می‌توان با طراحی داخلی باکیفیت و اصولی برقرار کرد. در واقع طراحی دفتر کار به صورت مستقیم روی اعتماد مشتری تاثیر دارد.

همان‌طور که گفته شد، مشتری قبل از اینکه بتواند با شما ارتباط برقرار کند، طراحی داخلی دفتر کار شما را می‌بیند. حال تصور کنید که وارد یک دفتر شلوغ با طراحی نامنظم شده‌اید. اولین تصویری که از این کسب و کار در ذهن شما شکل می‌گیرد بی‌نظمی آن است و نمی‌توانید به راحتی به آن اعتماد کنید.

اهمیت طراحی برای دفاتر کار کوچک

یکی از روش‌های کاهش آشفتگی بصری و ایجاد ذهنیت منفی در نزد مخاطبان به خصوص در دفاتر اداری کوچک، کاهش تعداد لوازم و اثاثیه موجود در دفتر کار است. در این صورت، شما اصول مینیمالیسم را در طراحی دفتر خود به‌کار گرفته‌اید. برای آشنایی کامل با اصول مینمالیسم در فضای کار، مقاله دکوراسیون مینیمال دفتر اداری را مطالعه کنید.

اهمیت مبلمان اداری در طراحی دکوراسیون اداری

انتخاب مبلمان اداری مناسب برای هر فضایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مبلمان باعث افزایش کاربری فضای شما خواهد شد و می‌تواند تعیین‌کننده نقش فضاهای مختلف باشد.

برای مثال استفاده از میز اداری  و صندلی کارمندی در یک اتاق باعث می‌شود که اتاق موردنظر برای کارمندها در نظر گرفته شود در صورتی که اگر در همان اتاق از میز و صندلی کنفرانس استفاده شود، کاربری اتاق موردنظر به اتاق جلسات تغییر پیدا می‌کند.

مبلمان اداری علاوه بر اینکه در سبک دکوراسیون اداری محل کار نقش زیادی دارد، مستقیما روی سلامت جسمی و روانی کارکنان نیز تاثیرگذار است. در واقع مبلمان اداری، اول تامین‌کننده سلامت جسمی کارکنان در حین فعالیت روزانه و سپس عامل آسایش روانی آن‌ها در محل کار است. بنابراین انتخاب صحیح مبلمان اداری، تاثیر مستقیمی بر روی سلامتی کارکنان دارد.

مبلمان اداری اصلی‌ترین لوازم و اثاثیه عمومی موجود در هر موسسه، اداره یا سازمانی است و نقش بسیار مهمی در زیبایی و جذابیت محیط کار دارد. مبلمان اداری اگر به‌درستی انتخاب شود، باعث ایجاد فضایی امن و آرامش‌بخش شده و احساس راحتی را به کارکنان منتقل می‌کند.

مبلمان اداری، بخش قابل توجهی از طراحی داخلی اداری را تشکیل می‌دهد و بنابراین، انتخاب درست آن باعث می‌شود تا دفتر کار شما زیباتر و جادارتر به نظر برسد.

مهمترین‌ اجزای مبلمان اداری، میز و صندلی اداری هستند. با توجه به تاثیر مستقیم بر روی سلامتی افراد، حتما باید در انتخاب صندلی اداری دقت لازم را به‌کار بگیرید و در هنگام خرید صندلی اداری ، حتما به دنبال صندلی‌های اداری ارگونومیک باشید.

با توجه به سطح وسیعی که انواع میز کار در دکوراسیون دفتر اداری به خود اختصاص می‌دهند ، استفاده از میزهای اداری مناسب، می‌تواند باعث کاهش درهم ریختگی و مرتب‌تر شدن محیط شود. برای مثال در دفاتر کاری کوچک، با استفاده از میز اداری چندمنظوره، می‌توانید محدودیت فضایی را کاهش دهید و در ضمن، دفتر کاری مرتب‌تر داشته باشید.

در مجموع، براساس آن‌چه گفته شد، اهمیت طراحی دکوراسیون اداری نباید بر هیچ‌کس پوشیده باشد. بنابراین اگر شما به فکر راه‌اندازی دفتر کار خود هستید، باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که لازم است بودجه قابل توجهی برای این بخش در نظر بگیرید. هرچند می‌توان با مدیریت درست بودجه، دست به انتخابی اقتصادی اما صحیح زد.

برای خرید مبل اداری و صندلی اداری باید به نکات و موارد مهم زیادی توجه داشته باشید و با ارزیابی و بررسی کردن مواردی که در اختیار دارید، بتوانید بهترین خرید را انجام دهید. صندلی‌های اداری، دارای انواع مختلف با کاربرد و ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود هستند که در زمان خرید باید به کاربرد آنها نیز توجه زیادی داشته باشید.شما باید گزینه‌ای را انتخاب کنید تا کارکنان و حتی شخص شما در زمان استفاده از صندلی احساس راحتی کنید. از میان انواع مختلف صندلی اداری، صندلی ای را انتخاب کنید که از هر لحاظ مناسب است.

انواع صندلی اداری طبی

تیم مکعب مجموعه‌ای است که با سال‌ها تجربه و فعالیت در حوزه مبل اداری سعی کرده است تا بهترین و باکیفیت ترین صندلی‌ها و مبل‌ اداری را با مناسبترین قیمت به بازار عرضه کند . از مجموعه صندلی‌های اداری طبی که می‌توانید با توجه به نیاز خود و کارکنانتان برای خرید آنها اقدام کنید، موارد زیر هستند:

·         صندلی مدیریتی

·         صندلی کارمندی

·         صندلی ارگونومیک

صندلی مدیریتی

یکی از مهم‌ترین و به نوعی اصلی‌ترین صندلی‌های اداری که برای هر دفترکاری مورد نیاز است، صندلی مدیریتی نام دارد. این صندلی نیز همچون سایر تجهیزات و مبلمان اداری، دارای مدل‌ها و سبک‌های متنوع زیادی است که در زمان خرید آن نیز باید به نکات و موارد مهم زیادی توجه داشته باشید.

همانطور که از نام این صندلی اداری مشخص است، گزینه‌ای مناسب برای اتاق مدیریت و میز مدیریتی است. قیمت صندلی مدیریتی طبی اداری به مراتب بیشتر از مبل اداری کارمندی بوده و از طراحی بسیار زیبا و خاصی هم برخوردار است. تکیه گاهی که برای این صندلی‌های طبی در نظر گرفته می‌شود، بلند بوده و بالشتک‌هایی با کیفیت بسیار بالا دارند.

صصندلی کارمندی برای آن دسته از افرادی مناسب است که در محیط کاری خود با کامپیوتر زیاد کار می‌کنند و مدت زمان طولانی را باید در طول روز پشت میز خود سپری کنند. صندلی‌های اداری کارمندی از نوع طبی ظاهری شبیه به صندلی مدیریتی دارند اما از نظر ابعاد بسیار کوچکتر و از نظر قیمت مناسبتر هستند.

 

صندلی گیمینگ ارگونومیک است یا صندلی کارمندی؟

در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که هم صندلی گیمینگ و هم صندلی کارمندی هر دو در نوع ارگونومیک هم وجود دارند. به طور کلی باید بگوییم که با افزایش تایم کاری در محیط‌های کاری مختلف، قطعا تایمی که شما باید پشت میز و روی صندلی بنشینید بیشتر خواهد شد و این مسئله باعث خستگی بیشتر شما می‌شود. اگر صندلی اداری که در اختیار دارید، طبی و استاندارد نباشد متاسفانه مشکلات زیادی همچون آرتروز گردن و آسیب به ستون فقرات برایتان به وجود خواهد آمد. پس با توجه به موارد عنوان شده و برای جلوگیری از این امر باید به فکر یک صندلی با کیفیت بالا و استاندارد بود.

صندلی‌های ارگونومیک در حقیقت همان صندلی هایی هستند که با توجه به آناتومی بدن انسان و برای رفاه بیشتر آن طراحی شده است. تفاوت اصلی این صندلی‌ها با سایر مبل‌های اداری در این است که امکان تنظیم عمق صندلی، شیب زانویی، ارتفاع نشیمنگاه، ارتفاع پشتی صندلی و قسمت پشتیبانی کمر را دارند.

 

طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

هدف نهایی از طراحی دکوراسیون اداری  داخلی را می توان هماهنگ سازی، زیبایی و خلق فضایی جذاب و دل انگیز در محیط داخلی دانست. در حقیقت دکوراسیون معاصر به دنبال بهینه سازی می باشد. به این معنا که می توان فضای خانه های کوچک را با طراحی مناسب بهینه سازی نمود و با همراهی مبلمان، رنگ ها، نورپردازی و همچنین هماهنگی اجزای ساختمان، محیطی دل انگیز و کاربردی خلق کرد. اگر طراحی دکوراسیون داخلی را به چشم هنری خاص نگاه کنیم، بدون شک این هنر نیز همانند سایر هنرها با اصول و استانداردهایی همراه است که تخصص خاص خود را می طلبد. از آن جایی که در این هنر مد روز و ترندهای روز دنیا بی تأثیر نیست، به همین خاطر مهم ترین عامل ایجاد آن را می توان سلیقه شخصی افراد دانست.

آشنایی با انواع دکوراسیون داخلی

به طور کلی دکوراسیون داخلی دارای سبک های متفاوتی می باشد. از طرفی انتخاب سبک ها در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار هستند. مهم ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که در انتخاب انواع سبک ها، سازگاری آن ها را با فضای داخلی در نظر بگیرید. چرا که انتخاب اصولی سبک موجب تمایز فضای خانه شما از دیگر خانه ها خواهد شد. برخی از مهم ترین سبک های دکوراسیون داخلی عبارتند از:

سبک مدرن

سبک مدرن یکی از محبوب ترین و متداول ترین سبک های دکوراسیون داخلی است. مشخصه بازر این سبک، سادگی و خلوت بودن آن است. در صورتی که به سبک های ساده، خلوت و زیبا علاقه مند هستید، این سبک مختص به شما می باشد. معمولا در این سبک از عناصر طبیعی مثل گیاهان، نور خورشید، رنگ های روشن و خلوت استفاده می شود. به بیان ساده تر در این سبک دیگر شاهد شلوغی های مجلل و تزئینی نخواهیم بود. کاهش هزینه طراحی داخلی، بزرگ نشان دادن فضاهای کوچک، استفاده از نور، به کارگیری رنگ های روشن و ... از مشخصات بارز سبک مدرن می باشند.

سبک ساحلی

در گذشته های دور بیشتر ساکنان دریا از سبک معماری ساحلی برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه استفاده می کردند. اما امروزه شاهد به کارگیری این سبک در دکوراسیون داخلی بسیاری از خانه ها و حتی کافه ها می باشیم. همان گونه که از نام سبک ساحلی مشخص است، عناصر به کار رفته در این سبک بیشتر المان های مربوط به ساحل و دریا را شامل می شود. استفاده از رنگ آبی در طیف های گوناگون و ترکیب آن با حصیر و چوب، باعث ایجاد فضایی آرامش بخش و زیبا شده است. در بسیاری از موارد استفاده از مجسمه های ساحلی مثل کشتی، مرغ دریایی خشک شده، مرجان خشک شده، صدف و مروارید بر زیبایی این سبک افزوده است. ایجاد حس آرامش، ایجاد دکوراسیون خاص و متفاوت، احساس نزدیکی با محیط ساحل از بارزترین مشخصات سبک ساحلی می باشد.

سبک مینیمال

سبک معماری مینیمال به میزان زیادی شبیه به سبک مدرن است. به طوری که از طرح های شلوغ و به هم ریختگی محیط داخلی اجتناب می کند. مشخصه اصلی سبک معماری مینیمال، سادگی در چیدمان اثاثیه می باشد. این سادگی و زیبایی را به خوبی می توان در رنگ دیوارها به چشم دید. معمولا در طراحی این سبک، نور نقش زیادی دارد و فضا به صورت کاملا باز طراحی می شود. از مهم ترین مشخصه های این سبک می توان به محیطی بی آلایش و ساده، حذف تمامی زرق و برق ها و به کارگیری رنگ های خنثی اشاره کرد.

 

نگاهی به مهم ترین نکات در طراحی دکوراسیون داخلی

بی گمان در طراحی دکوراسیون داخلی باید به فاکتورهای خاصی توجه کرد که مجموعه این فاکتورها در خلق فضایی زیبا و چشم نواز بسیار مؤثر می باشند.

نقشه ساختمان

بدون تردید مهم ترین بخش در طراحی دکوراسیون داخلی، نقشه ساختمان می باشد. چگونگی تقسیم فضای داخلی و داشتن یک نقشه مناسب، به شما در انتخاب و خلق فضایی بهتر کمک خواهد کرد.

نورپردازی

نقش نور در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت بسیار زیادی دارد. نور مناسب محیط و نحوه نور پردازی از جمله اصول مهمی هستند که توجه به آن ها به زیبایی بیشتر محیط کمک می کند.

تنوع طرح و رنگ

یکی از مهم ترین ویژگی های طراحی دکوراسیون داخلی مدرن، استفاده درست از رنگ ها و تنوع موجود در آن ها است. این سبک بیشتر از رنگ های شاد و سرد استفاده می کند.

 

فضای اداری مکانی است که کارمندان بیشتر وقت خود را در آنجا به کار می گذرانند، بنابراین توجه به دکوراسیون اداری داخلی دفتر کار اهمیت زیادی دارد. برای طراحی دکوراسیون محیط کار، اداره و شرکت خود باید اصولی را مد نظر قرار دهید تا نتیجه نهایی آن بازخوردی که مد نظر دارید را روی کارمندان و ارباب رجوع داشته باشد. مهم ترین این الزامات عبارتند از:

·         چیدمان تجهیزات کاربردی و لوازم تزئیناتی

·         رعایت تناسب رنگ و توجه به رنگ سازمانی و لوگو شرکت

·         رعایت نظم در چینش میز و صندلی ها و سایر لوازم اداری

·         استفاده از گیاهان تزئینی آپارتمانی

·         توجه به نور پردازی و بهره برداری حداکثری از نور طبیعی

·         نحوه طراحی پارتیشن بندی جهت بهره برداری بهینه از فضا

·         استفاده از کف کاذب برای مدیریت بهتر کابل ها وسایر تاسیسات الکتریکی و مکانیکی

·         توجه به ترندهای روز کشور و حتی دنیا و ایده گرفتن از بهترین طرح ها

 

تاثیر دکوراسیون اداری شیک و زیبا

یکی از نکات مهم در طراحی دکوراسیون اداری، تأثیر آن بر روحیه و انگیزه کارکنان و مشتریان است. با انتخاب درست تجهیزات، استفاده از رنگ‌های مناسب و هماهنگی در ابعاد و طرح‌بندی محیط، می‌توانید تأثیر مثبتی بر روحیه افراد داشته باشید. به عنوان مثال، با طراحی یک دکوراسیون منسجم و هماهنگ، با ترکیب اجزا و انتخاب رنگ‌های مناسب، می‌توانید یک محیط زنده و متناسب با فعالیت‌ها و فرهنگ سازمانی خود ایجاد کنید.

توجه به نورپردازی صحیح و استفاده از روشنایی مناسب نیز می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر افراد داشته باشد.

همچنین، در طراحی دکوراسیون اداری، نکات حرفه‌ای نیز باید مدنظر قرار گیرند. برای مثال، فضای مناسب برای دسترسی آسان مشتریان به کارکنان، دسترسی موثر کارکنان به یکدیگر در مواقع نیاز، تسلط و دسترسی مناسب جایگاه منشی به موارد ضروری و غیره. این نکات حرفه‌ای می‌توانند به بهبود فرایند کاری و ارتباطات داخلی کمک کنند.

 

طراحی قسمت های مختلف دکوراسیون اداری

در هر شرکت و اداره اتاق ها و فضاهای متفاوتی وجود دارند که بسته به افرادی که از آن مکان استفاده می کنند و همینطور کاربری که دارند، اصول طراحی دکوراسیون داخلی آنها می تواند متفاوت باشد. در ادامه مهمترین قسمت هایی که در یک شرکت یا اداره وجود دارد وطراحی دکوراسیون آن نیاز به توجه و دقت بیشتری دارد، معرفی می کنیم.

 

دکوراسیون اداری اتاق مدیریت

دکوراسیون اتاق مدیریت در یک شرکت یا سازمان، به عنوان یکی از حساسترین قسمتها، بسیار اهمیت دارد. این بخش شامل میز و صندلی مدیریت، کتابخانه، شلف دیواری، مبلمان و چیدمان آن و سایر عناصری است که دقت در طراحی و انتخاب آنها ضروریست. در ادامه به برخی نکات مهم در طراحی دکوراسیون اتاق مدیریت اشاره می‌کنیم:

1. کتابخانه: برای خرید یا ساخت کتابخانه، باید به سبک دکوراسیون اتاق مدیریت (مدرن یا کلاسیک) و میزان فضای موجود توجه کنید. در صورتی که فضا بزرگ است، بخشی از فضا را به کتابخانه اختصاص دهید، اما توجه داشته باشید کتابخانه ای که کاملا خالی باشد جلوه زیبایی نخواهد داشت و برای پر کردن آن با کتاب ها و اشیا دکوری هم باید برنامه ای مجزا داشته باشید.

2. تزئینات: با توجه به اندازه اتاق مدیریت، می‌توانید تزئیناتی در اتاق قرار دهید. مثلاً یک آکواریوم دیواری یا گلدان‌های کوچک یا بزرگ، حس تازگی و زیبایی را در اتاق ایجاد می‌کند.

3. نورپردازی: در صورتی که نورپردازی در اتاق مدیریت ضعیف است و نور طبیعی کافی نیست، باید از نور مصنوعی استفاده کنید. نور مصنوعی باید قابل تنظیم باشد تا بتوانید آن را به حالت دلخواه تنظیم کنید.

4. صندلی و میز مدیریت: انتخاب صندلی و میز مدیریت بسیار مهم است، زیرا مدیر بیشتر اوقات خود را بر روی صندلی می‌گذراند. باید از صندلی با کیفیت و استاندارد بالا استفاده کنید و میز مدیریت نیز باید اندازه استاندارد داشته باشد و نیازهای مدیر را برآورده کند.

5. کشو و قفسه: برای داشتن نظم در اتاق، تعدادی کشو و قفسه برای مدیر ضروری است. این امکان را به مدیر می‌دهد که اسناد، مدارک و وسایل اداری را سازماندهی کند و نظم در اتاق حفظ شود.

زمانی که تصمیم به خرید مبلمان اداری می گیرید، با برندهای مختلف ایرانی و خارجی روبرو می شوید. احتمالاً در انتخاب میان این دو برند، دچار تردید و سردرگمی خواهید شد. اما جای نگرانی نیست. با مقایسه منطقی و صحیح میان این دو برند، خریدی ساده و کم دردسر را تجربه می کنید.  مبلمان در دکوراسیون اداری نقش به سزایی دارند.

1.میزان استاندارد بودن مبلمان های خارجی و ایرانی

در خرید مبلمان های اداری میزان استاندارد و ارگونومیک بودن مبلمان مورد بحث قرار می گیرد. چرا که یک مبلمان اداری کارکرد اصلی خود را مدیون میزان استانداردهای به کار رفته در ساختار اصلی است. مبلمان هایی که با رعایت این استانداردها طراحی و ساخته می شوند، شرایط بهتری برای فعالیت کارمندان ایجاد می کنند. در حال حاضر بخش گسترده ای از مبلمان های اداری ایرانی به استانداردهای ارگونومیک مجهز می شوند.

با اینکه تولیدکنندگان ایرانی رعایت قوانین ارگونومیک را از برندهای مطرح خارجی یاد گرفته اند، اما نباید تصور کرد کلیه مبلمان های خارجی از این استانداردها بهره مند هستند. به طور عکس در میان مبلمان های خارجی نمونه های فیک و تقلبی بیشتری دیده می شود. تنها برندهای معروف خارجی هستند که به رعایت این قوانین پایبند مانده است. می توان گفت با خرید مبلمان اداری ساخته شده توسط برندهای معروف، دیگر دغدغه ای از بابت ارگونومیک بودن مبلمان نخواهید داشت. پس در خرید خود به جای تمرکز بر ایرانی یا خارجی بودن محصول به برندسازی آن دقت کنید.

2.هزینه خرید مبلمان اداری ایرانی یا خارجی

همانطور که می دانید، مبلمان اداری خارجی گران قیمت است. اما این به دلیل بالا بودن سطح کیفیت آن نیست. حتی نمونه های خارجی و ایرانی مشابه از نظر کیفیت، از نظر قیمت نیز متفاوت هستند. مبلمان های ایرانی به واسطه تولید در کشور ایران ارزان قیمت و مبلمان اداری خارجی به جهت پرداخت هزینه های گمرک، گران قیمت است.

پس اگر به دنبال خریدی مقرون به صرفه و ارزان قیمت است، هیچ وقت سراغ مبلمان های خارجی نروید. در عوض خرید از برندهای مطرح ایرانی را در اولویت قرار دهید. این برندها با در نظر داشتن چند آیتم مهم، اقدام به قیمت گذاری مبلمان می کنند.

·         کیفیت متریال مورد استفاده در مبلمان

·         طرح ظاهری مبلمان مانند مدرن یا کلاسیک

·         ابعاد

·         میزان به کارگیری استانداردهای ارگونومیک در ساخت

3.شکل ظاهری مبلمان های ایرانی و خارجی اداری

شاید تا سال های قبل مبلمان اداری ایرانی شکل ظاهری جذابی نداشت، اما در طول سال های اخیر، ورود تکنولوژی های جدید به کشورمان، منجر به ساخت طرح و اشکال جدیدی از مبلمان شد. اگرچه هنوز هم برندهای ایرانی در تلاشند تا با الهام از طرح های خارجی شکل جدید از این محصولات را عرضه کنند، اما تلاش و ظرافت آن ها در ساخت و تولید مبلمان، قابل تحسین است.

از آنجایی که هم اکنون شکل کلی مبلمان ایرانی و خارجی مشابه هم است، بسیاری از مدیران خرید محصولات ایرانی را در اولویت قرار می دهند. شما نیز می توانید با خرید مبلمان اداری زیبا و شکیل ایرانی از  mokaabgroup.com، یک ست مبلمان اداری خوش قیمت و با کیفیت را به محیط کاری خود اضافه کنید.

4.میزان دوام و استحکام مبلمان اداری ایرانی و خارجی

کاملاً طبیعی است که دوام و استحکام مبلمان اداری برای شما حائز اهمیت باشد. در واقع هیچ یک از مدیران دوست ندارند با خرید مبلمان های کم دوام، هر ساله هزینه ای را برای تجهیز دفتر کار خود اختصاص دهند. متأسفانه هرگاه صحبت از دوام و استحکام می شود، ناخودآگاه تصور می کنیم نمونه های خارجی با دوام ترند.

 

میز های اداری که با بودجه کم خریداری می شوند قطعا کیفیتی که نمونه های لوکس دارند را ارائه نمی کنند. بهتر است برای تجهیزات اداری خود یک بار هزینه کنید و یک عمر از آنها استفاده کنید. مبلمان اداری وسیله ای نیست که بتوان هر روز آن را عوض کرد و همیشه هم با آن کار خواهید کرد. این موضوع می توانید در کار شما بسیار تاثیر گذار باشد.

میز اداری در دکوراسیون چقدر تاثیر دارد؟

تا اینجای مقاله دانستیم که میز اداری چیست، می خواهیم انواع آن و تاثیر میز اداری روی دکوراسیون را با هم بررسی کنیم. این تجهیزات اداری هستند که دکوراسیون یک دفتر مدیریت را شکل می دهند. در صورتی که می خواهید دکوراسیون شیک و لوکسی داشته باشید بهتر است هزینه بیشتری هم برای آن کنار بگذارید. میز های اداری که می تواند جوابگوی نیاز شما باشد باید اندازه مناسبی هم داشته باشد. این میز ها را می توانید با سلیقه خودتان انتخاب کنید ولی باید قبل از آن به نکاتی که در ادامه می گوییم توجه کنید.

میز های اداری اولین چیزی است که با ورود فرد به اتاق روبروی او قرار دارد. اولین چیزی که در دید قرار دارد بسیار مهم است پس باید به مرتب ترین و زیبا ترین حالت ممکن باشد. شما با دکوراسیون خودتان شخصیت خودتان را نشان می دهید. این موضوع از قبل ثابت شده که تاثیر دکوراسیون چقدر روی مراجعه کننده زیاد است. دکوراسیون شما باید به گونه ای باشد که فرد را تحت تاثیر قرار دهد. برای این که هماهنگی بین دکوراسیون شما برقرا باشد باشد از میز و صندلی اداری متناسب استفاده کنید.

رنگ ها در دکوراسیون شما اهمیت بسیاری دارد. از رنگ های سنگین و خنثی استفاده کنید تا فرد دچار سردرگمی نشود. رنگ های خنثی مثل سفید و قهوه ای عینا جدیت در کار را به مخاطب می رساند. این موضوع تاثیر زیادی در راندمان کاری و حتی در نتیجه جلسات دارد. با این که می دانید میز اداری چیست نباید از موضوع صندلی اداری غافل شوید. صندلی های اداری همچنین در راندمان کاری شما هم دخیل هستند. صندلی های اداری که استاندارد های ارگونومی در آنها رعایت شود می تواند به شما احساس بسیار خوبی برای نشستن های طولانی بدهد.

چگونه میز اداری مناسب خودمان بخریم؟

برای این که بهترین مبلمان و تجهیزات اداری را بخرید بهتر است از نمایندگی های معتبر و مجاز خرید های خود را انجام دهید. یکی از بهترین نمایندگی های مبلمان اداری شرکت گلدسیت است که خود تولید کننده نیز می باشد. یکی از بهترین عرضه کننده های مبلمان و تجهیزات اداری است که با توجه به سابقه درخشان همواره در جلب رضایت مشتریان خود کوشا بوده است.

شما می توانید با استفاده از تلفن های شرکت با مشاورین و مهندسین گلدسیت ارتباط برقرار کنید تا در کمترین زمان بهترین مبلمان اداری و تجهیزات مورد نیازتان فراهم شود. در این مقاله فهمیدیم میز اداری چیست و چه کاربردی دارد. مشاورین شرکت گلدسیت به شما کمک می کنند تا مناسب ترین مبلمان اداری را تهیه کنید و در کمترین زمان در محل مورد نظر شما آن را تحویل بگیرید.

سخن پایانی

در پایان بحث فهمیدیم که میز اداری چیست، چه تاثیراتی روی محیط کاری ما دارد و چقدر می تواند روی راندمان کاری ما اثر مثبت داشته باشد. شما می توانید تمام مبلمان و تجهیزات اداری مورد نیازتان را از فروشگاه گلدسیت خریداری کنید تا در کمترین زمان در محل مورد نظر شما ارسال شود. در انتخاب میز اداری نباید از صندلی غافل شد و باید متناسب با یکدیگر انتخاب خود را انجام دهید.

پارتیشن اداری چه از نوع چوبی و چه شیشه ای، چه پارتیشن اداری متحرک و ثابت، چه معمولی و لوکس مثل شیشه هوشمند چند کاربری، ابزاری فرصت آفرین برای فضاسازی بهینه محیط اداری و خلق برند کارفرمایی است. با پارتیشن اداری شکیل و جذاب، محیط کاری سرمایه های انسانی بنگاه و سازمان،  فضایی باشکوه برای کار در ساعت اداری خواهند داشت و طبق  مطالعات منابع انسانی،  روحیه و بهره وری آن‌ها افزایش خواهد یافت. اگر به دنبال خلق فضایی برای تقویت خرد جمعی و فرهنگ کار مشارکتی و حرکت به سمت استقرار سازمان یادگیرنده و پرشور در سازمان هستید، به  مدیریت فضا به عنوان موسیقی مکان، دقت کنید.

خرید انواع پارتیشن اداری با کاربردهای گوناگون، همگی نیازمند دانش و اطلاعات درست است. پارتیشن اداری، یک سرمایه است که هم باید منابع سازمانی به درست صرف خرید و نصبش شود و هم به درستی از آن استفاده شود. این گفتار پارتیشن ساز، تلاش کرد تا داده های مفیدی را در این بار در اختیار کارفرمایان محترم حقیقی و حقوقی سراسر کشور قرار دهد.

چرا پارتیشن اداری؟

تقسیم بندی یک فضا با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن، همیشه دغدغه شرکت ها و اداره ها بوده است. به لطف روی کار آمدن پارتیشن های اداری، امکان تقسیم بندی فضاهای بزرگ اداره ها و شرکت ها، در کوتاه ترین زمان ممکن به وجود آمده است. انواع پارتیشن اداری با کاربردهای مختلف برای اداره ها و شرکت ها قابل استفاده می باشند.

از طرف دیگر استفاده از پارتیشن اداری، به جای دیوارهای آجری ضمن اینکه یکپارچگی محیط را می تواند تا حدود زیادی حفظ کند؛ به حفظ حریم خصوصی و آرامش روانی افراد کمک شایانی می کند. از طرف دیگر محرک های آزاردهنده ای همچون سر و صدا را کاهش می دهد.

پس در یک نگاه کلی می توانیم بگوییم که داشتن یک محیط یکپارچه که به وسیله پارتیشن های مناسب، تقسیم بندی شده است؛ یک انتخاب عالی برای فضاهای اداری می باشد.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با انواع پارتیشن اداری مدرن و ارزان صحبت کنیم که می توانند کاربردهای مختلفی در اداره و شرکت شما داشته باشند.

انواع پارتیشن اداری و کاربردهای مختلف آن ها

در هنگام خرید پارتیشن اداری، باید به انواع پارتیشن اداری موجود در بازار توجه داشت. در کنار اینکه تنوع بالایی از پارتیشن های شیشه ای در بازار وجود دارد، بهتر است که افراد بر اساس نیاز خودشان اقدام به خرید این پارتیشن ها کنند. انواع پارتیشن اداری ارزان و مدرن شامل موارد زیر می باشند.

نمونه اول؛ پارتیشن های اداری چوبی

پارتیشن اداری چوبی یکی از قدیمی ترین انواع پارتیشن های موجود در بازار است. این نوع پارتیشن برای تقسیم بندی فضاهای مختلف یک اداره مورد استفاده قرار می گیرد. پارتیشن اداری چوبی، می تواند به خوبی حریم خصوصی میان کارمندان یک اداره را حفظ کند.

اما به هر حال معایبی نیز دارد. به طور مثال، پارتیشن های چوبی اداری باعث کاهش نور در یک فضا می شوند و نیاز به استفاده از چراغ ها را در اداره افزایش می دهند .یعنی پارتیشن چوبی اداری به نسبت پارتیشن اداری شیشه ای، محیط را کوچک تر و تنگ تر نشان داده  وعبور نور هم به راحتی صورت نمی گیرد. با این حال برخی فضاها، نیازمند پارتیشن چوبی است و نمیشود همه جا از پارتیشن شیشه ای استفاده کرد.

نمونه دوم؛ پارتیشن مدرن اداری شیشه ای تک جداره

یکی از انواع پارتیشن اداری موجود در بازار، پارتیشن های اداری مدرن شیشه ای می باشند. این پارتیشن ها به صورت تک جداره و یا دو جداره به تولید می رسند و می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. پارتیشن اداری مدرن شیشه ای تک جداره، یکی از بهترین پارتیشن های شیشه ای است که می تواند برای زیبایی دکوراسیون داخلی اداره نیز مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای، مزیت های زیادی را به دنبال دارد. به طور مثال، این پارتیشن ها امکان عبور نور را از خودشان می دهند. به همین خاطر، نیازی به استفاده از چراغ های مصنوعی در اداره نیست. از طرفی امکان نصب پارتیشن های شیشه ای اداری در کوتاه ترین زمان ممکن وجود دارد.با داشتن پارتیشن اداری شیشه ای هوشمند که با جریان برق با ولتاژ ضعیف استفاده می کنند، می توان با ریموت کنترل یا کلید، جذب نور پارتیشن را در طول روز مدیریت کرد. این یک فرصت عالی برای طراحی دکوراسیون دوست داشتنی اتاق مدیریت و اتاق جلسات است که امکان استفاده از پارتیشن شیشه ای به عنوان نمایشگر را نیز برای مدیران فراهم می کند. پارتیشن اداری شیشه ای هوشمند، گران تر از پارتیشن اداری شیشه ای معمولی است.

در صورتی که به دنبال خرید پارتیشن اداری ارزان می گردید، می توانید اقدام به خرید پارتیشن های شیشه ای فریم لس کنید. این پارتیشن ها بدون فریم آلومینیومی و چوبی هستند و همین موضوع باعث کاهش قیمت آن ها شده است. مجموعه پارتیشن ساز با ارائه خدمات مختلف در زمینه نصب و فروش انواع پارتیشن اداری، می تواند به شما برای خرید پارتیشن های اداری شیشه ای کمک کند.

نمونه سوم؛ پارتیشن اداری مدرن شیشه ای دو جداره

یک نمونه دیگر از پارتیشن های اداری شیشه ای، پارتیشن هایی هستند که به صورت دو جداره به تولید رسیده اند. پارتیشن شیشه ای دو جداره، عمدتا دارای زیبایی منحصر به فردی هستند و از طرفی مقاومت بالایی نیز در برابر خرد شدن دارند.

اگر محل کار شما در مناطق سردسیر کشور است، استفاده از پارتیشن اداری مدرن شیشه ای دو جداره، نقش ژرف و شگرفی در مدیریت مصرف انرژی و  هزینه های خرید انرژی گران در این روزها دارد. پس به پارتیشن  اداری مدرن شیشه ای دوجداره در راستای توان افزایی مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) دقت کنید. چون پرت حرارتی در کل مجموعه را کاهش خواهد داد و نیاز به افزایش درجه حرارت محیط کار را کم می کند.

پارتیشن اداری شیشه ای دو جداره، بیشتر برای فضایی از اداره مورد استفاده قرار می گیرد که در آن جا نیاز به عایق صدا و حرارت می باشد. به طور مثال، اتاق های کنفرانس و جلسات اداره ها، باید با پارتیشن شیشه ای دو جداره ساخته شوند. در صورتی که نیاز باشد، می توان در بین دو جداره از پارتیشن های شیشه ای، پرده کار گذاشت تا در صورت نیاز، پرده کشیده شود.

پارتیشن اداری مدرن شیشه ای دو جداره، گزینه ای منحصر به فرد برای اتاق های جلسات، اتاق مدیران و … می باشد. امکان نظم دهی سیم های سیستم های کامپیوتری با کمک پارتیشن های شیشه ای دو جداره وجود دارد.یعنی  نقش پارتیشن اداری مدرن شیشه ای دوجداره، صرفا مدیریت انرژی نیست و نقش آفرینی در خلق دکوراسیون داخلی برازنده هم دارد.

نمونه چهارم؛ پارتیشن اداری شیشه ای هوشمند

یکی از لوکس ترین و شاید گران ترین پارتیشن اداری، پارتیشن های شیشه ای هستند که با شیشه هوشمند به تولید رسیده اند. این پارتیشن ها با کمک برق کار می کنند و می توانند در صورت نیاز مات و در صورت نیاز شفاف شوند.

یکی از مزایای پارتیشن شیشه ای هوشمند، انعطاف بسیار بالای آن است. در دنیای فناوری امروزه، شیشه هوشمند را می توان به عنوان یکی از پر مصرف ترین محصولات موجود عنوان کرد. در این محصولات شما با استفاده از یک فناوری به روز می توانید کنترل های بسیار خوبی را در اختیار داشته باشید. باید در نظر داشته باشید که برای مات کردن این محصولات از شیشه اسمارت استفاده می کنند. قابلیت های موجود در این محصولات به گونه ای می باشد که هر فردی به راحتی می تواند از این وسایل به خوبی استفاده کند.

پارتیشن های شیشه ای هوشمند بهترین گزینه برای اتاق جلسات و اتاق مدیران محسوب می شوند. چرا که در صورت نیاز به محدود کردن داخل اتاق، می توان با یک اشاره پارتیشن را به صورت مات کرد.

دقت کنید که شیشه مات، به شیشه ای اطلاق می شود که در فرآیند تولید در کارخانه سازنده، مات می‌شود. لذا طرح مورد نظر کارفرما روی آن چاپ می شود. شیشه مات از نظر کیفیت، ماندگاری بهتری از برچسب مات کننده دارد. اما برچسب مات کننده شیشه، قابل تعویض بوده و می توانید با توجه به کارکرد محیطی مورد  نظر، نسبت به تعویض استیکر اقدام کنید. لذا  هزینه کمتری هم دارد. اما شیشه پس از مات شدن، امکان تغییر و پاک کردن طرح ندارد.

قیمت پارتیشن اداری شیشه ای هوشمند، نسبت به پارتیشن های شیشه ای معمولی بالاتر می باشد. بنابراین، نمی توان با بودجه خیلی کم اقدام به خرید این نوع پارتیشن اداری نمود.

نمونه پنجم؛ پارتیشن های ترکیبی با چوب و شیشه

یکی از انواع پارتیشن اداری موجود در بازار، پارتیشن هایی هستند که با چوب و شیشه و به صورت ترکیبی به تولید رسیده اند. این پارتیشن ها هم برای فضاهای مدرن و جدید اداره ها مناسب هستند، هم برای فضاهای قدیمی تر!

روش ترکیب کردن چوب و شیشه در هر یک از انواع پارتیشن های ترکیبی می تواند متفاوت باشد. به همین خاطر، افراد می توانند بسته به سلیقه و نیاز خودشان اقدام به خرید پارتیشن های شیشه ای چوبی و شیشه ای کنند.پارتیشن های ترکیبی که شامل شیشه و چوب  هستند و طرح های زیبا و خلاقانه روی آن حکاکی شده است، در خلق محیط کاری شایسته، تاثیر گذار هستند.

بیشتر پارتیشن های اداری مدرن که با چوب و شیشه ساخته می شوند، دارای یک بخش چوبی و یک بخش شیشه ای می باشند. یعنی ممکن است که درب پارتیشن به صورت شیشه ای باشد؛ اما بقیه بخش های پارتیشن به صورت چوبی طراحی شده باشد.

پارتیشن های شیشه ای – چوبی، می توانند برای فضاهایی که نیاز به عبور نور و ایجاد دید مناسب می باشد، مورد استفاده قرار گیرند. به طور مثال، در دانشگاه ها، اتاق اساتید بهتر است با این نوع پارتیشن اداری ساخته شوند تا دانشجویان بتوانند از حضور استاد در اتاقش مطلع شوند.

چرا از پارتیشن های اداری استفاده کنیم؟

این روز ها استفاده از پلن های باز جهت طراحی و ساخت محیط های اداری طرفداران زیادی پیدا کرده است. یکی از راه های استفاده بهینه از این نوع پلن ها، به کار بردن پارتیشن های اداری می باشد.

استفاده از پارتیشن اداری شیشه ای، فضای داخلی محیط های اداری را دلپذیرتر و چشم نواز تر می کند. این موضوع در رابطه با ایجاد احساس خوب در مشتری ها به خصوص مشتری های جدید بسیار موثر است.

نصب پارتیشن اداری شیشه ای، میزان نور طبیعی را در فضا به میزان چشم گیری افزایش می دهد. این مسئله می تواند روی غلبه بر خستگی و افزایش راندمان کاری کارکنان اثر بسزایی داشته باشد.

استفاده از انواع پارتیشن اداری به جای دیوارهای آجری و بتنی، دست شما را برای ایجاد تغییرات در آینده باز می گذارد. به عنوان مثال زمانی که به دلیل گسترش کاری می خواهید در فضای شرکتتان تغییراتی به وجود آوردید، جابجایی پارتیشن ها کار ساده تری نسبت به تغییر کلی و بازسازی بنا می باشد.

قطعا مصرف انرژی های مختلف در یک فضای یک پارچه کاری که به وسیله پارتیشن اداری، تقسیم بندی شده است، نسبت به فضاهایی که در آن اتاق های متعدد وجود دارد، کمتر است.

اجرا پارتیشن اداری

فرآیند اجرا و نصب پارتیشن اداری، یک فرآیند کاملا حرفه ای می باشد. نحوه پارتیشن بندی، انتخاب سبک و متریال مناسب فضا و در نظر گرفتن نکات مهم مثل میزان اهمیت حریم خصوصی دیداری یا شنیداری از جمله مواردی می باشد که حتما لازم است پیش از اقدام درباره خرید پارتیشن اداری و نصب آن مشاوره دریافت کنید. مجموعه پارتیشن ساز، در این زمینه به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای می تواند به شما کمک کند.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که جهت گرفتن نتیجه مطلوب تر، بهتر است صفر تا صد مشاوره، طراحی و اجرا پارتیشن اداری را به یک مجموعه یا تیم بسپارید. این کار باعث می شود تا تیم مورد نظر با در نظرگیری همه نکات به صورت جزئی، یک پروژه منسجم را به شما تحویل دهد.

برخی از نکاتی که لازم است در فرآیند انتخاب و نصب پارتیشن اداری، مورد توجه قرار دهید:

 پارتیشن هایی که در ساختار آن ها از ام دی اف یا چوب استفاده شده است، برای محیط های مرطوب اصلا انتخاب مناسبی نیستند. در صورتی که به استفاده از چوب در این کار اصرار دارید، باید از چوب های مقاوم به رطوبت استفاده کنید.

پارتیشن های اداری می توانند به عنوان المان های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی نیز استفاده شوند. به عنوان مثال در طراحی دکوراسیون داخلی یک محیط اداری مدرن، پارتیشن های شیشه ای، انتخاب بسیار مناسبی هستند.

شما می توانید از انواع پارتیشن ها، به خصوص پارتیشن های چوبی یا ام دی اف، استفاده چند منظوره داشته باشید. به عنوان مثال استفاده از پارتیشن های چوبی که باکس گل دارند یا به عنوان شلف و دکوری هم استفاده می شوند، می تواند در زیباتر کردن محیط شما نقش موثری داشته باشد.

قیمت پارتیشن اداری چگونه محاسبه می شود؟

میزان قیمت پارتیشن اداری، به عوامل مختلفی وابسته است. در واقع پیش از دریافت مشاوره حضوری یا تلفنی نمی توان با قطعیت در این باره نظر داد. مجموعه پارتیشن ساز در زمینه تعیین قیمت و ارائه فاکتور با در نظر گرفتن همه هزینه ها و البته متناسب با بودجه تان به شما مشاوره می دهد.

در زیر برخی از عواملی که در تعیین قیمت مهم هستند را برای شما آورده ایم:

نوع و کیفیت متریال مورد استفاده و متراژ پارتیشن ها از مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت هستند. به عنوان مثال اگر در فضای اداری شما، نیازی به عایق کردن کامل صداها نمی باشد، استفاده از شیشه های تک جداره در پارتیشن های شیشه ای نسبت به شیشه های دوجداره، مقرون به صرفه تر است. اما برای محیط های آموزشی که تبادل صدا می تواند آزار دهنده باشد، شیشه دوجداره استفاده شود.

نوع فرآیند نصب، یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت پارتیشن اداری می باشد. پارتیشن هایی که فرآیند نصب پیچیده و نیاز به استفاده از ابزار و یراق های متعدد دارند، قاعدتا قیمت کار را بالاتر می برند.

پارتیشن های یک پارچه، نسبت به پارتیشن هایی که فریم بندی های مختلف دارند، هم در فرآیند تولید و هم در فرآیند نصب ارزان تر تمام می شوند.

انواع صندلی اداری و شناخت آن‌ها می تواند هنگام خرید، به ما کمک کند تا بهترین صندلی را برای محیط اداری خود انتخاب کنیم. صندلی های اداری در انواع گوناگون و طرح‌ها و جنس های مختلف متناسب با کاربردها و شرایط مختلف تولید می شوند. برای خرید صندلی اداری مناسب و اصولی می توانید وارد سایت مکعب شوید.

مشخصات کلی یک صندلی خوب

صندلی اداری یکی از انواع مبلمان اداری است. می توان گفت یکی از مهمترین آیتم ملزومات اداری یا حتی مسکونی محسوب می شود. مخصوصا برای افرادی که استفاده های طولانی مدت از صندلی دارند. بنابراین هنگام خرید صندلی اداری نمی توانید هر صندلی را انتخاب کنید. باید به نکات مهمی توجه کنید. مانند:

·         پشتی صندلی باید انحنای ستون فقرات را به طور کامل پوشش دهد.

·         کف صندلی باید حدود ¾ از ران ها را کاور کند.

·         ارتفاع صندلی باید مناسب با قد هر فرد قابل تنظیم باشد. به طوری که کف پاها به طور کامل بر روی زمین قرار گیرد و زانوها در زاویه 90 درجه باشند.

·         مواد و متریال صندلی مانند فوم (معمولا فوم های pu یا همان پلی اورتان)، روکش، دستگیره ها، چرخ ها و … از نوع مرغوب و با کیفیت باشند.

·         جنس یا روکش صندلی از هر نوعی ( پارچه ای، فلزی، پلاستیکی و …) که باشد، رطوبت یا گرما باید به راحتی از آن خارج شود و باعث تعریق یا سرمای کاربر نشود.

·         داری مکانیزم قفل برای جلوگیری از بیش‌از حد عقب رفتن پشتی صندلی هنگام تکیه باشد.

این موارد از مهمترین ویژگی های یک صندلی اداری خوب هستند، فاکتورهای مهم دیگری در انتخاب بهترین صندلی مدریتی تاثیر گذارند. مانند عمق و عرض، چرخش، ضمانت نامه و

معرفی و بررسی انواع صندلی اداری

صندلی کامپیوتر

این نوع از انواع صندلی های اداری که به نام صندلی های وظیفه ای نیز شناخته می شوند، متناسب با سایز استاندارد میزها طراحی می شوند.این نوع صندلی ها را به راحتی می توان با هر میز اداری جفت کرد. صندلی های کامپیوتر معمولا داری چند تنظیم ارگونومیک برای متناسب شدن با شرایط کاربر دارند. اغلب داری پنج پایه چرخدار با چرخ های با کیفیت برای راحتی حرکت در محیط اداری هستند.

صندلی 24 ساعته

برای استفاده در ساعت های طولانی و مداوم  طراحی شده اند. این نوع صندلی ها برای محیط هایی مانند مراکز پاسخگویی یا امور مبتنی بر شیفت که زمان زیادی بر روی صندلی می نشینند مناسب هستند. در تولید و تهیه این صندلی های اداری از مواد و فریم های مقاوم، پشتی‌های ضخیم،قابلیت تنظیم شیب نشیمن گا و تکیه گاه صندلی، ارتفاع صندلی و … استفاده می شود.

صندلی کنفرانس

این نوع صندلی برای اتاق های هیئت مدیره و فضای جلسات طراحی می شود. صندلی های کنفرانس معمولا طوری طراحی می شوند که پشتی آن ها کمی به جلو متمایل باشد تا کاربر را درگیر جلسات، بحث و گفت و گو کند. قابلیت و تنظیمات زیادی هم ندارند. چون کاربرد طولانی مدت برای کاربران ندارد.

صندلی پیش نویس

صندلی یا چهارپایه ی پیش نویس، صندلی های بلند با قابلیت تنظیم ارتفاع هستند که متناسب با میزهای پیش نویس و ایستاده که ارتفاع استانداردی ندارند طراحی شده اند. اغلب دارای یک حلقه برای قرار دادن پا دارند.

صندلی ارگونومیک

صندلی های محبوبی که تمام تنظیمات لازم برای نیازهای کاربران را در خود دارند. تنظیماتی مانند عمق صندلی، شیب زانو، ارتفاع نشیمن، ارتفاع پشت، تنظیم دسته ها و قابلیت پشتیبانی کمر و … . انتخاب صندلی کارمندی ارگونومیک می تواند ضامن سلامتی شما هنگام کار کردن و نشستن بر روی صندلی باشند.

صندلی اجرایی (مدیریتی)

صندلی های اجرایی یا مدیریتی همانطور که از نامش هم پیداست بیشتر برای مدیران اداری، مدیران ارشد، سرپرست ها و … طراحی می شود که هم در اداره و هم در منزل می توان از آن استفاده کرد. این صندلی ها ظاهر شیکی دارند و بسیار راحت هستند. اما بسته به نوع جنسشان که می تواند چرم، چرم مصنوعی، چرم pu ، کتان و … باشد اغلب در دسته ی صندلی های گران قیمت قرار می گیرند.

صندلی مهمان

صندلی های مهمان بسته به سلیقه، محیط کار و … می توانند در انواع مختلف کاناپه، لاوسیت، ساده و … طراحی شوند. در خیلی از موارد هم به جای صندلی مهمان از همان صندلی های پذیرش یا انتظار استفاده می شود.

صندلی پذیرش(انتظار)

صندلی های ثابت بدون هیچ گونه تنظیمات که به عنوان صندلی کناری، مهمان یا پذیرایی نیز شناخته می شوند. این صندلی ها می توانند در انواع بدون دسته، چهارپایه، پایه سورتمه، پرتو یا همان فرودگاهی و … ارائه شوند.

چگونه صندلی اداری مناسب بخریم؟

همانطور که تا الان متوجه شدید تنوع صندلی های اداری بسیار زیاد است. اما فاکتور مهمی که شما باید برای خرید یک صندلی اداری خوب در نظر بگیرید ابتدا راحتی و سلامتی خود یا کاربران است.

·         آیا هنگام نشستن کف پای شما روی سطح زمین قرار می گیرد؟

·         آیا انحنای ستون فقرات کاملا توسط پشتی پوشش داده میشود؟

·         آیا پشتی صندلی گودی کمر شما را پر می کند؟

·         آیا هنگام نشستن زانوی شما در زاویه 90 درجه قرار می گیرد؟

·         آیا گردن و سر شما تکیه گاه دارد؟

·         در وهله دوم باید نیازها و شرایط کاری را در نظر بگیرید. بهترین صندلی برای شما صندلی ایست که به بهترین شکل بتوانند پاسخگوی نیاز شما باشد.

·         آیا زمان طولانی از صندلی استفاده می کنی؟

·         آیا کار شما بیشتر مرتبط با کامپیوتر است؟

·         صندلی برای چه محیطی قرار است استفاده شد؟ اتاق مدیریت؟ اتاق کنفرانس؟ و

در آخر هم می توانید سلیقه ی خود را چاشنی خریدتان کنید. صندلی های اداری در انواع رنگ ها و جنس های متنوع عرضه می شوند. اینکه شما نوع پشت مشبک تهیه کنید یا چرم و… تماما بستگی به سلیقه و طراحی فضای شما دارد.

در ابتدا سعی کنید مبلمان اداری مناسب خریداری کنید. صاف و راست بنشینید. کمر راست و شانه ها به عقب باشد. پایین تنه باید با پشتی صندلی در تماس باشد. سه قوس طبیعی بدن باید حین نشستن حفظ شوند.

استفاده از یک تکیه گاه مانند بالشتک کوچک در ناحیه کمر سودمند است. در صورت نبود بالشتک، با قرار دادن دو دست خود روی هم در پشت کمر به رفع خستگی آن کمک کنید.

وزن بدن را به طور مساوی روی دو سمت نشیمنگاه خود توزیع کنید. زانوها باید هم سطح نشیمنگاه و یا کمی بالاتر از آن قرار گیرند. برای این کار می توانید از یک زیر پایی یا چهارپایه کوتاه استفاده کنید. هرگز پاها را روی هم نیندازید، زیرا برای زانو ها مضر است.

سعی نکنید بیش از نیم ساعت به یک حالت بنشینید. هر از چند گاهی برخاسته، راه بروید و یا چند حرکت کششی انجام بدهید.

هنگام برخاستن از روی صندلی، به سمت جلو صندلی حرکت کرده و با صاف کردن پاها برخیزید.

از خم شدن به جلو از ناحیه کمر بپرهیزید.

از خم کردن گردن به طرفین تا حد امکان خودداری کنید و به جای این کار، تمام بدن خود را به سمت دلخواه بچرخانید.

نشستن صحیح پشت میز رایانه

·         علاوه بر رعایت نکات بالا، باید توصیه های زیر را هنگام نشستن پشت میز کامپیوتر مد نظر قرار دهید:

·         مچ دست ها باید مستقیم باشد و به سمت بالا و پایین و یا طرفین خم نشده باشد.

·         ران ها باید موازی با سطح کف اتاق باشند.

·         آرنج ها باید اندکی بازتر از ۹۰ درجه باشند.

·         زانوها حدود ۲ الی ۳ سانتیمتر از لبه صندلی جلوتر باشند.

·         صفحه نمایش رایانه باید حدود ۴۵ الی ۵۵ سانتیمتر از صورت شما فاصله داشته باشد. راستای آن نیز با سطح چشم ها در یک راستا باشد.

·         بهتر است صفحه کلید حدود ۲ سانتی متر بالاتر از ساعد قرار گیرد.

نشستن صحیح روی زمین

افراد با توجه به وضعیت بدنی، عادت خود، وضعیت فرهنگی و اجتماعی روش های متفاوتی را برای نشستن برمی گزینند. به همین دلیل است که معمولا نمی توان روش خاصی را به افراد توصیه نمود، زیرا عوامل فوق هر یک در اتخاذ وضعیت نشستن موثر هستند.معمولی ترین روش های نشستن بر روی زمین، نشستن چهار زانو، دو زانو، قورباغه ای، بر روی یک پا و با زانوهای خم در سینه می باشد که هر یک از آنها ویژگی های خاص خود را دارند.

به طور کلی هر چه ارتفاع بالا تنه بیشتر و وزن آن سنگین تر باشد و یا انعطاف پذیری فرد کم باشد، نشستن به گونه مطلوب نیز صورت نمی گیرد.

·         در نشستن های چهار زانو، افراد باید از انعطاف پذیری خوبی در عضلات نزدیک کننده و گروه نازک نی برخوردار باشند و با تعویض پای زیر و رو، از فشار به صورت ممتد بکاهند. همچنین وزن بدن را به طور مساوی برروی سطح اتکا و عضلات باسن تقسیم نمایند.

·         در نشستن های دو زانو هم به نظر می رسد، بالا تنه در بهترین وضعیت قایم قرار داشته و عبور خط ثقل به گونه ای مطلوب تر صورت می گیرد. هر چند انعطاف مطلوب عضلات چهار سر ران و کشش پذیری رباط های مچ پا ضروری است. در این حالت فشار وارده بر زانو زیادتر است

·         نشستن های قورباغه ای که کمتر توصیه شده است، عمدتا در کودکان وجود دارد. در صورت تداوم می تواند به صافی کف پا و ضعف عضلات درشت نی قدامی و خلفی منجر شود. رباط های درشت نی رانی زانو در ناحیه داخلی متحمل کشیدگی غیر طبیعی خواهند شد.

·         فرد باید با کمک دست ها، به طوری که یک دست جلو و یکی عقب، به صورت یکطرفه بنشیند و نه آنکه به صورت یک باره بنشیند (تا حد ممکن ارتفاع فرود کم باشد و فرد با کنترل بنشیند نه آن که خود را رها کند). هنگام برخاستن نیز با کمک دست ها و یک طرفه برخیزد، زیرا استفاده از دست ها موجب افزایش سطح اتکا و تقسیم و تعدیل فشارها می شود.

·         موقع نشستن روی زمین، مفاصل به آرامی و موزون خم شوند و در هنگام برخاستن نیز به طور موزون باز شوند.

·         حفظ وضعیت قائم بالا تنه، جلوگیری از خم شدن تنه به جلو و تا حد ممکن کاستن از گودی کمر که در نشستن ها افزایش می یابد، از جمله موارد مهم در نشستن می باشد.

·         همچنین پرهیز از نشستن های ممتد و طولانی مدت، انتخاب سطح نشستن نه چندان خشک و سفت، تغییر وضعیت بدن و ضرورتا جابه جایی، انجام حرکات، انعطاف پذیری و تقویت عضلات مربوطه با توجه به عادت نشستن و... از جمله مسائل قابل توجه در نشستن می باشد.

در زندگی مدرن امروز بسیاری از ما در محل کارمان ساعات زیادی را مشغول کار در پشت میز و به طبع نشسته بر روی صندلی هستیم. این نشستن‌های طولانی مدت اگر همراه با نکات اصولی نحوه نشستن روی صندلی همراه نباشد، می‌تواند خطرات بسیار جدی برای سلامت بدن داشته باشد، برای خرید صندلی اداری می توانید وارد فروشگاه مکعب شوید.

نحوه نشستن روی صندلی اداری

هر چقدر هم که یک صندلی استاندارد و مناسب باشد، طرز صحیح نشستن روی صندلی بسیار مهم است. به همین دلیل بعضی از متخصصان ارگونومی یا بهداشت کار با حضور در اداره‌ها، کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و … طرز صحیح نشستن روی صندلی و کار کردن کارمند، کارگر و سایر افراد را روی صندلی به آنها آموزش می‌دهند تا فرد دچار عوارض کار طولانی مدت روی صندلی نشود.

وضعیت کمر و گردن در نحوه صحیح نشستن روی صندلی

بهتر است به نحوی روی صندلی بنشینید که بتوانید به راحتی به پشتی صندلی تکیه بدهید. در این حالت مقداری از فشار وزن به جای وارد شدن به عضلات ضعیف کمر به پشتی صندلی وارد می‌شود.

برای پرهیز از گردن درد، بهترین راهکار، قرار گرفتن مناسب مانیتور است. اگر مانیتور بیش از اندازه پایین باشد، باید برای دیدن آن خم شده و یا روی صندلی خود لم بدهید. با این نحوه نشستن روی صندلی اداری فشار بیشتری بر مهره‌های دیسک وارد می‌آورید که این امر می‌تواند باعث آسیب‌های جدی شود. برای رفع ابن مشکل می توان زیر پایه مانیتور وسیله ای جهت بالا آرودن سطح مانیتور قرارداد.

نحوه قرارگیری پاها در پشت میز کامپیوتر

سعی کنید طوری بنشینید که کف پاهایتان روی زمین قرار بگیرد و زانوها فقط مقداری از سطح لگن بالاتر باشند. اگر زانوها بالاتر از حد معمول باشند به زانوها و لگن فشار وارد شده و باعث ایجاد خم شدگی زانو می‌شود. زیرا مفصل زانو ساعت‌های زیادی به طور خمیده قرار داشته و بعد از مدتی دچار محدودیت حرکتی می‌شود. در نتیجه فرد دیگر قادر نیست پاهایش را صاف کند. در عارضه خم شدگی زانو عضله پشت پا از حالت طبیعی خود خارج شده و کوتاه می‌شود، به همین دلیل وقتی زانو خم است فرد انرژی زیادی را هنگام راه رفتن مصرف می‌کند. دوم اینکه وقتی زانوها در حالت خم شدگی هستند، عضله چهارسر، عضله بسیار مهمی که نقش حمایتی برای مفصل زانو دارد، فعالیت طبیعی خود را از دست داده، به مرور زمان تحلیل می‌رود و ضعیف می‌شود. با ضعیف شدن این عضله دردهای زانو، ساییدگی کشکک و این دست مشکلات ایجاد می‌شود.

اگر بتوان محدودیت حرکتی ایجاد شده را به نوعی با فیزیوتراپی، ورزش و تحرک از بین برد سلامت زانوها دوباره برمی‌گردد.

قرارگیری دست‌ها و شانه هنگام نشستن در صندلی کامپیوتر

زمانی که با کامپیوتر کار می‌کنید، بر روی دست‌ها فشار فراوانی وارد می‌شود. عدم قرار گرفتن درست دست‌ها می‌تواند به درد آنها بیانجامد. کیبورد و موس کامپیوتر باید در راستای شانه‌ها و بازوهایتان قرار بگیرند .مچ دست‌ها نیز باید صاف باشد و به طرفین خم نشده باشد. دست‌ها باید در راستای بازو در در زاویه ۹۰ درجه و آزادانه روی میز قرار گرفته باشند.

استراحت چشم‌ها هنگام کار با کامپیوتر

برای استراحت کوتاه مدت، روی صندلی نشسته، چشم‌ها را ببندید و آرام باشید.

زمانی که چشم‌هایتان را می‌گشایید، صفحه مانیتور باید درست در مقابل شما قرار گرفته باشد. اگر لازم است از تکیه گاهی برای جابجایی مانیتور استفاده کنید تا درست در مقابل چشمانتان قرار گیرد. با این کار فشار کمتری را به گردن وارد خواهید آورد. موقعیت مانیتور کامپیوتر خود را مجددا تغییر دهید. پزشکان بر این باورند که بهتر است مانیتور درست در مقابل چشمتان و در فاصله ۵۰ سانتیمتری چشم قرار گیرد. ورزش چشم را فراموش نکنید. هر ساعت حداقل ۲۰ ثانیه به خارج از صفحه مانیتور نگاه کنید. این کار می‌تواند ساده‌ترین ورزش برای چشم‌هایتان باشد.

وضعیت استاندارد نور در محیط کار

از تابش نور به صفحه مانیتور پرهیز به عمل آورید. اگر میز کارتان در نزدیکی پنجره است و روی آن نور می‌تابد، پرده‌ها را بکشید. لازم است که همواره میزان نوری را که به صفحه مانیتورتان می‌تابد را تحت کنترل داشته باشید.

تنظیم استاندارد صندلی کامپیوتر

نکته ضروری دیگر، تنظیم صندلی است که بر روی آن می‌نشینید. پاها نباید آویزان باشند و زانوها نیز نباید به لبه میزی که پشت آن نشسته‌اید برخورد داشته باشد.

 

صندلی خود را طوری تنظیم کنید که پاهایتان در زاویه بیشتر از ۹۰ درجه قرار نگیرد. می‌توانید از یک چارپایه نیز در زیر پاهای خود استفاده کنید.

 

ویژگی‌های صندلی اداری استاندارد

قابل توجه است که شما هرچقدر نحوه نشستن روی صندلی را به درستی رعایت کنید، نمی‌توان از اهمیت نوع صندلی اداری مورد استفاده چشم‌پوشی کنید، و ویژگی‌های خاصی هستند که باید در ساخت صندلی‌های استاندارد به آنها توجه کرد.

انتخاب رنگ یکی از مهم ترین چالش های پیش روی شما در زمان طراحی دکوراسیون اداری است. شاید تصور کنید در انتخاب رنگ محیط می توان صرفاً سلایق شخصی خود را دنبال کنید. اما این تصور کاملاً اشتباه است. بسیار مهم است که در انتخاب رنگ برای دیزاین محیط کاری، با روانشناسی رنگ ها آشنا بوده و آیتم هایی همچون ابعاد محیط، ماهیت کسب و کار و روحیات کارمندان را نیز مورد توجه قرار دهید

معرفی 4 تا از بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون اداری

در محیط کاری، رنگ ها همچون یک عصای جادویی عمل می کنند. آن ها می توانند به راحتی محیط های سرد و کسل کننده را به یک دفتر کار پویا و با نشاط تبدیل کنند. همچنین می توانند تأثیر مخربی بر روان و راندمان کاری کارمندان بگذارند. این بستگی به شما دارد که چگونه رنگ های آرامش بخش، پویا، هیجان انگیز و روحیه بخش را با یکدیگر ترکیب کرده و احساساتی همچون رشد، تعالی و سازندگی را در کارمندان خود تقویت کنید. برای اینکار می توانید در طراحی دکوراسیون اداری از ترکیب رنگ های شناخته شده که امتحان خود را پس داده اند، استفاده کنید.

1.ترکیب رنگ های خنثی و هیجان انگیز

استفاده از هارمونی رنگ های خنثی همچون بژ، خاکستری، سفید و مشکی در محیط کار بسیار رایج است. این دسته از رنگ ها همواره روی بورس هستند و به هیچ وجه قدیمی نمی شوند. اما متأسفانه پالت رنگ های خنثی فاقد روح بوده و در خلق یک محیط پویا موفق عمل نمی کنند. پیداست که استفاده از این رنگ ها منجر به ایجاد یک محیط کاری لوکس و در عین حال خسته کننده می شود.

برای اینکه زیبایی این هارمونی رنگ را حفظ کرده و در عین حال روح تازه ای به آن بدهید، بهتر است در همراهی رنگ های خنثی از یک رنگ شاد و هیجان انگیز استفاده کنید. این رنگ می تواند پرتقالی و یا خردلی باشد. ترکیب خاکستری تیره یا روشن با قهوه ای و رنگ پرتقالی می تواند یک دکوراسیون فوق العاده شیک و جذاب ایجاد کند.

2.ترکیب رنگ های سرد و گرم

به محض دیدن رنگ های سرد، همچون سبز و یا آبی روشن، نوعی حس آرامش انسان را در بر می گیرد. به طور عکس رنگ های گرم همچون قرمز و بنفش موجب افزایش انرژی و ضربان قلب می شود. خب پیداست که استفاده از هارمونی رنگ های سرد و گرم به تنهایی، موجب افزایش بیش از حد حس آرامش و رخوت و یا افزایش ضربان قلب و تنش می شود.

پس بهتر است در طراحی دفتر کار اداری برای متعادل ساختن این احساسات، ترکیب ماهرانه ای از رنگ های گرم و سرد ایجاد کنید تا به طور همزمان حس آرامش و حس هیجان را در محیط به نمایش بگذارید. اگرچه در انجام اینکار هیچ محدودیتی نخواهید داشت. اما بهتر است انتخاب رنگ در میان پالت رنگ های سرد و گرم را در تناسب با ماهیت کسب و کار خود انجام دهید. برای مثال می توانید رنگ سبز را در کنار آبی و صورتی بنشانید.

3.ترکیب رنگ های سرد و خنثی

برای اینکه یک دکوراسیون اداری مدرن خلق کنید، می توانید رنگ های سرد را در همراهی با هارمونی رنگ های خنثی به کار بگیرید. انتخاب این هارمونی رنگ به خصوص در محیط اداری کوچک، نتیجه شگفت انگیزی به جای می گذارد. چرا که اساساً رنگ های خنثی همچون سفید، کرم و خاکستری در همراهی با رنگ های روشن و مدرن، موجب انعکاس بیشتر نور و بزرگنمایی در محیط می شوند. برای اینکار می توانید خاکستری، بژ و سبز روشن را در همراهی هم به کار بگیرید و در نهایت یک دکوراسیون اداری لوکس و مدرن تحویل بگیرید.

بسیاری از افراد تصور می کنند مبلمان اداری محدود به میز و صندلی اداری می شود. این در حالیست که مبلمان های اداری انواع مختلفی داشته و کارکردهای متفاوتی دارند. انواع پارتیشن اداری، کتابخانه و فایلینگ، میز و صندلی و مبل اداری جزوی از مبلمان های اداری به شمار می روند.

یک محیط کاری برای داشتن پتانسیل لازم در انجام فعالیت های اداری، نیاز به عموم این مبلمان ها دارد. اما معمولاً بسیاری از مدیران از خرید برخی مبلمان ها به جهت نداشتن بودجه کافی و یا فضای مناسب، صرف نظر می کنند. برای مثال قید خرید مبل اداری و یا کتابخانه را می زنند.

اما این تنها روش دسته بندی مبلمان های اداری نیست. می توان ملزومات اداری را بر اساس متریال به کار رفته در آنان، سبک طراحی و همچنین نوع کارکرد آن ها نیز دسته بندی نمود. با این دسته بندی ساده می توانیم خیلی سریع به هدف نهایی خود از خرید مبلمان اداری برسیم و بهترین گزینه را برای دفتر کار خود خریداری کنیم. در ادامه به توضیح مفصل هر یک از این دسته بندی ها می پردازیم.

انواع مبلمان اداری بر اساس سبک طراحی

رایج ترین روش برای دسته بندی مبلمان اداری، تقسیم آنان بر اساس سبک طراحی و ساخت است. در این حالت با موارد زیر روبرو می شویم.

1.مبلمان اداری کلاسیک

یکی از محبوب ترین انواع مبلمان های اداری که رد پای آن را در بسیاری از دفاتر کاری می بینید، مبلمان اداری کلاسیک و سنتی است. این دسته از مبلمان ها دارای ظاهری فاخر و با شکوه هستند و از هارمونی رنگ های گرم و تیره پشتیبانی می کنند. مبلمان های کلاسیک به جهت استفاده از متریال های ارزشمندی همچون چرم و چوب، ارزش و قیمت بالایی دارند.

2.مبلمان اداری مدرن

مبلمان اداری مدرن که به تازگی محبوب و ترند شده اند، از دیگر سبک های طراحی مبلمان اداری هستند. در طراحی و ساخت این نوع مبلمان ها از فرم ها و طرح های انتزاعی استفاده می شود. محدودیتی در انتخاب رنگ وجود ندارد اما عمدتاً مبلمان های مدرن و مینیمال در رنگ های روشن و یا خنثی تولید می شوند. برخلاف مبلمان های کلاسیک، نمونه های مدرن به جهت استفاده از متریال های ارزان قیمت شیشه، فلز، مصنوعات پلاستیکی، چوب های ساده و پارچه، قیمت کمتری دارند. استفاده از این مبلمان ها بهترین گزینه برای کسب و کار های نوپا و خلاقانه است.

3.مبلمان اداری نئوکلاسیک

در مبلمان اداری نئوکلاسیک ترکیب ماهرانه ای از سبک کلاسیک و مدرن دیده می شود. این نوع مبلمان ها به اندازه نمونه های کلاسیک فاخر و سلطنتی نیستند. اما به اندازه مبلمان های مدرن نیز ساده و مینیمال هم نیستند. در ظاهر این مبلمان ها شباهت بسیاری با سبک کلاسیک دارند، اما محدودیت های آن را کنار زده اند. برای مثال به جای استفاده از هارمونی رنگ های تیره، در رنگبندی روشن و یا خنثی ساخته شده اند. همچنین استفاده بیش از حد از المان های تزئینی را کنار زده و به طرح های برجسته نسبتاً ساده روی آورده اند.

انواع مبلمان ادرای بر اساس کارکرد در محیط

در آخر می توانیم مبلمان های اداری را بر اساس کارکردی که در دفاتر کاری دارند، تقسیم بندی کنیم. در این صورت با موارد زیر روبرو می شویم.

·        میز و صندلی اداری کارمندی

·        مبل اداری مخصوص پذیرایی

·        کاناپه اداری

·        میز و صندلی مدیریت

·        میز و صندلی اتاق کنفرانس

·        میز و صندلی منشی

·        و ...

امروزه از مهم ترین نکات در اداره ها، می توان به طراحی دکوراسیون اداری اشاره کرد. طراحی دکوراسیون اداری باعث افزایش راندمان کار پرسنل می شود. اگر طراحی دکوراسیون اداری خسته کننده و کسل باشد ، روحیه کارمندان و پرسنل نیز کسل و خسته کننده می شود.

این روزها صندلی و میز اداری مدرن را باید یکی از مهم ترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی بدانید. زیرا با کمک آن ها می توان به راحتی فضایی کاملا خلاقانه و نو را به وجود آورد. البته در این مسیر، پیشرفت تکنولوژی نیز بی تاثیر نبوده و باعث شده تا مدل های بسیار جسورانه ای مورد استفاده قرار گیرد. در واقع نه تنها از این عنصر به جهت متفاوت کردن فضا کمک میگیرند، بلکه کاربران برای برقراری ارتباطات درون سازمانی و افزایش میزان بهره وری هم به سراغ آن میروند. این روزها طراحان دکوراسیون داخلی از مبلمان اداری به عنوان عنصری برای ساخت محیطی شاد و سرزنده توام با آرامش خیال یاد می کنند   .

اگر می خواهید یک دکوراسیون اداری خاص و آرامش بخش را به کارکنان خود هدیه دهید و از طرفی محیطی متفاوت و جذاب را ایجاد نمایید، صندلی و مبلمان اداری مناسب را برگزینید.

تاثیر مبلمان اداری در دکوراسیون اداری

در این مسئله هیچ شکی نیست که در اولین لحظه از ورود به یک محیط اداری، آن چیزی که توجهات را به سمت خود جلب می کند، مبلمان اداری و البته نحوه چیدمان آن است. در واقع شما باید صندلی و مبلمان اداری را همواره در راس توجهات بدانید زیرا بیشترین فضا از یک محیط را در اختیار دارند و از همین رو به عنوان عناصر مهم و اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می شوند.

مطمئنا در محیط کاری تان اولین چیزی که تعیین می کنید، جایگاه و چگونگی چینش مبلمان اداری است. اما نکاتی وجود دارد که در حین طراحی باید به آن توجه داشته باشید. این نکات عبارتند از:

توجه به نحوه چیدمان مبلمان

میدانید که مبلمان اداری میتواند حجم بالایی از محیط کاری را اشغال کند. پس نحوه چیدمان آن از آن چیزی که فکر می کنید، پر اهمیت تر است! چیدمان مناسب کمک می کند تا دسترسی به بخش های مختلف اداره برای کارکنان آسان تر شود و از طرفی آزادی عمل بیشتری در حین انجام کارهای خود داشته باشند. به خاطر بسپارید؛ مبلمان اداری اگر متناسب با فضای کار خریداری شده باشد اما از چیدمان مناسبی برخوردار نباشد، نمیتواند کارآیی لازم را از خود نشان دهد.

شکل مبلمان اداری

این مسئله را در خاطر داشته باشید که امروزه در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم، دنیایی که هر لحظه در حال تغییر بوده و روشی جدید را برای داشتن یک زندگی جذاب به ما معرفی می کند، پس هیچ اجباری نیست که مبلمان خود را محدود به اشکال مستطیلی، دایره ای و یا مربعی نمایید. این روزها شکل های متنوعی از مبلمان اداری در بازار موجود است که در ایجاد یک فضای منحصر به فرد با هویتی خاص تاثیری غیرقابل انکار دارد. برای خرید مبلمان اداری خود باید فاکتورهای متعددی اعم از روحیه کارکنان و تاثیرات مطلوب فضا بر کار کارمندان را در نظر بگیرید.

افراد شاغل بیشتر زمان خود را در محل کار می گذرانند و محیط اداره و یا مجموعه بر روحیه و کارکرد آنان بسیار تاثیر گذار است. از این رو دکوراسیون اداری باید به گونه ای باشد تا کسل و خسته کننده نباشد و کارمندان احساس رضایت داشته باشند. در طراحی دکوراسیون اداری به موارد زیر باید توجه داشته باشید:

طراحی اتاق مدیریت

از اصلی ترین و مهم ترین قسمت های طراحی دکوراسیون اداری، طراحی اتاق مدیریت است، زیرا در این اتاق اتفاقات مهم یک اداره یا سازمان رخ می دهد. همچنین این اتاق رسمیت و کیفیت کار و دیسیپلین مدیر را به نمایش می‌ گذارد. برای همین موضوع باید به گونه ای باشد که چشم ها را خیره خود کند و در همین حین شیک بودن و سادگی خود را داشته باشد. در کنار طراحی متفاوت این اتاق با سایر اتاق‌ ها چیدمان آن نیز باید منحصر به فرد در مقایسه با دیگر قسمت ها صورت گیرد. درب اتاق مدیریت می تواند دو عدد باشد؛ یک درب مخصوص ورود و دیگری مخصوص خروج که طراح می تواند قبل از درب خروجی یک اتاق خصوصی برای استراحت طراحی و به اجرا برساند.

همچنین باید قسمت ورودی اتاق به گونه ای باشد که حس دعوت را به میهمانان القا کند. به همین منظور باید از یک سری از مصالح و نورپردازی ها در قسمت ورودی استفاده شود. طراحی این اتاق باید طوری باشد که در هنگام ورود افراد، میز مدیریت و مدیر در دیدرس مهمان قرار گیرد. میز مدیریت نسبت به میزهای دیگر اداری از ابعاد بیشتری برخوردار هستند و رنگ و طرح خاص تری دارند. این میز پشت به نور در اتاق مدیریت قرار می گیرد، زیرا تابش نور به مدیر حس اطمینان و آرامش می دهد. قرارگیری این اتاق در ساختمان نیز طراحی متفاوتی را می پذیرد. به عنوان مثال قرار گرفتن اتاق مدیریت در بالا ترین قسمت ساختمان باعث می شود تا طراحی خاص تر گردد.

طراحی اتاق جلسه

از قسمت های مهم یک دفتر اداری اتاق جلسه است که تمام قرار های داخلی و خارجی و ملاقات های مهم در این اتاق صورت می گیرد. بنابراین هنگام طراحی دکوراسیون اداری باید نکات بسیار مهمی را در دیزاین اتاق جلسه در نظر گرفت. در طراحی این اتاق باید به ابعاد، جنس مبلمان اداری ، فاصله صندلی ها، رنگ اتاق، نورپردازی و تمامی موارد مهمی که در هنگام رفت و آمد و نشستن در اتاق لازم است، رعایت شوند. در طراحی اتاق جلسه هر چه ابعاد اتاق بزرگ تر باشد طراح می تواند آپشن های بیش تری در آن پیاده سازی کند.

طراحی فضای پذیرش

اولین فضایی که مشتریان در هنگام ورود به دفتر اداره یا سازمان رو به رو می شوند فضای پذیرش است. بر همین اساس طراحی فضای پذیرش باید به گونه ای باعث جلب اعتماد مراجعین و آرامش خاطر آن ها شود. همچنین طراحی مناسب این فضا باعث می شود تا کارکنان در هنگام ورود انرژی مثبت گرفته و در کار خود موفق باشند. برای همین موضوع باید طراحانی که مسئولیت طراحی فضای پذیرش را بر عهده دارند تمام توجه و مهارت خود را در این زمینه بگذارند.

رنگ

از عوامل مهمی که باید در طراحی دکوراسیون اداری به آن توجه کرد، رنگ محیط است. رنگ بندی در روحیه کارکنان و مشتریان تأثیر بسزایی می گذارد و اگر نامناسب باشد، باعث می شود کارکنان احساس خستگی و کسلی در روز داشته باشند. البته رنگ ها نیز می توانند بر اساس فعالیت کاری اداره یا سازمان انتخاب شوند و حتی طراح می تواند در رنگ بندی دفتر از رنگ های برند و لوگو استفاده کند که این موضوع باعث شده تا توجه مشتریان به این طرح و حسن انتخاب در رنگ بندی جلب شود.

نورپردازی

نورپردازی در اداره ها به صورت طبیعی و مصنوعی صورت می گیرد. برای همین موضوع نوع پخش نور در طراحی حس شادابی و نشاط را به کارکنان القا می کند. درست است که نور طبیعی جلوه دیگری در دفتر ایجاد می کند؛ اما نباید از نور خورشید به طور مستقیم استفاده شود، زیرا انعکاس نور خورشید بر مانیتور و شیشه باعث اذیت کارکنان می شود. بر همین اساس باید در هنگام چیدمان میز ها به انعکاس نور دقت لازم شود.

طراحی فضای کارکنان

در طراحی های قدیمی برای هر شخص در دفتر 23 متر مربع در نظر گرفته می شد، اما امروزه به ازای هر شخص 14 متر مربع محاسبه می گردد. این فضاها با توجه به فعالیت کاری که هر شخص انجام می دهد، طراحی می شود و فضای کافی را برای فرد ایجاد می کند.

پارتیشن بندی

امروزه پارتیشن ها در میان طراحان دکوراسیون بسیار محبوب بوده و با توجه به اینکه قیمت های مقرون به صرفه ای دارند، مورد توجه قرار گرفته اند. پارتیشن ها فضای کمی را در دفتر اشغال می کنند و باعث می شوند تا یک فضای خصوصی برای افراد در دفتر کاری ایجاد شود. 

1. در انتخاب رنگ برای مبلمان و دیگر قسمت های محیط دقت کنید

رنگ، اولین و مهم‌ترین نکته‌ای است که باید در دکوراسیون اداری داخلی دفتر کار خود در نظر بگیرید. علم روانشناسی تاثیر رنگ بر سلامت روان افراد و در نتیجه بازدهی کاریشان را به ‌اثبات رسانده است. در نتیجه از اهمیت این موضوع نباید غافل شوید.

انتخاب رنگ نه‌تنها برای کارمندان دفتر اهمیت دارد، با توجه به تاثیر داشتن بر روحیات و خلقیات مشتریان، برای رعایت اصل مشتری‌مداری نیز اهمیت پیدا می‌کند. اما کدام رنگ‌ها مناسب مبلمان اداری و دیگر قسمت‌های رنگی فضا هستند؟

رنگ‌های روشن همیشه انتخاب بهتری برای طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار هستند. اما به این معنا نیست که تنها باید از این رنگ‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید از رنگ‌های تیره‌تر مانند آبی و سبز نیز در محیط کاری خود استفاده کنید اما استفاده از این رنگ‌ها باید محدود باشد.

2. نوع مبلمان فضا را متناسب با کاربردشان و سبک طراحی محیط انتخاب کنید

اگر می‌خواهید یک دکوراسیون دفتر کار ساده و شیک داشته باشید، نباید از اهمیت انتخاب نوع مبلمان اداری محیط کار غافل بمانید. انتخاب درست این مبلمان نه‌تنها بر کیفیت ظاهری فضای شما تاثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند تاثیر جدی بر سلامتی فیزیکی کارمندانتان داشته باشد.

برای انتخاب نوع صندلی اداری، باید به کاربری آن و مدت زمانی که مورد استفاده قرار خواهد گرفت نیز توجه کنید. صندلی اداری انواع مختلفی دارد که هرکدام با توجه به ویژگی‌های خود در بخش‌های مختلفی از فضا قرار می‌گیرند.

سه نوع صندلی اداری رایج در محیط‌های اداری عبارت‌اند از صندلی اتاق انتظار، صندلی کارمندی و صندلی مدیریتی. صندلی انتظار صندلی‌هایی هستند که با پایه کوتاه‌تر و راحت، در فضای انتظار نصب می‌شوند و مشتریان روی آن می‌نشینند. تفاوت صندلی اداری کارمندی با صندلی مدیریتی نیز در امکانات بیشتری است که طراحان برای صندلی مدیریتی در نظر می‌گیرند.

انتخاب میز اداری نیز مانند صندلی باید متناسب با فضا و نوع کاربری آن باشد. اما نکته مهم دیگری نیز که در انتخاب میز و صندلی اداری اهمیت دارد، توجه به هماهنگی میان سبک مبلمان انتخاب شده با سبک طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار است.

3. استفاده از گل و گیاهان را فراموش نکنید

کمتر فضایی وجود دارد که نتوان فضای دلسردکننده و یکنواخت آن را با اضافه کردن چند گلدان و گیاه تعدیل کرد. گیاهان می‌توانند به‌سادگی و با حضور خود انرژی و گرما را به هر محیطی اضافه کنند. بنابراین اگر می‌خواهید محیط کار شما از خشکی و بی‌روحی رایج محیط‌های کاری خارج شود، حتما چند گلدان به آن اضافه کنید.

توجه داشته باشید کاربرد گلدان‌ها تنها برای افزایش انرژی محیط و زیبا کردن آن نیست. بلکه گیاهان می‌توانند با تصفیه هوا و فراهم کردن هوای پاک و اکسیژن بیشتر در محیط، کسالت، سردرد و بی‌حالی را از کارکنان و مشتریان دور کنند.

 

4. با انواع پارتیشن و جدا کننده، فضای کار منحصربه‌فرد را برای هر نفر فراهم کنید

بدون شک یکی از مهم‌ترین المان‌ها در طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار، استفاده از انواع پارتیشن و جدا کننده است. بیشترین کارایی در محیط کار زمانی به‌دست می‌آید که هر فرد و گروهی بتواند بدون مزاحمت و در آرامش و سکوت وظایف کاری خود را پیش ببرد. چنین اتفاقی زمانی رخ می‌دهد که تمام افراد بتوانند فضای کار مخصوص به‌خود را داشته باشند.

راه‌های مختلفی برای طراحی فضاهای مجزا وجود دارد که استفاده از پارتیشن و دیوارهای جدا کننده متحرک بهترین آن‌ها است. پارتیشن‌های اداری انواع مختلفی دارند و به‌دلیل امکان جابه‌جایی خود، گزینه بسیار معقولی برای تقسیم بندی فضاهای اداری هستند.

از انواع رایج پارتیشن اداری برای طراحی فضاهای داخلی، می‌توان به پارتیشن‌های شیشه‌ای، چوبی، MDF، دکوراتیو، فلزی، ریلی و غیره اشاره کنیم. شما می‌توانید با توجه به سبک طراحی محیط اداری خود، یک مدل از این پارتیشن‌ها را انتخاب کرده و محیط اداری خود را بهینه و کارآمد کنید.

 

5. از فراهم کردن نور کافی غفلت نکنید

نور کافی از مهم‌ترین لازمه‌های کار در یک محیط سلامت است. نبود آن می‌تواند کارکنان را با سردرد، بی‌حالی و دیگر مشکلات مواجه کند. به‌همین دلیل باید نور کافی را در طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار، در نظر بگیرید. برای این کار، دو گزینه نور طبیعی و نور مصنوعی پیش رویتان قرار دارد که باید بتوانید هر دو را به‌اندازه مناسب فراهم کنید.

مهم‌ترین نور برای فضا، نور طبیعی است. شما باید بتوانید حداکثر میزان نور طبیعی را برای کار کارمندان خود فراهم کنید تا میزان انرژی و سرحال بودن آن‌ها را افزایش دهید. برای بهره‌مندی از حداکثر میزان نور طبیعی، باید چیدمان میز و صندلی اداری را متناسب با جهت قرارگیری پنجره‌ها تنظیم کنید.

علاوه‌بر نور طبیعی، در طراحی دکوراسیون اداری و دفتر کار وجود نور مصنوعی اهمیت دارد. نورپردازی مصنوعی عموما به‌شکل نقطه‌ای و در مکان‌هایی است که به‌دلیل بهره‌مندی از حداقل میزان نور طبیعی، نیاز به نور بیشتر دارند. این کار از خستگی چشم کارکنان جلوگیری کرده و کار در ساعات طولانی را برای آنان راحت‌تر می‌کند.

 

6.  در صورت نیاز از پرده استفاده کنید

همان‌طور که اشاره کردیم نور از عناصر مهم در محیط اداری است که تاثیر بالایی در راندمان کاری کارمندان دارد. اما نور موجود در محیط، باید متناسب با نیاز کاربران باشد و نور بیش از اندازه و مستقیم، برای کارکنان آزاردهنده خواهد بود. در چنین زمانی می‌توانید از پرده کمک بگیرید

 

مبلمان اداری عبارت است از مجموعه‌ای از اثاثه‌ها شامل صندلی اداری ، میز اداری ، کمد، جاکفشی و سایر وسایل مورد نیاز در فضای کار می‌باشد. این مبلمان باید به گونه‌ای طراحی و ساخته شود که نیازهای مدیران و کارکنان را برآورده کند و در کنار آن با ظاهری شیک و جمع و جور، مناسب فضاهای کاری باشد. 

مبلمان های اداری چه ویژگی دارند؟

مبلمان های اداری یکی از مهمترین عوامل در طراحی و چیدمان فضاهای اداری هستند. این نوع مبلمان باید دارای ویژگی های خاصی باشد که محیط کاری را دلپذیر و کارآمد کند.

 

اولین ویژگی مبلمان های اداری ، راحتی و قابلیت تنظیم آنها است. این مبلمان باید به افراد کمک کند که به راحتی و با راحتی برای مدت طولانی بتوانند بنشینند و کار کنند. پشتی آنها باید دارای استوایدن و بالا بردن برای پشت متغیر باشد و باید امکان تنظیم پشت و ارتفاع نیز وجود داشته باشد.

 

ویژگی دوم مهم ، انعطاف پذیری در طراحی و دکوراسیون مبلمان است. این مبلمان باید بتواند با هر نوع بستری هماهنگ شود و به راحتی با دیگر قطعات مبلمان اداری ترکیب شود. این به افراد کمک می کند تا فضای اداری خود را به شکل آرام و ظریف طراحی کنند.

 

سومین ویژگی مهم ، مقاومت بالا و طول عمر طولانی این مبلمان ها است. باید دارای اجزای مستحکم و با کیفیت باشند که تحت فشار طولانی مدت و استفاده روزانه قوی باشند. این به معنای کاهش هزینه و نیاز به تعویض مداوم مبلمان های اداری است.

 

 جلو مبلی اداری چیست؟

جلو مبلی اداری شامل قطعه‌ای از مبلمان اداری است که برای نشستن افراد در اتاق‌های اداری یا فضاهای کاری طراحی شده است. این قطعه شامل یک صندلی و پشتی می‌باشد که به صورت استوانه ای طراحی شده است. صندلی و پشتی این قطعه با فوم فشرده پر شده و با پارچه ای که معمولاً از جنس پارچه جورابی یا چرم تهیه می‌شود، پوشیده شده است. جلو مبلی اداری معمولاً دارای دسته‌هایی می‌باشد که به کاربر امکان تنظیم ارتفاع صندلی را می‌دهد مانند نیم ست اداری های اداری که باید سفارشی سازی شوند.

 

نحوه انتخاب مبلمان اداری

چیدمان مبلمان در فضای اداری، از جمله مسائلی است که تاثیری قابل توجه بر کیفیت کار و حتی رضایت شغلی کارکنان دارد. انتخاب مبلمان اداری امری حیاتی است که در صورت عدم توجه به آن، ممکن است به مشکلات بیشتری در آینده منجر شود. در این مقاله، با رویکرد بهینه‌سازی انتخاب مبلمان ، روش‌هایی برای انتخاب بهترین مبلمان برای فضای کاری اداری معرفی خواهیم کرد.

 

ابتدا نیازهای شرکت و کارکنان را بررسی کنید

اولین مرحله در انتخاب مبلمان اداری، شناخت نیازهای شرکت و کارکنان است. برای این منظور، می‌توانید با کارکنان صحبت کرده و پرسشنامه‌هایی در مورد نیازهایشان در فضای کاری تهیه کنید. در نظر گرفتن عواملی مانند اندازه، تعداد کارمندان، فضای قابل استفاده، رنگبندی و سبک مورد علاقه، تقریباً به انتخاب یک مبلمان مناسب کمک می کند.

 

به دنبال تعادل برای راحتی بیشتر باشید

در انتخاب مبلمان اداری، باید به دنبال تعادل بین راحتی و سبک بود. انتخاب مبلمان زیبا و مدرن ممکن است در دیدن خوبی داشته باشد، اما اگر راحتی برای کارکنان فراهم نباشد، باعث ایجاد مشکلات در روند کاری می شود. بنابراین طراحی مبلمانی که از جنس جدیدی ساخته شده است و دارای راحتی بسیاری برای کارکنان است، امکان بازده بیشتر را فراهم می کند.

 

با توجه به شکل محیط انتخاب کنید

وجود یک شکل محیطی خاص در اداره، باعث می شود که برای انتخاب مبلمان، باید با رنگ های و شخصیت های موجود همخوانی داشته باشد. در نظر گرفتن رنگ ها و الگوها و اندازه ها تاثیری بسزایی در جذب نظر برای افراد داشته و می تواند باعث رضایت کارکنان از مکان کار شود.

 

هماهنگی مبلمان با فضای کاری

آخرین روش برای انتخاب مبلمان اداری، باید با فضای کاری هماهنگ شود. این به این معنی است که مبلمان باید به راحتی با سبک و شکل فضای کاری مورد استفاده هماهنگ شود و با همان فضایی که در آن قرار دارند، تناسب جهت نگهداری شکل زیبایی را داشته باشند

 

طراحی مبلمان اداری

طراحی مبلمان اداری یکی از موارد حیاتی در طراحی داخلی اداری است که بسیاری از مدیران با آن روبرو هستند. طراحی این محصول علاوه بر اینکه نقش زیبایی‌شناسانه و مهرراتیویی در داخلی اداری دارد، باید متناسب با نیاز کارکنان اداری و همچنین فضای اداری باشد. در طراحی مبلمان اداری باید به مواردی مثل پایداری، ایمنی، راحتی، قابلیت تنظیم و نگهداری آن توجه کرد. با استفاده از طراحی مبلمان مناسب، کارکنان می‌توانند راحت‌تر و شادابتر در فضای اداری کار کنند. پارتیشن اداری نیز جرء مبلمان اداری نیز می باشد که می توانید فضای محیط کاری خود را به بخش های مختلف تقسیم کنید.

در این مقاله می خواهیم با ایده های ناب برای طراحی دکوراسیون اداری آشنا شویم. چه کارهایی باعث زیبا تر شدن فضای اداری می شود؟

چه ایده هایی باعث منحصر به فرد شدن فضای اداری می شود؟

از انواع مبلمان اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد :

1.   ترکیبی از کار و زندگی ایجاد کنید

برای اینکه دکوراسیون اداری خود را از سایر رقبا متمایز ساخته و شرایط مناسبی برای کارمندان خود فراهم کنید، بهتر است محیط کار خود را به محل کار و زندگی تبدیل کنید. خب پیداست که تا به اینجا فضای کاری مناسبی تدارک دیده اید. حالا لازم است تا تلاش خود را برای ایجاد یک محل مناسب برای زندگی به کار بگیرید. در این خصوص طراحی اتاق استراحت و بازی، بهترین راهکار خواهد بود.

2. از معجزه گیاهان سبز کمک بگیرید

برای اینکه روح کسل کننده فضا را در هم شکسته و حس پویایی را در بخش های مختلف محیط به جریان بیندازید، لازم است تا از انرژی مثبت گیاهان طبیعی کمک بگیرید. رنگ سبز گیاهان طبیعی موجب تقویت حس آرامش شده و به حس طبیعت دوست انسان دامن می زند.

در محیط هایی که از گلدان های طبیعی به وفور استفاده می شود، کارمندان حس راحتی بیشتری داشته و خیلی زود با یکدیگر دوست و رفیق می شوند. پس اگر برای پیشرفت کار خود به افزایش روحیه کار تیمی در کارمندان احتیاج دارید، استفاده از المان های طبیعی را در اولویت قرار دهید.

3. سراغ نظم دهنده های مدرن بروید

برای اینکه به محیط کاری خود نظم و تعادل ببخشید، بد نیست تا از ارگانایزرها در موارد ضروری استفاده کنید. این نوع تجهیزات اداری شکل و شمایل زیبایی داشته و به افزایش نظم در محیط کمک می کند. در بسیاری از موارد مدیران نظم دهنده ها را به یک عنصر تزئینی در فضا تبدیل می کنند و از آن برای ارتقا سطح دکوراسیون اداری استفاده می کنند.

4. کمی جسورانه عمل کنید

برای خلق یک دکوراسیون اداری خاص، متفاوت و پویا، بهتر است جسارت و شجاعت را چاشنی کار کنید. برای مثال در بخش هایی از محیط برای ایجاد نقطه تمرکز، از یک رنگ خاص و جسورانه استفاده کنید. شما می توانید بخشی از دیوار را به یک عنصر خاص و انتزاعی مجهز کنید. یا یک تکستچر خاص و جذاب را به بخش هایی از محیط اضافه کنید. اگر در انجام اینکار ماهرانه عمل کنید، نیمی از مسیر دیزاین دفتر کار را پیموده اید.

5. از پارتیشن های کمک بگیرید

اگر تصمیم به ایجاد تغییرات اساسی و دفتر کار پلان باز دارید، بهتر است دیوارهای مسدود کننده را کنار زده و از انواع پارتیشن های اداری برای تفکیک فضا استفاده کنید. امروزه تکنولوژی ساخت پارتیشن اداری پیشرفت قابل توجهی داشته و از شکل روتین خود خارج شده است. پارتیشن ها می توانند در انواع ثابت و متحرک به کاررفته و شکل و شمایل خاصی به محیط کاری شما دهند.

شما می توانید از پارتیشن های شیشه ای تک و یا دوجداره در دفاتر مدرن استفاده کنید. پارتیشن اداری فریم لس و کرتین وال نیز برای تفکیک فضاهای ساده و لوکس به کار می روند.

6. از تکنیک های مختلف نورپردازی استفاده کنید

می توان با ایجاد تغییر در شکل نورپردازی، تغییرات شگرف و در عین حال کم هزینه ایجاد کرد. برای اینکار کافیست نورهای تزئینی را در بخش هایی از محیط به کارگرفته و از این طریق شکل متفاوتی به دکوراسیون اداری خود دهید. در انجام اینکار استفاده از نورهای تأکیدی نیز کمک کننده خواهد بود.

7. محدودیت موجود در سبک ها را کنار بگذارید

همه ما می دانیم که هر یک از سبک های دکوراسیون فضای اداری دارای قوانین و ضوابط مخصوص به خود هستند. اما هیچ اتفاق خاصی نمی افتد اگر بتوانید ترکیب ماهرانه ای از سبک های مختلف ایجاد کنید. امروزه سبک نئوکلاسیک که ترکیب متعادلی از سبک مدرن و کلاسیک ایجاد کرده، به یکی از محبوب ترین سبک ها برای طراحی دکوراسیون اداری تبدیل شده است.

در سبک نئوکلاسیک اصالت سبک کلاسیک و رومی حفظ شده، اما رنگ ها به شکل متفاوتی از پالت رنگ های روشن انتخاب می شوند. همچنین متریال های نفیس و ارزشمند سبک کلاسیک جای خود را به متریال های ساده و کم هزینه سبک مدرن داده است.

8. ترند دکوراسیون اداری را دنبال کنید

برای اینکه بتوانید با کمترین هزینه بیشترین تغییر را ایجاد کنید، لازم است تا به دنبال نمونه های ترند شده در جهان بروید. بررسی دکوراسیون های موفق اداری کمک می کند تا بتوانید از آن ها برای خلق یک دکوراسیون فضای اداری خاص و متمایز الگو بگیرید. اما اگر بودجه کافی در اختیار دارید، به جای دنبال کردن شخصی، از اشخاص ماهر در این زمینه کمک بگیر. از بهترین شرکت ها در طراحی دکوراسیون اداری می توان به مجموعه ی مکعب اشاره کرد.

تقسیم‌بندی فضاها در محیط‌های اداری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در صشورتی که به درستی انجام شود می‌تواند بهره‌وری کارکنان را در محیط کار به شکل چشمگیری افزایش دهد. یکی از بهترین راه‌ها برای تقسیم‌بندی فضاها در محیط‌های اداری، استفاده از پارتیشن اداری مناسب است. انتخاب بهترین پارتیشن اداری، یک روش سریع و ارزان برای تقسیم یک فضای بزرگ به فضاهای کوچکتر محسوب می‌شود. 

برای خرید پارتیشن باید چه مشخصه‌هایی را در نظر گرفت؟

مهم‌ترین چیزی که در زمان خرید پارتیشن اداری باید در نظر بگیرید، نیازهای دفتر کار خودتان است. برای مثال اگر می‌خواهید بین کارکنان بخش‌های مختلف، امکان برقراری ارتباط وجود داشته باشد، باید از پارتیشن‌هایی استفاده کنید که ارتفاع کمی دارند اما در صورتی که می‌خواهید فضاهای مختلف را از هم جدا کنید، بهتر است از پارتیشن‌هایی که ارتفاع آن‌ها تا سقف است استفاده نمایید.

از سوی دیگر، اگر می‌خواهید اتاق‌های ایجاد شده از لحاظ ورود سر و صدا نیز کاملا عایق باشند، بهتر است از پارتیشن‌های ام‌دی‌اف و دوجداره کمک بگیرید.

موضوع دیگری که در زمان خرید پارتیشن اداری باید به آن توجه کنید، سبک دکوراسیون اداری محل کارتان است. برای مثال اگر دفتر کار شما دارای دکوراسیون کلاسیک است، می‌توانید از پارتیشن‌های چوبی و ام‌دی‌اف کمک بگیرید اما برای فضاهای مدرن، استفاده از پارتیشن‌های شیشه‌ای گزینه مناسب‌تری به شمار می‌رود. به صورت کلی رنگ، نوع و مدل پارتیشن به سبک فعالیت شرکت شما بستگی دارد. 

قیمت نیز موضوع دیگری است که در زمان خرید پارتیشن اداری باید به آن توجه کنید. همان‌طور که مدل‌های متنوعی از پارتیشن اداری در بازار وجود دارد، قیمت‌های آن نیز کاملا متنوع است و با هم یکی نیست. برای مثال پارتیشن‌های دوجداره به دلیل توانایی بالایی که در ایجاد عایق صوتی دارند، قیمت بالاتری نسبت به پارتیشن‌های تک جداره دارند.

 

انواع پارتیشن اداری

برای پاسخ دادن به نیازهای کاربران مختلف، پارتیشن‌های اداری در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شوند که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند و برای کاربری خاصی طراحی شده‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا انواع پارتیشن اداری را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانیم بهترین نوع پارتیشن اداری را پیدا کنیم.

  • پارتیشن شیشه‌ای

پارتیشن شیشه‌ای همانطور که از اسم آن مشخص است از جنس شیشه طراحی شده است. این نوع پارتیشن می‌تواند ظاهر زیبایی به محیط کار شما ببخشد و یک نوع عایق صدا نیز محسوب می‌شوندپارتیشن‌های شیشه‌ای معمولا با توجه به قوانین آتش‌نشانی ساخته می‌شوند. به همین خاطر این پارتیشن‌ها با وجود ظرافت و زیبایی بالایی که دارند، از مقاومت قابل قبولی هم برخوردار هستند و در شرایط حساس دچار آسیب نخواهند شد.

با استفاده از پارتیشن شیشه‌ای می‌توانید از نور طبیعی هم در تمامی بخش‌های دفتر خودتان بهره‌مند شوید که تاثیر چشمگیری روی سلامت کارکنان شما دارد. همچنین نصب آسان، امکان جابجایی و قیمت نسبتا پایین نیز ویژگی‌هایی است که باعث شده پارتیشن‌های شیشه‌ای مورد توجه خیلی از کاربران قرار بگیرند.

  • پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن آلومینیومی نیز یکی دیگر از پارتیشن‌هایی است که برای تقسیم فضاها در محیط‌های اداری از آن استفاده می‌شود. این نوع پارتیشن در سال‌های گذشته با تنوع بسیار بالایی مواجه بوده است و به همین خاطر طرفداران زیادی هم کسب کرده است. در صورتی که به دنبال ایجاد بیشترین حریم خصوصی برای کاربران خودتان هستید، توصیه ما به شما خرید پارتیشن آلومینیومی است.

  • پارتیشن ام دی اف

ام دی اف یک نوع تخته مصنوعی است که به دلیل تنوع بسیار بالای خود مورد توجه خیلی از کاربران قرار گرفته است. امروزه این نوع تخته با انواع روکش در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار وجود دارد و می‌توانید با توجه به سبک دکوراسیون خودتان از هر کدام از این پارتیشن‌ها استفاده کنید.

پارتیشن‌های ام ‌دی ‌اف دارای ویژگی‌هایی مثل وزن مناسب، تنوع بالا، سطح بسیار صاف، شکل‌پذیری مطلوب و لبه‌های زیبا هستند و به همین دلایل، به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته‌انداین ویژگی‌ها باعث شده‌اند که پارتیشن اداری ام دی اف یکی از بهترین گزینه‌ها برای جدا کردن فضاهای مختلف در محیط کار به شمار برود.

  • پارتیشن تک جداره

علاوه بر متریال مورد استفاده، پارتیشن‌های موجود در بازار به دو دسته تک جداره و دو جداره تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌ها و مزایای خاص خودشان را دارند. پارتیشن‌های تک جداره که تحت عنوان پارتیشن معمولی نیز شناخته می‌شوند فقط برای تفکیک فضا کاربرد دارند و نمی‌توانند سر و صدا را به میزان کافی کاهش دهند.

این نوع پارتیشن ستون‌های متعددی دارد که کمک می‌کنند بتوانید پارتیشن را به سادگی روی زمین قرار دهید و نیازی به اتصال آن به سقف نیست. طرح‌بندی این پارتیشن‌ها معمولا خیلی ساده است و تنوع زیادی ندارند. همچنین پرکاربرد‌ترین نوع پارتیشن تک جداره در بازار، پارتیشن اداری ام دی اف با فریم آلومینیومی است.

شما می‌توانید روی این پارتیشن از قفل و یراق‌آلات متفاوت استفاده کنید. همانطور هم که احتمالا انتظار دارید، قیمت پارتیشن تک جداره نسبت به قیمت پارتیشن دوجداره کمتر است.

 

  • پارتیشن دو جداره

به دلیل تردد بالایی که در محیط‌های اداری وجود دارد، ممکن است میزان سر و صدا نیز خیلی زیاد باشد و همین موضوع آرامش کارکنان شما را به هم بریزد. با توجه به این مشکل، خیلی از کسب و کارها به سراغ پارتیشن‌های دو جداره می‌روند. این پارتیشن نوعی عایق صدا به شمار می‌رود و با کاهش میزان سر و صدا در فضای کار، محیط آرام را برای کارکنان به ارمغان می‌آورد.

پارتیشن‌های دوجداره با استفاده از متریال‌های مختلفی مثل ام‌دی‌اف و شیشه تولید می‌شوند و در ارتفاع‌های مختلفی مثل بلند، کوتاه‌، نیمه بلند و تمام سقف اجرا می‌شوند. همچنین می‌توانید این نوع پارتیشن را در قاب‌های یک تکه و بزرگ هم اجرا کنید و هیچ‌گونه محدودیتی در اجرای آن ندارید.

 

بهترین پارتیشن اداری

شناخت بهترین نوع پارتیشن اداری، معمولا با توجه به شاخص‌هایی صورت می‌گیرد که مربوط به کسب و کار و فضای در اختیار است. با این وجود و با در نظر گرفتن چهار شاخص زیبایی، قیمت، دوام و سهولت اجرا، می‌توان انواع پارتیشن آلومینیومی دوجداره را شایسته لقب بهترین پارتیشن اداری دانست.

این نوع پارتیشن علاوه بر زیبایی قابل قبول، از دوام بسیار بالایی برخوردار است و از طرفی، به سرعت و سهولت اجرا می‌شود. البته باید اذعان داشت که ممکن است قیمت آن کمی بیشتر باشد اما به نسبت سایر مزایایی که برشمردیم ارزش خرید بالایی دارد.

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری